Skip to article

Fructe si legume: 6 alegeri castigatoare!

Fructe si legume: 6 alegeri castigatoare!
Sunt proaspete, colorate si savuroase: fructele si legumele sunt cei mai buni aliati ai siluetei si sanatatii tale, acum in prag de toamna cand ai nevoie sa-ti faci plinul cu vitamine!

Pepenele galben

Vitaminele A si C, potasiul si folatii fac parte din bogatia pepenelui galben. Copt bine, el se degusta natural sau in salate de fructe. Alaturat suncii de Parma, pepenele galben se transforma in gustarea perfecta.

Afinele

Dintre toate fructele si legumele, afinele sunt cele mai bogate in antioxidanti. Ele contribuie la prevenirea imbatranirii, la sanatatea inimii si protejeaza contra cancerului. Cu cat afinele sunt mai inchise la culoare, cu atat ele contin mai multe substante benefice pentru sanatate. Adauga afine in cereale si in iaurtul zilnic, iar pentru a te bucura de ele tot anul, le poti congela.

Pepenele verde

Acest fruct racoritor (compus in proportie de 92% din apa) este bogat in licopen, la fel ca si rosia. El nu contine decat 54 calorii pe felie si contine vitamina C si potasiu.

Rosia

Rosia , cu doar 23 calorii, este o sursa de fibre si vitamina C. In plus, ea contine licopen, un antioxidant ce reduce riscul de cancer la prostata. Se savureaza proaspata, stropita cu ulei de masline si garnisita cu busuioc sau gatita intr-un pic de ulei (absorbtia licopenului va fi maximizata astfel) pentru a insoti o friptura sau un file de peste alb.

Spanacul

Spanacul este sarac in calorii, bogat in fibre, magneziu, vitamina A si folati. El contine si luteina, o vitamina excelenta pentru prevenirea problemelor de vedere si repararea daunelor provocate de razele solare. Chiar daca fierul si calciul din spanac sunt putin absorbite in organism, aceasta verdeata figureaza in radul super-legumelor, si trebuie integrata cat mai des in meniu. Simplu si delicios: frunze tinere de spanac stropite cu ulei de nuci.

Ardei gras

Putin caloric, ardeiul gras este bogat in vitamina C si potasiu. Alege ardeiul in gras in culorile rosu, portocaliu si galben, acestea avand valoare nutritiva superioara ardeiului verde (cules inainte de a ajunge la maturitate, neavand timp sa-si atinga intregul potential vitaminic). Ne place crud, in salate, sau copt.

Autor: Nuage

Articole recomandate

Mare atentie la aceste alimente de post. Ce nu este bine sa mananci Mare atentie la aceste alimente de post. Ce nu este bine sa mananci
Nutritionistul Mihaela Bilic atrage atentia asupra unor anumite alimente de post. Unele pot fi foarte periculoase pentru sanatate, asadar este important sa fim foarte atenti atunci cand incepem sa tinem post.  ”A început Postul Crăciunului, haideți să vedem care sunt
Mancarurile pe care nu trebuie sa le reincalzesti niciodata. Devin toxice si periculoase pentru sanatate Mancarurile pe care nu trebuie sa le reincalzesti niciodata. Devin toxice si periculoase pentru sanatate
Foarte multi romani fac o greseala majora, fara sa isi dea seama. Reincalzesc diverse mancaruri fara sa stie ca multe dintre alimente pot deveni toxice in timpul acestui proces.  Astfel, de acum inainte ar trebui sa te gandesti de doua ori inainte de a reincalzi anumite preparate la cuptorul
Paine alba sau neagra? Care ingrasa mai putin. Raspunsul nutritionistului Mihaela Bilic Paine alba sau neagra? Care ingrasa mai putin. Raspunsul nutritionistului Mihaela Bilic
Foarte multe persoane nu pot renunta la paine si de multe ori consuma acest aliment in exces. Cum pe piata exista numeroase produse de panificatie, multi se intreaba care paine este mai sanatoasa sau care ingrasa mai putin.  Nutritionistul Mihaela Bilic a explicat recent, intr-o postare pe
Ohvaz: 98% din comenzi livrate in sub 24 de ore Ohvaz: 98% din comenzi livrate in sub 24 de ore
Ohvaz este un producator local de ovaz cu lapte de migdale, budinca de chia, limonada artizanala si alte cateva bunatati. Totul fara zahar, fara conservanti, fara chimicale de nici un fel. Toate produsele Ohvaz pot fi comandate online prin site-ul lor, iar cea mai recenta statistica arata un
Nutritionistul Mihaela Bilic: "Produsele expirate nu sunt obligatoriu si stricate". Ce alimente se mai pot consuma Nutritionistul Mihaela Bilic: "Produsele expirate nu sunt obligatoriu si stricate". Ce alimente se mai pot consuma
Nutritionistul Mihaela Bilic a oferit cateva lamuriri asupra produselor expirate si a explicat ca unele alimente pot fi consumate totusi chiar daca a trecut termenul lor de valabilitate. Intr-o postare pe pagina sa de Facebook, specialistul in nutritie a exemplificat si a aratat ca putem avea