Skip to article

Fierul si alimentatia la femei

Din cauza consumului scazut de proteine , a dietelor, a menstruatiei sau din cauza sarcinii, femeile se confrunta des cu problemele cauzate de carentele de fier din organism.

Daca ti-ai perdut pofta de mancare si ai slabit, esti nervoasa si iti este somn mai tot timpul atunci este cazul sa efectuezi un set de analize.

Acestea te vor ajuta sa gasesti cauza problemelor starii tale de sanatate.

Alimentatia neadecvata, pierderile de sange din cauza unor boli grave, tuburarile de absorbtie de la nivelul stomacului sau unele tratamente care lupta impotriva aciditatii gastrice pot periclita starea organismului tau.

Daca vrei sa eviti aceste probleme atunci o dieta echilibrata in fier te va tine departe de infectii, dureri de cap, ameteli sau greturi.

Alimente cu fier

Fierul este prezent in carne, fructe, oua, lactate, legume si cereale integrale.

Daca ai probleme de asimilare a fierului in organism atunci cel mai indicat este sa iei suplimente alimentare. Atentie! Luati-le numai la prescriptia medicului specialist.

Combina alimentele!

Pentru ca fierul sa fie bine absorbit de organism combina legumele cu carne de pasare, oua, peste sau lactate.

In acest fel asimilarea se va face de doua sau chiar trei ori mai bine decat in cazul in care ai consuma-o simpla.

Combina spanacul cu carnea de peste, fasolea cu carnea macra de vaca si astfel vei spori cu pana la trei ori mai mult absorbtia fierului.

Daca esti vegetariana atunci consuma legume si fructe cat mai variate. Vitamina C este raspunzatoare pentru imbunatatirea absorbtiei de fier.

Legumele bogate in fier nu trebuie consumate cu lactate deoarece calciul inhiba fierul din acestea.

Sfaturi utile pentru o nutritie sanatoasa

Daca suferi de carente de fier si bei cafea, ceai verde sau vin atunci trebuie sa stii ca acestea ii reduc absorbtia.

Coacerea excesiva sau alte metode de procesare termica pot altera calitatea nutritionala a legumelor.

Consuma in jur de 200 de grame de proteine pe zi. Mananca de trei-patru ori pe saptamana carne de peste.
Fierul si alimentatia la femei

Iata o lista de alimente pe care le poti consuma pentru imbunatatirea starii tale de bine:

Legume: dovlecei, conopida, varza, spanac, rosii, fasole, linte.

Cereale: germeni de grau, orez integral, paine integrala.

Carne: ficat de pui, curcan, oua, peste, crustacei.

Lactate: branza proaspata, iaurt degresat, sana.

Fructe: cirese, capsune, kiwi, pepene galben, struguri, ananas, mandarina.

Articole recomandate

Cele mai comune greseli pe care le faci la masa de seara Cele mai comune greseli pe care le faci la masa de seara
De obicei, micul dejun si pranzul sunt consumate pe fuga, ceea ce transforma masa de seara in cea mai importanta masa a zilei. Mare greseala, spun nutritionistii! Ce alte greseli faci, probabil, si tu la masa de seara? Iata cateva exemple explicate de dr. J. Cheskin, directorul Centrului de
Dieta cu lamaie: slabeste 10 kilograme in 16 zile Dieta cu lamaie: slabeste 10 kilograme in 16 zile
Dieta cu lamaie este recomandata persoanelor care nu pot tine o dieta restrictiva. Aceasta dieta este usor de urmat si te ajuta sa scapi de 10 kilograme in doar 16 zile.  În prima zi se va bea zeama de la o lămâie, în a doua zi, sucul a două lămâi, în a
Vrei sa slabesti? Iata cate calorii ar trebui sa mananci zilnic Vrei sa slabesti? Iata cate calorii ar trebui sa mananci zilnic
Cum sa slabesti. Daca vrei sa slabesti si sa-ti mentii silueta, kilogramele pe care le ai in prezent te pot ajuta. Mai exact, cu ajutorul lor poti afla cate calorii trebuie sa mananci zilnic pentru a te mentine in forma. Daca mananci mai multe calorii decat este necesar, degeaba respecti
Tii cura de slabire? Iata ce deserturi ai voie Tii cura de slabire? Iata ce deserturi ai voie
Cura de slabire sau mai degraba infometarea este pentru multi oameni, din pacate, raspunsul corect pentru a scapa de kilogramele in plus. Nu este insa si parerea specialistilor care ii sfatuiesc pe doritori sa aleaga o cura de slabire care sa ii ajute sa piarda treptat din surplusul de greutate,
De ce e important sa apelezi la nutritionist cand vrei sa incepi o dieta De ce e important sa apelezi la nutritionist cand vrei sa incepi o dieta
Daca vrei sa dai jos cateva kilograme sau dimpotriva vrei sa adaugi cateva kilograme, e bine sa apelezi la un specialist in nutritie. Pentru a evita astfel de situatii e bine sa cauti un medic sau un nutritionist absolvent al facultatii de nutritie. Cum te poate ajuta un specialist in nutritie In
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.
Ele.ro iti recomanda