Skip to article

Dieta fara gluten. Lista alimentelor pe care le poti consuma fara griji

Dieta fara gluten. Lista alimentelor pe care le poti consuma fara griji Sursa foto Shutterstock
Glutenul, o proteina de origine vegetala, este aproape nelipsit din alimentele pe care le consumam zilnic si se regaseste mai ales in cereale precum grau, secara sau orz.

Dietele fara gluten au inceput sa fie foarte populare in SUA, unde aproximativ 30% din populatie dezvolta inca de timpuriu intoleranta la gluten. O alta afectiune care implica renuntarea la gluten este boala celiaca, o dereglare la nivelul imunitar. Glutenul cauzeaza o inflamatie in intestinul subtire, iar o alimentatie in care aceasta proteina lipseste ii ajuta pe cei afectati sa isi mentina simptomele sub control si sa previna eventualele complicatii ale bolii, potrivit Mayo Clinic "> Mayo Clinic .

Exista insa numeroase cazuri in care adultii dezvolta in timp o intoleranta la gluten, care se traduce prin iritatii, alergii, dureri de stomac, constipatie sau balonare, dar poate avea si efecte negative asupra starii generale de bine, cauzand o senzatie permanenta de oboseala sau iritabilitate. De aceea, multi aleg sa excluda complet aceasta proteina din alimentatie. Acest lucru se poate dovedi insa mai greu decat pare: sa elimini glutenul inseamna sa renunti la multe produse pe care le consumi in mod normal sau sa cauti inlocuitori fara gluten.

Daca in multe tari se cere ca etichetele sa specifice daca produsul respectiv contine sau nu gluten, in Romania nu exista inca o lege in acest sens, asa ca cel mai bine este sa eviti alimentele procesate care ar putea contine acesta proteina sau aditivi si conservanti.

Exista insa si astfel de produse bio "> produse bio pe care este specificat din start ca sunt lipsite de gluten, asa ca nu va trebui sa renunti pentru totdeauna la mic dejunul tau cu cereale si lapte sau la o portie de paste atunci cand ti se face pofta. De altfel, gasesti si batoane cu cereale sau biscuiti, pentru momentele in care ai manca ceva dulce.

Daca ai decis sa incepi o dieta fara gluten, trebuie sa stii in primul rand care sunt alimentele pe care le poti consuma fara griji:
 -  Fasole, seminte si nuci neprocesate
 -  Oua
 -  Carne de pui, vita, porc, peste
 -  Fructe si legume
 -  Majoritatea lactatelor

Lista cerealelor lipsite in mod natural de gluten arata in felul urmator:
 -  Amarant
 -  Hrisca
 -  Porumb
 -  In
 -  Mei
 -  Quinoa
 -  Orez
 -  Soia
 -  Tapioca

Daca ai decis sa renunti la gluten fara sa suferi de vreo afectiune diagnosticata, este bine sa stai de vorba inainte sa incepi dieta si cu un nutritionist si sa iti faci un set complet de analize, pentru a nu iti lipsi organismul de vitamine si nutrienti esentiali pentru buna lui functionare.

In cazul in care nu suferi de boala celiaca, o mica scapare in dieta, in care mananci din greseala un aliment care contine gluten, nu este o tragedie si nu vei resimti disconfort abdominal. Pe termen lung, dieta fara gluten te ajuta si sa slabesti pentru ca iti elimina practic din alimentatie o buna parte dintre carbohidratii complecsi si te ajuta sa alegi alimente mai sanatoase pentru tine, precum legumele, fructele sau cerealele integrale si neprocesate. Retine insa ca acest regim alimentar nu este conceput pentru a pierde in greutate si este mai potrivit daca iti doresti sa mananci mai bine si sa te incarci cu energie.

De asemenea, renuntarea la gluten este adeseori asociata si cu disparitia problemelor cu acneea, motiv pentru care multe femei recurg la aceasta dieta ca o ultima speranta pentru obtinerea unui ten fara imperfectiuni. Nu exista studii care sa arate o corelatie concreta intre acnee si consumul de gluten, dar o alimentatie corecta iti va reda, in timp, luminozitatea si sanatatea pielii.

Articole recomandate

Dieta cu care Corina Danila a slabit 20 de kilograme Dieta cu care Corina Danila a slabit 20 de kilograme
Prezentatoarea TV Corina Danila a slabit 20 de kilograme. Vedeta a tinut o dieta prin care a dat restart metabolismului. Realizatoarea TV a eliminat din alimentatia sa toate alimentele nesanatoase.  Mai exact, a renuntat la zahar, paine, prajeli, covrigei, produse de patiserie, orez si
Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient
Promovarea intensa a unor aparate de sport, suplimente de slăbit, ceaiuri și diete care te slăbesc peste noapte ca prin minune, este o iluzie desarta pentru multe persoane care vor să slăbească. Atunci când te lupți cu
10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta 10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta
Daca nu obtii niciodata rezultatele dorite cu ajutorul dietelor exista un motiv: "Dietele nu functioneaza, sau functioneaza pe termen scurt", spune Carla Heiser, nutritionist si specialist atestat in consiliul de medicina nutritionala si metabolica din Chicago.  Restrictionarea a ceea ce
Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut
Oana Radu ajunsese sa cantareasca peste 100 de kilograme. Cu multa vointa si cu ajutorul unei diete, artista a reusit sa slabeasca 90 de kilograme.  "Pot să va spun că eu am slăbit de două ori drastic în viață asta și treaba asta cu greutatea a
6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi 6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi
Somnul are o influenta foarte mare asupra greutatii corporale. Iata ce greseli ar trebui sa eviti la culcare, astfel incat sa nu te ingrasi. 1. Mananci tarziu Masa tarzie in noapte creste nivelul de insulina si obliga organismul sa produca mai putina melatonina. Putina melatonina in organism