Skip to article

Dieta antiosteoporoza

Dieta antiosteoporoza
Unele alimente pot sa te ajute sa combati osteoporoza . Afla care sunt cele mai bune surse de nutrienti pentru sanatatea oaselor tale!

Osteoporoza este o boala care rezulta in urma pierderii osoase sau scaderii densitatii tesuturilor osoase. Este normal ca densitatea osoasa sa scada odata cu inaintarea in varsta, dar unii oameni sunt expusi riscului de a pierde o cantitate mai mare decat altii, si sa dezvolte astfel osteoporoza. Din fericire, riscul de pierdere osoasa poate fi redus printr-o dieta bogata in nutrienti, care mentine oasele sanatoase si puternice.

Prevenirea osteoporozei prin dieta bogata in calciu

Calciul este esential pentru sanatatea oaselor. Organismul foloseste si pierde calciu in fiecare zi. In cazul in care se pierde mai mult calciu decat se inlocuieste, apare pierderea de masa osoasa.

Deoarece organismul nu produce calciu, trebuie sa obtii acest element din alimentatie. Cantitatea necesara de calciu in dieta de fiecare zi este de 1.200 de miligrame pentru adultii de peste 50 de ani, 1000 mg pentru adultii de 19-50 ani si 1.300 mg pentru copiii de 9-18 ani.

Produsele lactate sunt surse bogate de calciu. Laptele, iaurtul, branza sunt surse populare de calciu, cu 300 mg sau mai mult intr-o singura cana sau o portie. Produsele lactate cu un continut scazut de apa si grasime sunt surse mai concentrate de calciu. Unele legume, cum ar fi verdeturile, contin 150-270 mg de calciu la o portie. Alte surse de calciu includ:

sardinele si somonul cu oase
tofu
migdalele
alimentele fortifiate cu calciu, cum sunt sucul de portocale si cerealele

Prevenirea osteoporozei prin dieta bogata in proteine

Dupa calciu, proteinele sunt cele mai importante pentru sanatatea oaselor. Surse bune de proteine sunt:

carnea si pestele
nucile si semintele
lactatele
fasolea si mazarea
ouale

Deoarece atat dietele cu continut scazut de proteine, cat si cele hiperproteice, pot afecta capacitatea organismului de a utiliza calciul, se recomanda un consum moderat de proteine: 46 g/zi pentru femeile de peste 19 ani si 56 g/zi pentru barbatii de aceeasi varsta.

Alti nutrienti pentru oase puternice


Vitamina D este necesara pentru absorbtia buna a calciului in organism. Recomandarile zilnice de vitamina D sunt: 400-800 Unitati Internationale (UI) pentru adultii sub 50 de ani si 800 la 1000 UI pe zi pentru adulti de 50 de ani si mai in varsta. Poti insa sa-ti faci stocul zilnic necesar de vitamina D prin expunere la soare cel putin 15 minute.

Magneziu, zinc, cupru, fier, fluor, vitaminele A si C - si ele sunt necesare pentru prevenirea pierderii osoase. Alimentatia echilibrata, care include fructe si legume din plin, dar si cereale, carne, fasole, nuci si seminte, iti asigura toti nutrientii de care ai nevoie.

Autor: Nuage

Articole recomandate

Cum a reusit Minodora sa slabeasca 40 de kilograme Cum a reusit Minodora sa slabeasca 40 de kilograme
Cantareata Minodora este de nerecunoscut dupa ce a reusit sa slabeasca 40 de kilograme. Artista a dus o lupta grea ani la rand cu kilogramele in plus. In sfarsit, a reusit sa slabeasca cu ajutorul unei operatii de micsorare a stomacului, insa la scurt timp s-a ingrasat la loc.  Minodora a
Fructe si legume fara pesticide, adevarata alimentatie sanatoasa Fructe si legume fara pesticide, adevarata alimentatie sanatoasa
Sanatatea copiilor este pe primul loc pentru orice parinte, mai ales in aceasta perioada de pandemie. Stim ca pentru a-i proteja si a le intari imunitatea si organismul este bine sa le dam zilnic sa manance fructe si legume proaspete, crescute cat mai natural. Insa te-ai gandit cate dintre acestea
Cea mai eficienta dieta cu oua. Slabesti 10 kilograme in 7 zile Cea mai eficienta dieta cu oua. Slabesti 10 kilograme in 7 zile
Dieta cu oua este o cura de slabire drastica, de aceea nu este recomandat sa o tii mai mult de 7 zile. Are rezultate rapide, insa nu trebuie sa o urmezi daca ai probleme de sanatate. Consulta medicul inainte de a tine orice cura de slabire!  Carnea de pui sau cea de vită care apare
Dieta cu muraturi! Cum slabesti rapid toamna Dieta cu muraturi! Cum slabesti rapid toamna
Toamna este anotimpul perfect pentru a scapa de cateva kilograme in plus! Muraturile, pe care numeroase gospodine le pregatesc, pot ajuta la pierderea kilogramelor.  Pe langa faptul ca sunt bogate in vitamine, muraturile au foarte putine calorii. Un castravete murat de aproximativ 140 de
Barbia dubla: 7 exercitii pentru a scapa de ea Barbia dubla: 7 exercitii pentru a scapa de ea
Barbia dubla este un element estetic deranjant pentru multe dintre femei. Desi pare greu sa scapi de ea, exista cateva exercitii care te pot ajuta sa recapeti fermitatea pielii de sub barbie. Iata 7 exercitii simple pentru a scapa de barbia dubla. 1. Ridica barbia Stai dreapta, cu umerii impinsi