Skip to article

Dieta: ce poti sa mananci sanatos de la automatele de mancare

Dieta: ce poti sa mananci sanatos de la automatele de mancare
Automatele de mancare s-au inmultit atat de mult in ultimii ani, incat le gasesti la tot pasul si te imbie cu produsele lor apetisante. Mai rau este ca le observi tocmai cand simti o foame de lup si poftesti la batoanele si cornurile de ciocolata frumos ambalate.

Daca nu ai alta solutie in afara de aprovizionarea in cauza, incearca sa mananci sanatos, apasand butonul corect.



Nutritia ideala este posibila in orice circumstanta, inclusiv atunci cand te afli in deplasare. Automatele de mancare nu sunt sursele cele mai potrivite de hrana, insa poti sa mananci sanatos si atunci cand nu ai alternativa si trebuie sa apelezi la produsele lor. Iata cum iti respecti dieta in aceasta situatie:

Micul-dejun de la automatul de mancare

In prima parte a zilei, este foarte posibil sa fi sarit peste micul dejun acasa din graba. Stomacul tau isi cere drepturile inainte de pranz, asa ca nu poti decat sa speri ca automatul de mancare iti va potoli apetitul. Alegerile populare in acest moment sunt cornurile cu crema, briosele si alte prajiturele pline de grasimi saturate, zahar si carbohidrati "rai". Caloriile multe si "goale" pe care le vei servi iti vor tine de foame maximum o ora, iar masa ta de dimineata nu va fi nici pe departe benefica siluetei.

O solutie in acest caz este sa optezi pentru produse bogate in carbohidrati hranitori, care sa nu se metabolizeze usor si sa iti tina foamea in frau vreme indelungata. Ii gasesti in popcorn, fulgi de porumb, biscuiti integrali si alte produse de acest gen. Evita sortimentele cu multa sare si arome artificiale (precum painea prajita cu diverse gusturi), insa infrupta-te linistita din painea prajita simpla.

Pranzul la automatul de mancare

Te gandeai sa iti pregatesti o salata din timpul serii, insa ai uitat complet, iar a doua zi la pranz te-ai trezit infometata si fara multe optiuni nutritionale. Nu te indrepta, sub nicio forma, catre chipsurile de cartofi, batoanele de ciocolata, biscuitii cu crema si sandwich-urile cu paine alba si umpluturi grase. Imediat ce le vei consuma, se va instala o stare acuta de somnolenta (organismul tau secreta insulina pentru a regla nivelul glicemic din sange) si te vei simti extenuata tot restul zilei. Daca ne gandim si la caloriile furnizate, lucrurile sunt si mai clare.

Alternativele in acest caz sunt biscuitii din ovaz integral cu iaurt degresat sau covrigeii cu mac/susan, cu putine grasimi sau calorii. Exista si covrigi sau paine prajita cu ulei de masline si ierburi aromatice, care iti pot potoli foamea (chiar daca nu au valoare nutritionala mare).

Gustarea de la automatul de mancare

Dupa-amiaza, pe la ora 16, tanjesti probabil dupa o gustare care sa iti potoleasca foamea pana la cina. Te gandesti ca produsele care au pe eticheta specificatii de tipul "light" sau "calorii putine" sunt optiunile cele mai bune, insa in realitate carbohidratii simpli nu iti vor tine de foame mai mult de un ceas. Mai mult decat atat, sarea si indulcitorii continuti iti afecteaza sanatatea.

Solutia este mai delicioasa decat crezi: un mix de nuci, seminte, alune de padure, stafide sau fructe deshidratate, pline de proteine hranitoare si grasimi benefice sanatatii, care iti vor satisface apetitul pe deplin. In acest mod, vei manca mai putin la cina, cand ajungi acasa. O alta idee? Un mini-baton de ciocolata neagra, cu cel putin 75% cacao.

Cat despre bauturi, limiteaza-te la apa plata, ceaiuri neindulcite sau lapte. Sucurile acidulate, energizantele si limonadele sunt pline de zahar si ingrasa.

Articole recomandate

Dieta de urgenta dupa sarbatori. Slabesti rapid, fara sa renunti la ciocolata Dieta de urgenta dupa sarbatori. Slabesti rapid, fara sa renunti la ciocolata
Te-ai ingrasat cateva kilograme de sarbatori si vrei sa slabesti repede, fara sa faci insa prea multe eforturi si fara sa renunti la dulce? Iti propunem o dieta simpla si rapida, care te va ajuta sa scapi usor de kilogramele nedorite, fara sa te infometezi. In cateva zile, vei da jos cu siguranta
Secretul pentru a controla foamea, dezvaluit de un nutritionist Secretul pentru a controla foamea, dezvaluit de un nutritionist
Nutriționistul Cristian Mărgărit a dezvăluit care este secretul pentru a controla foamea. Nu este vorba despre niste reguli stricte, ci despre niste masuri mult mai simple, la care cu siguranta nu te-ai fi gandit ca au un efect atat de important in organismul tau. 
Mare atentie la aceste alimente de post. Ce nu este bine sa mananci Mare atentie la aceste alimente de post. Ce nu este bine sa mananci
Nutritionistul Mihaela Bilic atrage atentia asupra unor anumite alimente de post. Unele pot fi foarte periculoase pentru sanatate, asadar este important sa fim foarte atenti atunci cand incepem sa tinem post.  ”A început Postul Crăciunului, haideți să vedem care sunt
Mancarurile pe care nu trebuie sa le reincalzesti niciodata. Devin toxice si periculoase pentru sanatate Mancarurile pe care nu trebuie sa le reincalzesti niciodata. Devin toxice si periculoase pentru sanatate
Foarte multi romani fac o greseala majora, fara sa isi dea seama. Reincalzesc diverse mancaruri fara sa stie ca multe dintre alimente pot deveni toxice in timpul acestui proces.  Astfel, de acum inainte ar trebui sa te gandesti de doua ori inainte de a reincalzi anumite preparate la cuptorul
Paine alba sau neagra? Care ingrasa mai putin. Raspunsul nutritionistului Mihaela Bilic Paine alba sau neagra? Care ingrasa mai putin. Raspunsul nutritionistului Mihaela Bilic
Foarte multe persoane nu pot renunta la paine si de multe ori consuma acest aliment in exces. Cum pe piata exista numeroase produse de panificatie, multi se intreaba care paine este mai sanatoasa sau care ingrasa mai putin.  Nutritionistul Mihaela Bilic a explicat recent, intr-o postare pe