Skip to article

Dupa sarbatori, recapata-ti silueta cu cereale integrale

Sarbatorile de iarna au trecut si una dintre preocuparile noastre este cum putem reveni la kilogramele care ne-au completat perfect tinutele la inceputul acestei vacante, sau cum sa reusim sa ne atingem unul dintre obiectivele acestui an - obtinerea siluetei mult visate.

Indiferent de sezon, secretul consta intr-un stil de viata echilibrat, adica o alimentatie adecvata si un program regulat de exercitii fizice.

"Odata intorsi la activitatile zilnice care ne solicita foarte mult atentia si concentrarea, organismul nostru are nevoie de o bogata sursa de fibre, nutrienti, vitamine si minerale. Avand toate aceste beneficii, cerealele integrale sunt alimente de baza in alimentatia zilnica, contribuind la o alimentatie echilibrata.

In plus, micul dejun care include in fiecare dimineata si cereale integrale aj"ta la mentinerea unei greutati ideale si la o stare generala de bine pe parcursul intregii zile", explica Prof. Dr. Gabriela Radulian de la Institutul de Diabet, Nutritie si Boli Metabolice "Nicolae Paulescu".
Dupa sarbatori, recapata-ti silueta cu cereale integrale



"Preocuparile legate de silueta nu mai sunt de mult timp considerate doar un capriciu, greutatea corporala fiind direct asociata cu sanatatea fiecaruia, femeie sau barbat, indiferent de varsta. De aceea, obiectivul nostru vizeaza o completa informare cu privire la rolul cerealelor integrale pentru un control corect al greutatii, si in general la o alimentatie adecvata", declara Lidia Chiraches, Brand Manager - Breakfast Cereals.

Cercetatorii de la Oxford Brookes University din Marea Britanie au constatat ca un consum de cereale integrale pentru micul dejun, precum Nestle Fitness, in fiecare dimineata, timp de sase saptamani, dar si ca substitut pentru dejun in primele doua saptamani, este eficient pentru obtinerea si mentinerea unei pierderi in greutate.

In primele doua saptamani ale studiului, subiectii au consumat cereale integrale la micul dejun si la pranz, iar in ultimele patru saptamani doar la micul dejun.

85% dintre subiecti au pierdut in medie 1,1 kg dupa primele doua saptamani ale studiului;
75% dintre subiecti au pierdut in medie 1,4 kg la finalul celor sase saptamani de studiu.

In mod interesant, pierderea in greutate a fost mai mare la persoanele care au consumat o varietate mai mare de cereale integrale pentru micul dejun, decat la cele care au consumat un singur tip de cereale pentru micul dejun.

Cerealele integrale au in general un continut redus de grasimi si o concentratie ridicata de carbohidrati si fibre, ceea ce face ca persoanele care le consuma la micul dejun sa fie mai putin predispuse tentatiei de a manca intre mese, ceea ce ar explica modul in care voluntarii implicati in studiu au pierdut in greutate.

"Avand in vedere cresterea incidentei in randul populatiei din intreaga lume, este important sa constientizam faptul ca includerea cerealelor integrale in alimentatia zilnica determina pierderea in greutate si mentinerea scaderii ponderale pe termen lung", adauga Prof. Dr. Gabriela Radulian.

Studiul a fost finantat dintr-un fond al Cereal Partners si a utilizat o varietate de cereale pentru micul dejun Nestle, printre care si Fitness. Rezultatele sunt publicate in editia din martie a revistei "Nutrition Bulletin" al British Nutrition Foundation si sunt disponibile online.

Permanent preocupata de imbunatatirea starii de sanatate a consumatorilor, compania Nestle a imbunatatit, inca de la inceputul anului 2006, profilul nutritional al cerealelor pentru mic dejun cu cereale integrale. Aceste produse le ofera consumatorilor optiuni nutritionale mai sanatoase si sporesc importanta acordata primei mese a zilei.

Dupa sarbatori, recapata-ti silueta cu cereale integrale

Articole recomandate

10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta 10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta
Daca nu obtii niciodata rezultatele dorite cu ajutorul dietelor exista un motiv: "Dietele nu functioneaza, sau functioneaza pe termen scurt", spune Carla Heiser, nutritionist si specialist atestat in consiliul de medicina nutritionala si metabolica din Chicago.  Restrictionarea a ceea ce
Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut
Oana Radu ajunsese sa cantareasca peste 100 de kilograme. Cu multa vointa si cu ajutorul unei diete, artista a reusit sa slabeasca 90 de kilograme.  "Pot să va spun că eu am slăbit de două ori drastic în viață asta și treaba asta cu greutatea a
6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi 6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi
Somnul are o influenta foarte mare asupra greutatii corporale. Iata ce greseli ar trebui sa eviti la culcare, astfel incat sa nu te ingrasi. 1. Mananci tarziu Masa tarzie in noapte creste nivelul de insulina si obliga organismul sa produca mai putina melatonina. Putina melatonina in organism
Cum alegi un nutritionist bun? Cum alegi un nutritionist bun?
Sarbatorile au trecut, dar pentru multe persoane lupta cu kilogramele in plus abia acum incepe. Fie  ca ne dorim sa ne schimbam stilul de viata, fie ca vrem sa ne pregatim corpul pentru vara, sau sa scapam de cateva kilograme in plus, un lucru este cert, avem nevoie de sfaturile unui
Ce dieta ti se potriveste in functie de varsta? Ce dieta ti se potriveste in functie de varsta?
Una dintre marile greseli pe care le fac cele mai multe persoane atunci cand vor sa tina dieta este sa caute cura de slabire perfecta. Specialistii in nutritie spun insa ca organismele sunt diferite si ca cea mai buna dieta este in functie de varsta.  Potrivit acestora, in functie de varsta pe