Skip to article

Dieta care trateaza dereglarile hormonale. Ce mananci ca sa te simti echilibrata!

Dieta care trateaza dereglarile hormonale. Ce mananci ca sa te simti echilibrata!
Problemele hormonale au devenit din ce in ce mai frecvente in randul femeilor. Totusi, o dieta corecta te poate scapa de pericolul si efectele dereglarilor hormonale.

Hormonii feminini principali sunt estrogenul si progesteronul. Ei fac parte din categoria steroizilor, deoarece sunt compusi din colesterolul produs la nivelul ficatului. Testosteronul si cortizolul (hormonul stresului) joaca de asemenea un rol important in echilibrul organismului feminin.

Cum apar dereglarile hormonale

Atunci cand, din diverse motive, corpul nu mai reuseste sa produca in mod egal si normal tipurile principale de hormoni, apar dereglarile hormonale cauzatoare de neplaceri si afectiuni precum: sindromul premenstrual (tensiune, anxietate, depresie, balonare, schimbari de dispozitie, iritabilitate), ingrasare necontrolata, menstruatie dureroasa, neregulata sau abundenta, infertilitate, chisturi ovariene, fibrom uterin, endometrioza (tesut endometrial prezent in afara cavitatii uterine), menopauza prematura, osteoporoza, cancer (mamar, ovarian, uterin, vaginal)

4 greseli majore in igiena intima care pot duce la boli ginecologice grave. Evita-le!

Dieta care trateaza dereglarile hormonale

Femeile care sufera de dereglari hormonale ar trebui sa excluda din alimentatia lor alimentele care afecteaza echilibrul endocrin, precum aditivii (E-urile), zaharul rafinat, dulciurile, carnea din crescatorii sau margarina.

Toate aceste produse afecteaza in timp raportul normal dintre estrogen si progesteron, conducand la retentia de lichide, acumularea de exces ponderal sau debutul unor boli ginecologice.

5 remedii naturiste pentru parul gras. Scapa de problema excesului de sebum!

Din categoria alimentelor benefice in reechilibrarea hormonala fac parte cele cu continut bogat de fibre: fasole, linte, ovaz, orez brun, fructe, legume.

Lipsa fibrelor impiedica ficatul sa exporte progesteronul in exces din organism prin intestin.

Alimentele estrogene, precum telina, mararul, uleiul de masline si de floarea soarelui, soia, germenii de grau, mierea, maslinele, anasonul si chimenul prelungesc tineretea biologica si previn tulburarile menopauzei si osteoporoza.

Vitamina E (prezenta in nuci, soia, seminte sau catina) are un efect tonic asupra glandelor sexuale.

Dereglarile hormonale pot fi tratate cu succes si cu ajutorul unui tratament naturist adaptat nevoilor personale.

Suplimentele naturale cu efecte curative in acest sens se impart in 3 categorii principale:

Antioxidanti: vitamina A, C, E, zinc, seleniu, coenzima Q-10, extract de fructe de padure, acid alfa lipoic.

Ceaiul de galbenele, extraordinar pentru sanatatea ta. 6 afectiuni pe care le poti trata cu ajutorul lui

Fitoestrogeni: extractul de soia, yam mexican, black cohosh (cimicifuga racemosa), dong quai (angelica chinezeasca), fructul castitatii (agnus castus) etc.

Acizi grasi esentiali: ulei de in, ulei de peste.

In plus, hormonii pot fi "pacaliti" destul de usor, daca inveti sa te folosesti de toate armele: dormi mai mult, evita excesul de sare in timpul menstruatiei, fa miscare si relaxeaza-te cat mai des.

Articole recomandate

Dieta alcalina: Cum slabesti rapid si usor cu legume si fructe Dieta alcalina: Cum slabesti rapid si usor cu legume si fructe
Dieta alcalina este considerata a fi unul dintre cele mai bune regimuri alimentare. In aceasta dieta, este recomandat sa consumi in proportie de 70% alimente alcaline, adica alimente care regleaza pH-ul. Alimentele alcaline sunt in general alimentele crude, adica legumele si fructele, si alte
Dieta de 7 zile care te ajuta sa slabesti in timp ce dormi. Trezeste-te cu 5 kilograme mai slaba! Dieta de 7 zile care te ajuta sa slabesti in timp ce dormi. Trezeste-te cu 5 kilograme mai slaba!
Poate ca suna prea frumos ca sa fie adevarat, insa a fost demonstrat stiintific faptul ca poti slabi dormind. Dr. Caroline Apovian, specialist in obezitate in cadrul Boston University School of Medicine, a descoperit ca o dieta bogata in proteine are rolul de a accelera metabolismul peste noapte,
6 verdeturi de primavara pe care trebuie sa le introduci in dieta ta. Consuma-le pentru o sanatate de fier! 6 verdeturi de primavara pe care trebuie sa le introduci in dieta ta. Consuma-le pentru o sanatate de fier!
Dupa o iarna in care alimentatia ta s-a bazat mai mult pe proteine animale si grasimi, e timpul sa introduci verdeturile in dieta ta! Clorofila are rolul de a stimula aportul de oxigen catre celule si este esentiala pentru sanatatea inimii, a muschilor si a nervilor. In general, plantele care sunt
Dieta cu spanac: Slabeste 3 kilograme in 5 zile, in cel mai simplu si sanatos mod. Vezi meniul complet! Dieta cu spanac: Slabeste 3 kilograme in 5 zile, in cel mai simplu si sanatos mod. Vezi meniul complet!
Spanacul este considerat alimentul-minune, o sursa importanta de vitamine si minerale. Acesta contine potasiu, magneziu, acid folic,antioxidanti, beta-caroten si fitochimicale, precum luteina.Acidul lipoic din spanc ajuta vitaminele C si E sa regenereze tesuturile si sa tina in frau glicemia iar
Dieta Ornish: Elimini grasimile din alimentatie si slabesti in doua saptamani. Vezi meniul pentru o zi! Dieta Ornish: Elimini grasimile din alimentatie si slabesti in doua saptamani. Vezi meniul pentru o zi!
Dieta Ornish a fost alcatuita de medicul Dean Ornish, avand la baza principiul "Mananca mai mult, Cantareste mai putin" (Eat more, weigh less). Acest regim se bazeaza pe foarte putine grasimi si este ideal pentru a slabi si a preveni afectiuni precum diabetul si bolile de inimaCe este interzis in
Dieta de 6 saptamani, in 6 pasi simpli. Slabeste usor, fara restrictii alimentare! Dieta de 6 saptamani, in 6 pasi simpli. Slabeste usor, fara restrictii alimentare!
Vrei sa slabesti sanatos? Cu dieta de 6 saptamani, in 6 pasi, nu vei fi nevoita sa numeri caloriile si nici sa cantaresti cu strictete alimentele. Singura conditie este sa urmezi cateva sfaturi de bun simt, iar rezultatele se vor vedea in scurt timp, asa cum iti doresti. Iata care sunt cei 6 pasi