Skip to article

Fierul si alimentatia la femei

Din cauza consumului scazut de proteine , a dietelor, a menstruatiei sau din cauza sarcinii, femeile se confrunta des cu problemele cauzate de carentele de fier din organism.

Daca ti-ai perdut pofta de mancare si ai slabit, esti nervoasa si iti este somn mai tot timpul atunci este cazul sa efectuezi un set de analize.

Acestea te vor ajuta sa gasesti cauza problemelor starii tale de sanatate.

Alimentatia neadecvata, pierderile de sange din cauza unor boli grave, tuburarile de absorbtie de la nivelul stomacului sau unele tratamente care lupta impotriva aciditatii gastrice pot periclita starea organismului tau.

Daca vrei sa eviti aceste probleme atunci o dieta echilibrata in fier te va tine departe de infectii, dureri de cap, ameteli sau greturi.

Alimente cu fier

Fierul este prezent in carne, fructe, oua, lactate, legume si cereale integrale.

Daca ai probleme de asimilare a fierului in organism atunci cel mai indicat este sa iei suplimente alimentare. Atentie! Luati-le numai la prescriptia medicului specialist.

Combina alimentele!

Pentru ca fierul sa fie bine absorbit de organism combina legumele cu carne de pasare, oua, peste sau lactate.

In acest fel asimilarea se va face de doua sau chiar trei ori mai bine decat in cazul in care ai consuma-o simpla.

Combina spanacul cu carnea de peste, fasolea cu carnea macra de vaca si astfel vei spori cu pana la trei ori mai mult absorbtia fierului.

Daca esti vegetariana atunci consuma legume si fructe cat mai variate. Vitamina C este raspunzatoare pentru imbunatatirea absorbtiei de fier.

Legumele bogate in fier nu trebuie consumate cu lactate deoarece calciul inhiba fierul din acestea.

Sfaturi utile pentru o nutritie sanatoasa

Daca suferi de carente de fier si bei cafea, ceai verde sau vin atunci trebuie sa stii ca acestea ii reduc absorbtia.

Coacerea excesiva sau alte metode de procesare termica pot altera calitatea nutritionala a legumelor.

Consuma in jur de 200 de grame de proteine pe zi. Mananca de trei-patru ori pe saptamana carne de peste.
Fierul si alimentatia la femei

Iata o lista de alimente pe care le poti consuma pentru imbunatatirea starii tale de bine:

Legume: dovlecei, conopida, varza, spanac, rosii, fasole, linte.

Cereale: germeni de grau, orez integral, paine integrala.

Carne: ficat de pui, curcan, oua, peste, crustacei.

Lactate: branza proaspata, iaurt degresat, sana.

Fructe: cirese, capsune, kiwi, pepene galben, struguri, ananas, mandarina.

Articole recomandate

Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient
Promovarea intensa a unor aparate de sport, suplimente de slăbit, ceaiuri și diete care te slăbesc peste noapte ca prin minune, este o iluzie desarta pentru multe persoane care vor să slăbească. Atunci când te lupți cu
10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta 10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta
Daca nu obtii niciodata rezultatele dorite cu ajutorul dietelor exista un motiv: "Dietele nu functioneaza, sau functioneaza pe termen scurt", spune Carla Heiser, nutritionist si specialist atestat in consiliul de medicina nutritionala si metabolica din Chicago.  Restrictionarea a ceea ce
Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut
Oana Radu ajunsese sa cantareasca peste 100 de kilograme. Cu multa vointa si cu ajutorul unei diete, artista a reusit sa slabeasca 90 de kilograme.  "Pot să va spun că eu am slăbit de două ori drastic în viață asta și treaba asta cu greutatea a
6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi 6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi
Somnul are o influenta foarte mare asupra greutatii corporale. Iata ce greseli ar trebui sa eviti la culcare, astfel incat sa nu te ingrasi. 1. Mananci tarziu Masa tarzie in noapte creste nivelul de insulina si obliga organismul sa produca mai putina melatonina. Putina melatonina in organism
Cum alegi un nutritionist bun? Cum alegi un nutritionist bun?
Sarbatorile au trecut, dar pentru multe persoane lupta cu kilogramele in plus abia acum incepe. Fie  ca ne dorim sa ne schimbam stilul de viata, fie ca vrem sa ne pregatim corpul pentru vara, sau sa scapam de cateva kilograme in plus, un lucru este cert, avem nevoie de sfaturile unui