Skip to article

Dieta echilibrata pentru persoanele sportive

Dieta echilibrata pentru persoanele sportive
Stii regulile unei diete echilibrate in viata de zi cu zi. Insa ti le-ai adaptat la stilul tau de viata, care nu este unul foarte activ.

Faci sport saptamanal, insa nu zilnic iar alergatul tau prin parc nu dureaza mai mult de o ora.

Ce trebuie sa faci in cazul in care intensifici activitatea sportiva? Ce fel de dieta iti este atunci necesara pentru a-ti pastra organismul in cote normale de functionare?

Dieta unei persoane sportive include in linii mari aceleasi elemente nutritionale, insa in alte doze, in fucntie de intensitatea exercitiului fizic efectuat.

Astfel:

Carbohidrati
In cazul unui effort fizic intens doza zilnica de carbohidrati trebuie sa se incadreze intre 60% si 65%, pentru ca acestia reprezinta cea mai buna sursa de energie pentru organism. Mananca destule cereale, orez brut sau decorticat, fructe, cartofi si seminte.

Proteine
Proteinele sunt foarte utile in cazul unor suferinte fizice ale organismului, in urma unor accidentari. Ele ajuta la miscorarea timpului necesar vindecarii tesuturilor si imbunatatesc irigarea zonala. Daca obisnuiesti sa alergi mult trebuie sa stii ca ai nevoie de 10 pana 14 grame de proteine pentru fiecare kg de greutate corporala, zilnic. Cauta proteine care au procent mic d egrasime, cum este carnea rosie, pestele, puiul, cerealele integrale si "boabele" (mazare, linte, fasole).

Grasimi
Grasimile nu iti sunt necesare in cazul unei activitati fizice intense, decat in perioada rece. Chiar daca esti o fire sportiva nu ai nevoie de mai mult de 20% grasimi in dieta ta zilnica, pe care le poti lua din nuci, ulei de masline, peste de apa rece (omega3).\\\\

Vitamine
Energia necesara unei activitati fizice nu este obtinuta din vitamine, insa ele reprezinta totusi un element indispensabil unui sportiv. Exercitiul fici duce la producerea de catre organism a radicalilor liberi, daunatori pentru celule. Si aici intervin cu succes vitaminele C, E si A si antioxidantii, care neutralizeaza acesti radicali liberi.

Minerale
Un organism apt pentru efort fizic are nevoie de oase puternice. Iar oasele puternice au nevoie d ecalciu, atat pentru o functionare normala cat si pentru prevenirea fracturilor sau a osteoporozei. Consuma oua, legume cu frunze, patrunjel si vegetale. Doza zilnica trebuie sa se incadreze intre 1000 si 1300 mg.

Organismul tau are nevoie de fier pentru a elibera oxigen catre celule. Carenta de fier duce la oboseala cronica, mai ales atunci cand alergi. Un barbat are nevoie de 8 mg de fier zilnic, in timp ce noi, femeile, de 18 mg. Consuma carne rosie, vegetale cu frunze verzi, creveti si praz.

Cand facem efort transpiram. Odata cu transpiratia pierdem din organism cantitati insemnate de sodiu si alti electroliti. Cantitati pe care trebuie sa le reobtinem prin alimentatie.

O dieta echilibrata in cazul unei persoane sportive este putin mai sarata decat a uneia ce desfasoara o activitate fizica medie. Incearca sa consumi biscutii sarati brezeli dupa efort.

Articole recomandate

Mare atentie la aceste alimente de post. Ce nu este bine sa mananci Mare atentie la aceste alimente de post. Ce nu este bine sa mananci
Nutritionistul Mihaela Bilic atrage atentia asupra unor anumite alimente de post. Unele pot fi foarte periculoase pentru sanatate, asadar este important sa fim foarte atenti atunci cand incepem sa tinem post.  ”A început Postul Crăciunului, haideți să vedem care sunt
Mancarurile pe care nu trebuie sa le reincalzesti niciodata. Devin toxice si periculoase pentru sanatate Mancarurile pe care nu trebuie sa le reincalzesti niciodata. Devin toxice si periculoase pentru sanatate
Foarte multi romani fac o greseala majora, fara sa isi dea seama. Reincalzesc diverse mancaruri fara sa stie ca multe dintre alimente pot deveni toxice in timpul acestui proces.  Astfel, de acum inainte ar trebui sa te gandesti de doua ori inainte de a reincalzi anumite preparate la cuptorul
Paine alba sau neagra? Care ingrasa mai putin. Raspunsul nutritionistului Mihaela Bilic Paine alba sau neagra? Care ingrasa mai putin. Raspunsul nutritionistului Mihaela Bilic
Foarte multe persoane nu pot renunta la paine si de multe ori consuma acest aliment in exces. Cum pe piata exista numeroase produse de panificatie, multi se intreaba care paine este mai sanatoasa sau care ingrasa mai putin.  Nutritionistul Mihaela Bilic a explicat recent, intr-o postare pe
Ohvaz: 98% din comenzi livrate in sub 24 de ore Ohvaz: 98% din comenzi livrate in sub 24 de ore
Ohvaz este un producator local de ovaz cu lapte de migdale, budinca de chia, limonada artizanala si alte cateva bunatati. Totul fara zahar, fara conservanti, fara chimicale de nici un fel. Toate produsele Ohvaz pot fi comandate online prin site-ul lor, iar cea mai recenta statistica arata un
Nutritionistul Mihaela Bilic: "Produsele expirate nu sunt obligatoriu si stricate". Ce alimente se mai pot consuma Nutritionistul Mihaela Bilic: "Produsele expirate nu sunt obligatoriu si stricate". Ce alimente se mai pot consuma
Nutritionistul Mihaela Bilic a oferit cateva lamuriri asupra produselor expirate si a explicat ca unele alimente pot fi consumate totusi chiar daca a trecut termenul lor de valabilitate. Intr-o postare pe pagina sa de Facebook, specialistul in nutritie a exemplificat si a aratat ca putem avea