Skip to article

Dieta echilibrata pentru persoanele sportive

Stii regulile unei diete echilibrate in viata de zi cu zi. Insa ti le-ai adaptat la stilul tau de viata, care nu este unul foarte activ.

Faci sport saptamanal, insa nu zilnic iar alergatul tau prin parc nu dureaza mai mult de o ora.

Ce trebuie sa faci in cazul in care intensifici activitatea sportiva? Ce fel de dieta iti este atunci necesara pentru a-ti pastra organismul in cote normale de functionare?

Dieta unei persoane sportive include in linii mari aceleasi elemente nutritionale, insa in alte doze, in fucntie de intensitatea exercitiului fizic efectuat.

Astfel:

Carbohidrati
In cazul unui effort fizic intens doza zilnica de carbohidrati trebuie sa se incadreze intre 60% si 65%, pentru ca acestia reprezinta cea mai buna sursa de energie pentru organism. Mananca destule cereale, orez brut sau decorticat, fructe, cartofi si seminte.

Proteine
Proteinele sunt foarte utile in cazul unor suferinte fizice ale organismului, in urma unor accidentari. Ele ajuta la miscorarea timpului necesar vindecarii tesuturilor si imbunatatesc irigarea zonala. Daca obisnuiesti sa alergi mult trebuie sa stii ca ai nevoie de 10 pana 14 grame de proteine pentru fiecare kg de greutate corporala, zilnic. Cauta proteine care au procent mic d egrasime, cum este carnea rosie, pestele, puiul, cerealele integrale si "boabele" (mazare, linte, fasole).

Grasimi
Grasimile nu iti sunt necesare in cazul unei activitati fizice intense, decat in perioada rece. Chiar daca esti o fire sportiva nu ai nevoie de mai mult de 20% grasimi in dieta ta zilnica, pe care le poti lua din nuci, ulei de masline, peste de apa rece (omega3).\\

Vitamine
Energia necesara unei activitati fizice nu este obtinuta din vitamine, insa ele reprezinta totusi un element indispensabil unui sportiv. Exercitiul fici duce la producerea de catre organism a radicalilor liberi, daunatori pentru celule. Si aici intervin cu succes vitaminele C, E si A si antioxidantii, care neutralizeaza acesti radicali liberi.

Minerale
Un organism apt pentru efort fizic are nevoie de oase puternice. Iar oasele puternice au nevoie d ecalciu, atat pentru o functionare normala cat si pentru prevenirea fracturilor sau a osteoporozei. Consuma oua, legume cu frunze, patrunjel si vegetale. Doza zilnica trebuie sa se incadreze intre 1000 si 1300 mg.

Organismul tau are nevoie de fier pentru a elibera oxigen catre celule. Carenta de fier duce la oboseala cronica, mai ales atunci cand alergi. Un barbat are nevoie de 8 mg de fier zilnic, in timp ce noi, femeile, de 18 mg. Consuma carne rosie, vegetale cu frunze verzi, creveti si praz.

Cand facem efort transpiram. Odata cu transpiratia pierdem din organism cantitati insemnate de sodiu si alti electroliti. Cantitati pe care trebuie sa le reobtinem prin alimentatie.

O dieta echilibrata in cazul unei persoane sportive este putin mai sarata decat a uneia ce desfasoara o activitate fizica medie. Incearca sa consumi biscutii sarati brezeli dupa efort.

Articole recomandate

Diete sanatoase: Dieta alcalina - calea catre longevitate, vitalitate, sanatate Diete sanatoase: Dieta alcalina - calea catre longevitate, vitalitate, sanatate
Dieta alcalina este o notiune relativ recenta, desi la baza ei stau lucruri stiute de mii de ani care au capatat o forma concreta in anii ’20. Este vital sa cunoastem aceste informatii despre alimentatia alcalina si opusul ei, alimentatia acida pentru ca, in general, starea de boala este
Dieta cardiologilor: slabesti 2 kilograme pe zi Dieta cardiologilor: slabesti 2 kilograme pe zi
Dieta cardiologilor este un regim de slabire adresat persoanele care au mari probleme cu greutatea. Daca este urmata cu strictete, aceasta dieta te poate ajuta sa slabesti pana la 2 kilograme pe zi.  La micul dejun se servesc fructe in fiecare zi, precum piersici, portocale, pepeni, pere
Dieta naturista - inamicul kilogramelor in plus Dieta naturista - inamicul kilogramelor in plus
Inca de la inceputul acestui secol, ne confruntam treptat cu o mediatizare a siluetelor perfecte de fotomodel. Prin evolutia tehnologiei acest lucru a prins si mai repede avant, fiind tot mai des in legatura cu aspectul ideal si kilogramele ideale. Apropierea cat mai mult de greutatea ideala
Dieta dupa Paste: Slabeste 8 kilograme in 7 zile. Meniul complet Dieta dupa Paste: Slabeste 8 kilograme in 7 zile. Meniul complet
Ai acumulat cateva kilograme cu ocazia sarbatorilor pascale si vrei sa scapi cat mai repede de ele? Iata o dieta rapida, care te poate ajuta sa slabesti pana la 8 kilograme in doar 7 zile.  Dieta este una simpla, usor de tinut, si are la baza o supa: Cum se prepara supa: 1 cub concentrat
Vrei sa mananci fara sa te ingrasi? Acestea sunt alimentele de la care NU FACI burta! Vrei sa mananci fara sa te ingrasi? Acestea sunt alimentele de la care NU FACI burta!
Faci parte din acea categorie de oameni care ar vrea sa poata manca fara sa se ingrase? Nu esti singurul! Iata care sunt alimentele pe care sa le mananci fara sa te ingrasi. Nu faci burta de la ele! 1. Mazare dulce (35 calorii) Sunt sarace in calorii insa bogate in fibre si proteina vegetala. 2.
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.
Ele.ro iti recomanda