Skip to article

Dieta pentru mai multa energie

Dieta pentru mai multa energie
Cei mai multi oameni duc o viata agitata si au zilnic un program incarcat. De aceea, alimentatia ar trebui sa asigure suficienta energie pentru a face fata provocarilor de zi cu zi.

Afla care sunt acele alimente care te ajuta sa ai mai multa energie.


Mancarea si lichidele, sursa ta de energie zilnica

Energia organismului vine, printre altele, din mancarea consumata zilnic. Cele mai importante elemente esentiale pentru energia organismului sunt carbohidratii, proteinele si grasimile. Odata ce nutrientii ajung in organism, acestia sunt absorbiti si sunt folositi ca energie pentru corp.

Una dintre modalitatile de a avea mai multa energie o reprezinta micul dejun . Studiile arata ca persoanele care iau micul dejun in fiecare dimineata au mai multa energie si un moral mai ridicat pe tot parcursul zilei. Este bine ca prima masa a zilei sa contina carbohidrati bogati in fibre, grasimi "bune" si proteine din tipuri de carne slaba.

Carbohidratii

Carbohidratii sunt cei mai importanti dintre nutrientii care confera energie. Acestia sunt simpli sau complecsi, ambii fiind convertiti in zahar (glucoza). "Corpul uman transfera zaharul in sange, iar celulele folosesc glucoza pentru a furniza energie", afirma Melissa Rifkin, dietetician la centrul medical Montefiore din New York.

In lipsa carbohidratilor, organismul isi furnizeaza energie cu ajutorul proteinelor si grasimilor. Unele dintre cele mai indicate alimente bogate in carbohidrati sunt cerealele, produsele de panificatie din cereale integrale, fasolea uscata si legumele cu un continut de amidon. Aceste alimente sunt digerate incet si ofera energie pentru o perioada mai lunga de timp. Astfel, organismul resimte senzatia de satietate mai repede si pentru o durata mai mare de timp.

Pe langa carbohidratii complecsi exista si cei simpli, care ofera organismului energie rapid, dar doar pe moment. Este vorba despre sucuri si mancaruri dulci, prajituri, bomboane etc. Acesti carbohidrati se dezintegreaza rapid in organism, oferind energie rapid, dar pentru putin timp (in jur de o ora).

Proteinele

Pentru a te bucura de energie, alege alimentele sanatoase, bogate in proteine , precum carne de pui, curcan, peste, linte, fasole, nuci, seminte, avocado etc. Semintele, nucile si alimentele cu un continut bogat de ulei trebuie consumate moderat.

Migdalele sau alunele sunt bogate in proteine si contin magneziu, un mineral care are un rol vital in transformarea zaharului in energie. Deficitul de magneziu afecteaza nivelul de energie din organism.

Grasimi

Pestii grasi, precum somonul, au un continut bogat de omega 3. Acesti acizi grasi au mai multe efecte benefice asupra organismului, de la protejarea inimii la lupta impotriva depresiei.

Lichide

Pe langa acesti nutrienti, apa este esentiala in mentinerea nivelului de energie in organism. Apa are un rol deosebit in digestie, absorbtie si transportul nutrientilor. Un consum redus de apa poate duce la o scadere drastica a nivelului de energie in corp.

Pe langa apa, ceaiul este o bautura eficienta pentru persoanele care sufera de lipsa de energie. Potrivit unor studii, o combinatie de cafeina si aminoacizi imbunatateste reactiile si memoria. In cazul ceaiului negru, acesta combate stresul.

Autor: Elisa Costache

Articole recomandate

Nutritionistul Mihaela Bilic: "Produsele expirate nu sunt obligatoriu si stricate". Ce alimente se mai pot consuma Nutritionistul Mihaela Bilic: "Produsele expirate nu sunt obligatoriu si stricate". Ce alimente se mai pot consuma
Nutritionistul Mihaela Bilic a oferit cateva lamuriri asupra produselor expirate si a explicat ca unele alimente pot fi consumate totusi chiar daca a trecut termenul lor de valabilitate. Intr-o postare pe pagina sa de Facebook, specialistul in nutritie a exemplificat si a aratat ca putem avea
Cum a slabit Oana Radu 40 de kilograme! Artista a dezvaluit secretul siluetei perfecte Cum a slabit Oana Radu 40 de kilograme! Artista a dezvaluit secretul siluetei perfecte
La debutul sau in lumea mondena, Oana Radu avea multe kilograme in plus. A castigat insa notorietate datorita talentului sau muzical dupa participarea la Vocea Romaniei. Pentru ca imaginea este foarte importanta in lumea artistica, cantareata a decis ca este cazul sa faca inca o schimbarea majora
Dieta cu care Catalin Scarlatescu a slabit 50 de kilograme. A renuntat mai intai la un singur aliment Dieta cu care Catalin Scarlatescu a slabit 50 de kilograme. A renuntat mai intai la un singur aliment
Catalin Scarlatescu a avut o ambitie de fier. A reusit sa slabeasca 50 de kilograme. A uimit pe toata lumea cu vointa de care a dat dovada, dar si cu noua silueta. Celebrul bucatar a marturisit insa ca a facut eforturi mari pentru a slabi si a tinut o dieta foarte restrictiva.   „Va spun
Carmen Bruma te invata cum sa scapi de celulita: 10 pasi pe care trebuie sa ii urmezi Carmen Bruma te invata cum sa scapi de celulita: 10 pasi pe care trebuie sa ii urmezi
Carmen Bruma, iubita realizatorului TV Mircea Badea, are un corp de vis. Pana sa ajunga la o silueta de invidiat si fara pic de celulita, vedeta a muncit mult. In urma cu ani buni, Carmen Bruma a avut mari probleme cu greutatea. Desi pare greu de crezut, a luptat ani buni cu kilogramele in plus. Cu
Cum a slabit Anamaria Prodan 17 kilograme, fara sa se infometeze. A dezvaluit ce dieta a tinut Cum a slabit Anamaria Prodan 17 kilograme, fara sa se infometeze. A dezvaluit ce dieta a tinut
Anamaria Prodan a trecut printr-o transformare spectaculoasa in urma cu cativa ani. Impresara si-a dorit sa slabeasca si sa isi recapete formele de odinioara. A reusit in doar 8 luni. Ea a slabit nu mai putin de 17 kilograme, fara sa se infometeze sau sa tina o dieta prea drastica.  La