Skip to article

Fii in forma cu fructele si legumele de sezon!

Pentru a fi in forma, trebuie sa mananci 5 fructe si legume zilnic, dar nu orice fel de vegetale, ci musai de sezon! Primavara e timpul sa te bazezi pe ridichi si pe salate, dar nu uita nici de kiwi sau grepfrutul rosu, care sunt binevenite oricand in dieta.

Binefacerile ridichilor si salatelor

Care sunt legumele de primavara cele mai bogate in vitamine? Si cele mai gustoase? Fara indoiala, ridichile si salatele!

Ridichile
Sarace in calorii (au doar 15 kcal la 100 g), ridichile sunt adevarate concentrate de minerale, dintre care cel mai raspandit este potasiul, care faciliteaza diureza. Greu de digerat? Nu si daca le alegi tinere, fragede si cat mai mici. In plus, sa stii ca ridichile rotunde sunt mai dulci decat cele alungite. In plus, aceste legume contin substante specifice, care pot infrana dezvoltarea canceroasa.

Salatele

Mananca salata si inverzeste-te de placere! Exista nenumarate varietati, sunt bogate in apa, dar si in vitamine (B9), in oligoelemente, si toate acestea cu foarte putine calorii.

Salatele contin foarte multi compusi antioxidanti (vitaminele C si E, provitamina A, seleniu) utili pentru prevenirea imbatranirii celulare, patlogiilor sangelui si cancerelor. Moderat bogate in fibre alimentare (1.5%), ele contribuie totusi la lupta contra constipatiei.

De ce sa mananci 5 fructe si legume pe zi?

Dieteticienii nu contenesc sa ne aminetasca acest lucru, mai usor de zis decat de facut! Cu toate acestea, fructele si legumele nu au decat avantaje!

Acest anotimp este simbolul reinnoirii. Odata cu sosirea lui, adopta obiceiul de a consuma cat mai multe fructe si legume de sezon, pune-ti in farfurie o efervescenta de culori care-ti dau pofta de viata!

Alte fructe si legume benefice

Spanacul pentru a fi tare ca Popeye

Cu un aport de 18 kcal/ 100g, spanacul este una dintre legumele cele mai energetice de pe piata. In plus, continutul sau in provitamina A este foarte ridicat, la fel si in vitamina B9. Se mai gasesc in cantitati deloc neglijabile vitaminele din familia B-urilor si vitamina K. Pentru a beneficia de toate binefacerile lor, spanacul trebuie consumat proaspat si cat mai tanar. In salata, cu cateva bucatele de branza, un ou fiert, crutoane: delicios!

Kiwi

Invingator la categoria grea in privinta concentratiei de vitamina C, kiwi este disponibil si primavara in piete. Cu doar 2 kiwi la micul dejun, iti acoperi 100% din doza zilnica recomandata a adultului in vitamina C.

Capsunele

Capsunele apar un pic mai tarziu, cand soarele este deja o constanta in peisajul vremii. Cu doar 50 kcal la o portie de 150 g, poti sa consumi linistita cate capsune doresti, nu te vei ingrasa!

Grepfrutul sau pomelo

Un alt fruct bogat in vitamina C: pomelo. Acest fruct, ruda apropiata a grepfrutului, este foarte suculent si putin caloric. Un pomelo acopera intreaga cantitate necesara de vitamina C intr-o zi. In plus, savoarea sa acida si usor amara stimuleaza secretiile digestive, fiind astfel bine de consumat inaintea mesei.

Stiai ca...

Unele legume, precum ridichile si varza, prezinta un miros puternic si un gust usor picant? Acest lucru se explica prin prezenta substantelor bogate in sulf, ale caror efect benefic pentru sanatate a fost demonstrat: protectie celulara si efect bacteriostatic.

Articole recomandate

Ce dieta ti se potriveste in functie de varsta? Ce dieta ti se potriveste in functie de varsta?
Una dintre marile greseli pe care le fac cele mai multe persoane atunci cand vor sa tina dieta este sa caute cura de slabire perfecta. Specialistii in nutritie spun insa ca organismele sunt diferite si ca cea mai buna dieta este in functie de varsta.  Potrivit acestora, in functie de varsta pe
Cum sa renunti la dulciuri in 5 zile Cum sa renunti la dulciuri in 5 zile
Stim cu totii ca zaharul – pe cat e de gustos – pe atat este de periculos pentru sanatate. Zaharul creeaza dependenta, duce la oboseala, schimbari dese de dispozitie. Atunci cand ai mancat ceva  dulce esti vesel si fericit, insa imediat ce ii trece efectul, starea de spirit ti se
Adele a slabit 40 de kilograme cu dieta Sirtfood. Ce presupune aceasta cura de slabire Adele a slabit 40 de kilograme cu dieta Sirtfood. Ce presupune aceasta cura de slabire
Cantareata Adele arata incredibil dupa ce a reusit sa slabeasca nu mai putin de 40 de kilograme. Dupa divortul de Simon Konecki, artista s-a ambitionat si a tinut o dieta si a facut regulat exercitii fizice.  Pentru a scapa de kilogramele in plus, Adela a tinut dieta Sirtfood, care
Mihaela Bilic, cea mai simpla metoda de slabit Mihaela Bilic, cea mai simpla metoda de slabit
Mihaela Bilic atrage atentia ca nu este indicat sa tinem cure de slabire care duc la infometare, ci sa avem un regim alimentar echilibrat. De asemenea, Mihaela Bilic spune ca numararea caloriilor nu este cea mai buna solutie pentru a scapa de kilogramele in plus. Pentru a slăbi rapid și
12 trucuri ca sa nu te ingrasi de Craciun 12 trucuri ca sa nu te ingrasi de Craciun
Cu cat ne bucuram mai mult de bunatatile preparate de Craciun, cu atat vom regreta mai mult in ianuarie pentru ca ne dam seama ca odata cu poftele au aparut si kilogramele in plus.  Pentru a evita acumularea de kilograme in timpul sarbatorilor, trebuie sa urmezi cateva sfaturi simple si