Skip to article

Dieta echilibrata pentru persoanele sportive

Stii regulile unei diete echilibrate in viata de zi cu zi. Insa ti le-ai adaptat la stilul tau de viata, care nu este unul foarte activ.

Faci sport saptamanal, insa nu zilnic iar alergatul tau prin parc nu dureaza mai mult de o ora.

Ce trebuie sa faci in cazul in care intensifici activitatea sportiva? Ce fel de dieta iti este atunci necesara pentru a-ti pastra organismul in cote normale de functionare?

Dieta unei persoane sportive include in linii mari aceleasi elemente nutritionale, insa in alte doze, in fucntie de intensitatea exercitiului fizic efectuat.

Astfel:

Carbohidrati
In cazul unui effort fizic intens doza zilnica de carbohidrati trebuie sa se incadreze intre 60% si 65%, pentru ca acestia reprezinta cea mai buna sursa de energie pentru organism. Mananca destule cereale, orez brut sau decorticat, fructe, cartofi si seminte.

Proteine
Proteinele sunt foarte utile in cazul unor suferinte fizice ale organismului, in urma unor accidentari. Ele ajuta la miscorarea timpului necesar vindecarii tesuturilor si imbunatatesc irigarea zonala. Daca obisnuiesti sa alergi mult trebuie sa stii ca ai nevoie de 10 pana 14 grame de proteine pentru fiecare kg de greutate corporala, zilnic. Cauta proteine care au procent mic d egrasime, cum este carnea rosie, pestele, puiul, cerealele integrale si "boabele" (mazare, linte, fasole).

Grasimi
Grasimile nu iti sunt necesare in cazul unei activitati fizice intense, decat in perioada rece. Chiar daca esti o fire sportiva nu ai nevoie de mai mult de 20% grasimi in dieta ta zilnica, pe care le poti lua din nuci, ulei de masline, peste de apa rece (omega3).\\

Vitamine
Energia necesara unei activitati fizice nu este obtinuta din vitamine, insa ele reprezinta totusi un element indispensabil unui sportiv. Exercitiul fici duce la producerea de catre organism a radicalilor liberi, daunatori pentru celule. Si aici intervin cu succes vitaminele C, E si A si antioxidantii, care neutralizeaza acesti radicali liberi.

Minerale
Un organism apt pentru efort fizic are nevoie de oase puternice. Iar oasele puternice au nevoie d ecalciu, atat pentru o functionare normala cat si pentru prevenirea fracturilor sau a osteoporozei. Consuma oua, legume cu frunze, patrunjel si vegetale. Doza zilnica trebuie sa se incadreze intre 1000 si 1300 mg.

Organismul tau are nevoie de fier pentru a elibera oxigen catre celule. Carenta de fier duce la oboseala cronica, mai ales atunci cand alergi. Un barbat are nevoie de 8 mg de fier zilnic, in timp ce noi, femeile, de 18 mg. Consuma carne rosie, vegetale cu frunze verzi, creveti si praz.

Cand facem efort transpiram. Odata cu transpiratia pierdem din organism cantitati insemnate de sodiu si alti electroliti. Cantitati pe care trebuie sa le reobtinem prin alimentatie.

O dieta echilibrata in cazul unei persoane sportive este putin mai sarata decat a uneia ce desfasoara o activitate fizica medie. Incearca sa consumi biscutii sarati brezeli dupa efort.

Articole recomandate

Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient
Promovarea intensa a unor aparate de sport, suplimente de slăbit, ceaiuri și diete care te slăbesc peste noapte ca prin minune, este o iluzie desarta pentru multe persoane care vor să slăbească. Atunci când te lupți cu
10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta 10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta
Daca nu obtii niciodata rezultatele dorite cu ajutorul dietelor exista un motiv: "Dietele nu functioneaza, sau functioneaza pe termen scurt", spune Carla Heiser, nutritionist si specialist atestat in consiliul de medicina nutritionala si metabolica din Chicago.  Restrictionarea a ceea ce
Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut
Oana Radu ajunsese sa cantareasca peste 100 de kilograme. Cu multa vointa si cu ajutorul unei diete, artista a reusit sa slabeasca 90 de kilograme.  "Pot să va spun că eu am slăbit de două ori drastic în viață asta și treaba asta cu greutatea a
6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi 6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi
Somnul are o influenta foarte mare asupra greutatii corporale. Iata ce greseli ar trebui sa eviti la culcare, astfel incat sa nu te ingrasi. 1. Mananci tarziu Masa tarzie in noapte creste nivelul de insulina si obliga organismul sa produca mai putina melatonina. Putina melatonina in organism
Cum alegi un nutritionist bun? Cum alegi un nutritionist bun?
Sarbatorile au trecut, dar pentru multe persoane lupta cu kilogramele in plus abia acum incepe. Fie  ca ne dorim sa ne schimbam stilul de viata, fie ca vrem sa ne pregatim corpul pentru vara, sau sa scapam de cateva kilograme in plus, un lucru este cert, avem nevoie de sfaturile unui