Skip to article

Dieta echilibrata pentru persoanele sportive

Dieta echilibrata pentru persoanele sportive
Stii regulile unei diete echilibrate in viata de zi cu zi. Insa ti le-ai adaptat la stilul tau de viata, care nu este unul foarte activ.

Faci sport saptamanal, insa nu zilnic iar alergatul tau prin parc nu dureaza mai mult de o ora.

Ce trebuie sa faci in cazul in care intensifici activitatea sportiva? Ce fel de dieta iti este atunci necesara pentru a-ti pastra organismul in cote normale de functionare?

Dieta unei persoane sportive include in linii mari aceleasi elemente nutritionale, insa in alte doze, in fucntie de intensitatea exercitiului fizic efectuat.

Astfel:

Carbohidrati
In cazul unui effort fizic intens doza zilnica de carbohidrati trebuie sa se incadreze intre 60% si 65%, pentru ca acestia reprezinta cea mai buna sursa de energie pentru organism. Mananca destule cereale, orez brut sau decorticat, fructe, cartofi si seminte.

Proteine
Proteinele sunt foarte utile in cazul unor suferinte fizice ale organismului, in urma unor accidentari. Ele ajuta la miscorarea timpului necesar vindecarii tesuturilor si imbunatatesc irigarea zonala. Daca obisnuiesti sa alergi mult trebuie sa stii ca ai nevoie de 10 pana 14 grame de proteine pentru fiecare kg de greutate corporala, zilnic. Cauta proteine care au procent mic d egrasime, cum este carnea rosie, pestele, puiul, cerealele integrale si "boabele" (mazare, linte, fasole).

Grasimi
Grasimile nu iti sunt necesare in cazul unei activitati fizice intense, decat in perioada rece. Chiar daca esti o fire sportiva nu ai nevoie de mai mult de 20% grasimi in dieta ta zilnica, pe care le poti lua din nuci, ulei de masline, peste de apa rece (omega3).\\\\

Vitamine
Energia necesara unei activitati fizice nu este obtinuta din vitamine, insa ele reprezinta totusi un element indispensabil unui sportiv. Exercitiul fici duce la producerea de catre organism a radicalilor liberi, daunatori pentru celule. Si aici intervin cu succes vitaminele C, E si A si antioxidantii, care neutralizeaza acesti radicali liberi.

Minerale
Un organism apt pentru efort fizic are nevoie de oase puternice. Iar oasele puternice au nevoie d ecalciu, atat pentru o functionare normala cat si pentru prevenirea fracturilor sau a osteoporozei. Consuma oua, legume cu frunze, patrunjel si vegetale. Doza zilnica trebuie sa se incadreze intre 1000 si 1300 mg.

Organismul tau are nevoie de fier pentru a elibera oxigen catre celule. Carenta de fier duce la oboseala cronica, mai ales atunci cand alergi. Un barbat are nevoie de 8 mg de fier zilnic, in timp ce noi, femeile, de 18 mg. Consuma carne rosie, vegetale cu frunze verzi, creveti si praz.

Cand facem efort transpiram. Odata cu transpiratia pierdem din organism cantitati insemnate de sodiu si alti electroliti. Cantitati pe care trebuie sa le reobtinem prin alimentatie.

O dieta echilibrata in cazul unei persoane sportive este putin mai sarata decat a uneia ce desfasoara o activitate fizica medie. Incearca sa consumi biscutii sarati brezeli dupa efort.

Articole recomandate

Barbia dubla: 7 exercitii pentru a scapa de ea Barbia dubla: 7 exercitii pentru a scapa de ea
Barbia dubla este un element estetic deranjant pentru multe dintre femei. Desi pare greu sa scapi de ea, exista cateva exercitii care te pot ajuta sa recapeti fermitatea pielii de sub barbie. Iata 7 exercitii simple pentru a scapa de barbia dubla. 1. Ridica barbia Stai dreapta, cu umerii impinsi
Cum poti slabi cu comprese cu ghimbir Cum poti slabi cu comprese cu ghimbir
Ghimbirul poate fi un aliat de nadejde un lupta cu kilogramele in plus. Este un  puternic antioxidant, cu proprietati anti-inflamatorii, care ajuta la eliminarea toxinelor din organism.  Aplicat pe zonele cu probleme, ghimbirul poate ajuta la eliminarea grasimii. Iti poti face la tine
Greseli frecvente care te impiedica sa slabesti Greseli frecvente care te impiedica sa slabesti
Ai incercat sa tii diete, insa nu ai obtinut rezultatele dorite si nu ai reusit sa slabesti? Nutritionistii atrag atentia ca foarte multe persoane fac adesea greseli atunci cand incep un regim de slabire. Iata cateva dintre cele mai frecvente greseli care te pot impiedica sa slabesti:  Te
Dieta fulger cu lamaie: slabeste 1 kilogram pe zi Dieta fulger cu lamaie: slabeste 1 kilogram pe zi
Vrei sa slabesti usor si rapid? Poti apela la o dieta cu lamai. Aceste fructe sunt bogate in vitamina C si au numeroase beneficii pentru sanatate. Intaresc sistemul imunitar, stimuleaza tranzitul intestinal si ajuta la eliminarea toxinelor din corp, de aceea sunt recomandate adesea persoanelor care
Corina Caragea s-a ingrasat 5 kilograme in timpul pandemiei. Ce dieta a tinut ca sa scape de ele Corina Caragea s-a ingrasat 5 kilograme in timpul pandemiei. Ce dieta a tinut ca sa scape de ele
Corina Caragea a avut de luptat cu cateva kilograme in plus pe care le-a acumulat in timpul pandemiei. Prezentatoarea TV a marturisit ca s-a ingrasat 5 kilograme in perioada in care a fost nevoita sa stea in casa. A invatat sa faca prajituri in timpul izolarii, iar miscare nu a mai putut sa