Skip to article

Fibrele si sistemul digestiv

Fibrele si sistemul digestiv
Fibrele ajuta la mentinerea unui sistem digestiv sanatos si a unei greutati constante.

O dieta bogata in fibre iti asigura o viata sanatoasa si lunga. Tinand un regim bazat pe un consum mare de fibre iti ofera un sistem digestiv care sa functioneze corect.

Fibrele pot trata si prevenii constipatia si hemoroizii.

Fibrele dietetice vin din parti ale plantelor, care nu pot fi digerate de enzime si nu sunt absorbite in circulatia sangelui. Fibrele crude care raman in urma actiunii acizilor, reprezinta jumatate din valoarea dietetica a fibrelor.

Beneficiile unei diete bogate in fibre
O dieta bogata in fibre este aceea care urmeaza un plan de a manca sanatos care include: carbohidrati, fructe proaspete, legume si cantitati moderate de lapte, carne si zaharuri.
Inculzand multe fibre in alimentatia ta, poti avea parte de multe beneficii pentru sanatatea organismului tau.

Cand o dieta este acompaniata de un plan de exercitii fizice reusesti sa slabesti mult mai repede. Mancarurile bogate in fibre au continut scazut de grasimi si kilojuli, facand din aceasta dieta una aproape perfecta.
Fibrele in dieta ta pot reduce riscul constipatiei si aparitiei hemoroizilor. De asemenea, iti mentine sistemul digestiv sanatos si il determina sa functioneze corect.
Unele studii indica faptul ca o dieta bogata in fibre insolubile reduce riscul aparitiei cancerului la colon.
Dieta bogata in fibre poate scadea nivelul de colesterol si zaharuri din sange.

Beneficiile unei diete sarace in fibre
Desi este foarte important sa includem cat mai multe fibre in dieta noastra, anumitor persoane cu diverse probleme medicale le este recomandat un regim cu un continut scazut de fibre pentru o anumita perioada.

Dieta saraca in fibre este eficienta pentru iritatiile tractului digestiv.

O astfel de dieta este benifica in tratamente pentru :
crampe abdominale
colici ulcerative
blocaje intestinale
dupa interventii chirurgicale asupra tractului diestiv

Tipuri de fibre dietetice
Exista doua tipuri de fibre dietetice: solubile si insolubile. Fibrele solubile retin apa, ajuta organismul sa absoarba nutrientii in sange. Fibrele solubile se gasesc in:

-mazare
-fasole
-mere
-portocale

Fibrele insolubile nu sunt solvabile in apa si ajuta la buna desfasurare a tranzitului intestinal. Fibrele insolubile sa gasesc in:

-nucile braziliene
-coaja cartofului
-paine integrala

Fibrele si sistemul digestiv

Articole recomandate

Dieta de urgenta dupa sarbatori. Slabesti rapid, fara sa renunti la ciocolata Dieta de urgenta dupa sarbatori. Slabesti rapid, fara sa renunti la ciocolata
Te-ai ingrasat cateva kilograme de sarbatori si vrei sa slabesti repede, fara sa faci insa prea multe eforturi si fara sa renunti la dulce? Iti propunem o dieta simpla si rapida, care te va ajuta sa scapi usor de kilogramele nedorite, fara sa te infometezi. In cateva zile, vei da jos cu siguranta
Secretul pentru a controla foamea, dezvaluit de un nutritionist Secretul pentru a controla foamea, dezvaluit de un nutritionist
Nutriționistul Cristian Mărgărit a dezvăluit care este secretul pentru a controla foamea. Nu este vorba despre niste reguli stricte, ci despre niste masuri mult mai simple, la care cu siguranta nu te-ai fi gandit ca au un efect atat de important in organismul tau. 
Mare atentie la aceste alimente de post. Ce nu este bine sa mananci Mare atentie la aceste alimente de post. Ce nu este bine sa mananci
Nutritionistul Mihaela Bilic atrage atentia asupra unor anumite alimente de post. Unele pot fi foarte periculoase pentru sanatate, asadar este important sa fim foarte atenti atunci cand incepem sa tinem post.  ”A început Postul Crăciunului, haideți să vedem care sunt
Mancarurile pe care nu trebuie sa le reincalzesti niciodata. Devin toxice si periculoase pentru sanatate Mancarurile pe care nu trebuie sa le reincalzesti niciodata. Devin toxice si periculoase pentru sanatate
Foarte multi romani fac o greseala majora, fara sa isi dea seama. Reincalzesc diverse mancaruri fara sa stie ca multe dintre alimente pot deveni toxice in timpul acestui proces.  Astfel, de acum inainte ar trebui sa te gandesti de doua ori inainte de a reincalzi anumite preparate la cuptorul
Paine alba sau neagra? Care ingrasa mai putin. Raspunsul nutritionistului Mihaela Bilic Paine alba sau neagra? Care ingrasa mai putin. Raspunsul nutritionistului Mihaela Bilic
Foarte multe persoane nu pot renunta la paine si de multe ori consuma acest aliment in exces. Cum pe piata exista numeroase produse de panificatie, multi se intreaba care paine este mai sanatoasa sau care ingrasa mai putin.  Nutritionistul Mihaela Bilic a explicat recent, intr-o postare pe