Skip to article

Dieta pentru un organism sanatos si plin de energie

Dieta pentru un organism sanatos si plin de energie
Carbohidratii sunt cei ce ne ajuta sa ne mentinem energia pe timpul intregii zile. Pentru a ne simti pline de energie zilnic, indiferent de greutatile cu care ne confruntam fie acasa, fie la locul de munca, trebuie sa acordam o atentie desavarsita alimenteleor pe care le consumam.

Lipsa somnului, stresul si timpul limitat pe care il acordam meselor de pe parcursul zilei n-ar trebui sa ne impiedice sa alegem o dieta sanatoasa. Organismul nostru are nevoie de energie pentru a depasi cu bine zilele obositoare, momentele stresante si grijile cu care ne confruntam adesea.

Cum transforma organismul alimentele in energie

Energia noastra provine din alimenetele pe care le consumam si din lichidele pe care le bem. Cei trei mari nutrienti ce produc energie sunt carbohidratii, proteinele si grasimile. Trebuie sa tinem cont de faptul ca cea mai importanta sursa de energie pentru organism o reprezinta carbohidratii. Doar in lipsa carbohidratilor, corpul apeleaza la celelalte surse de energie (proteinele si grasimile).

Odata consumati, nutrientii sunt descompusi in componente mai mici si absorbite de organism, apoi sunt transformati in aA€AcombustibilaA€At care ne ajuta sa fim alerti si energici. Acest proces este cunoscut sub numele de metabolism.

Carbohidratii sunt de doua tipuri: simpli si complecsi, ambele tipuri fiind transformate la nivelul organismului in zahar (glucoza). Celulele din sange folosesc glucoza pentru a furniza energie organismului nostru.

Cele mai bune alimente care ne dau energie

Carbohidratii complecsi precum cerealele bogate in fibre, painea si pastele din grau integral, fasolea uscata si cartofii sunt cele mai bune alimente ce dau energie organismului deoarece se digera treptat si incet. Deasemenea, carbohidratii complecsi ajuta la stabilizarea nivelului de zahar din sange, pancreasul producand astfel mai putina insulina, iar in final, acest lucru duce la o senzatie de satietate mai rapida, lucru ce ne face sa mancam mai putin.

La fel de importat intr-o dieta care sa ne ajute sa ne mentinem energici pe parcursul intregii zile este si consumul de proteine. Este de preferat sa procuram proteinele necesare organismului din carnea slaba de pui, curcan, porc si peste, din legume precum lintea sau fasolea, sau din alimentele ce contin grasimi nesaturate si polinesaturate precum avocado, seminte, nuci si anumite uleiuri.

Sa nu neglijam nici bauturile. Anumite lichide sunt esentiale pentru mentinerea energiei in organism. Apa este importanta pentru a ajuta digestia, absorbtia si transportul nutrientilor in corp. Deshidratarea poate duce la lipsa de energie. O persoana de inaltime si greutate medie trebuie sa bea cel putin 8 pahare de apa pe zi.

Alimente ce duc la scaderea energiei organismului

Carbohidratii simpli trebuie consumati in cantitati limitate. Bomboanele si prajiturile, sucurile carbogazoase si alte alimente bogate in zahar sunt absorbite foarte rapid in corp. Ele confera energie organismului imediat, insa aceasta se consuma rapid (in aproximativ 30-60 de minute).

Deasemenea, alcoolul si cafeaua trebuie evitate deoarece duc la deshidratare ingreunand astfel procesul de digestie. Acest lucru ne poate face sa ne simtim obositi si lipsiti de chef de viata.

Recomandari:

Sunt recomandate in cazul dietei pentru energie trei mese principale pe zi si trei gustari intre mese. Niciodata nu depasiti trei, patru ore fara sa mancati ceva. Daca se instaleaza senzatia de foame este posibil sa consumati mai multe alimente decat ar trebui.

Incercati sa mancati cat mai variat la fiecare masa si nu uitati ca alimentele bogate in fibre, proteine si grasimi se digera mai greu.

Pentru ca ducem un stil de viata alert, avem nevoie sa consumam alimente inteligent pentru a conferi organismului nostru energia de care are nevoie.

Articole recomandate

Dieta cu care Corina Danila a slabit 20 de kilograme Dieta cu care Corina Danila a slabit 20 de kilograme
Prezentatoarea TV Corina Danila a slabit 20 de kilograme. Vedeta a tinut o dieta prin care a dat restart metabolismului. Realizatoarea TV a eliminat din alimentatia sa toate alimentele nesanatoase.  Mai exact, a renuntat la zahar, paine, prajeli, covrigei, produse de patiserie, orez si
Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient
Promovarea intensa a unor aparate de sport, suplimente de slăbit, ceaiuri și diete care te slăbesc peste noapte ca prin minune, este o iluzie desarta pentru multe persoane care vor să slăbească. Atunci când te lupți cu
10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta 10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta
Daca nu obtii niciodata rezultatele dorite cu ajutorul dietelor exista un motiv: "Dietele nu functioneaza, sau functioneaza pe termen scurt", spune Carla Heiser, nutritionist si specialist atestat in consiliul de medicina nutritionala si metabolica din Chicago.  Restrictionarea a ceea ce
Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut
Oana Radu ajunsese sa cantareasca peste 100 de kilograme. Cu multa vointa si cu ajutorul unei diete, artista a reusit sa slabeasca 90 de kilograme.  "Pot să va spun că eu am slăbit de două ori drastic în viață asta și treaba asta cu greutatea a
6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi 6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi
Somnul are o influenta foarte mare asupra greutatii corporale. Iata ce greseli ar trebui sa eviti la culcare, astfel incat sa nu te ingrasi. 1. Mananci tarziu Masa tarzie in noapte creste nivelul de insulina si obliga organismul sa produca mai putina melatonina. Putina melatonina in organism