Skip to article

Fructele si legumele micsoreaza riscul unui accident vascular cerebral

Fructe si legume
Consumul de cantitati mari de fructe si legume scad riscul de accident vascular cerebral, se arata intr-un studiu realizat in Suedia.

Studiul apartine Institutului Karolinska si arata beneficiile introducerii fructelor si legumelor in dieta, la nivel cantitativ. Accidentul vascular cerebral este una dintre primele cauze de deces dn lume, arata statisticile, fiind urmat de bolile de inima.

Antioxidantii din fructe si legume

Conform studiului suedez, o dieta bogata in antioxidanti reduce riscul factorilor care declanseaza un accident vascular cerebral. Antioxidantii inhiba procesul care duce la inflamatii si la stres oxidativ, un declansator al bolilor autoimune. Legumele si fructele au un continut bogat de substante bioactive care lupta impotriva radicalilor liberi si care previn aparitia stresului oxidativ.

"Stim de multa vreme ca antioxidantii din dieta pot avea un efect pozitiv in mai multe situatii si nu este niciun motiv pentru a nu include o cantitate mai mare in dieta" afirma Karen Congro, nutritionist si director al unui program de wellness la spitalul Brooklyn Center din New York.

Potrivit studiului, in grupurile de persoane sanatoase care au fost supuse cercetarilor s-a constatat ca riscul de accident vascular era cu 17% mai mare in cazul acelora care aveau un nivel scazut de antioxidanti. In cazul persoanelor cu afectiuni cardiace, riscul era intre 46 si 57% pentru cei cu un nivel mare de antioxidanti.

Alimentele cele mai indicate pentru cresterea nivelului de antioxidanti sunt legumele si fructele (50% contributie), cereale integrale (18%) si ceai (16%). Pe langa acestea, se mai poate consuma ciocolata, alimente bogate in vitamina C si E, in caroten si flavonoizi.

Potrivit studiului, la fiecare 25 de grame zilnice de fructe si legume scade riscul unui accident vascular cu 9 procente.

Care sunt cele mai bune fructe si legume

Principalele alimente care este bine sa fie consumate sunt fructele si legumele albe: mere, pere, banane, castravete, conopida, ciuperci.

Specialistii spun, insa, ca dieta trebuie sa fie una diversificata pentru ca organismul sa primeasca toti nutrientii de care are nevoie. De aceea, este important sa mananci fructe si legume intr-un mod alternativ.

Pentru a introduce mai multe fructe si legume in dieta ta, poti sa optezi pentru fructe pe post de gustari si pe legume pe post de aperitiv. Acestea se servesc crude sau oparite, simple sau inmuiate intr-un sos facut in casa. Opteaza pentru salata de cruditati inainte de felul principal.

Gustarile din fructe sunt mai sanatoase decat biscuitii sau chipsurile. In plus, fructele contin fibre si apa care te ajuta sa te simti satul mai multa vreme. Cand mananci un mar, nu vei mai dori sa mananci si altceva dupa ce il termini. Cand gustarea ta consta din covrigei, exista riscul sa nu te saturi dupa ce ai terminat pachetul.

Apoi, la felul principal, taie in jumatate portia de friptura, pastreaza numai una dintre jumatati si restul completeaza cu legume. In acest mod, vei putea spune nu doar ca mananci legume, dar ca ai crescut cantitatea de legume si fructe consumate.

Articole recomandate

Iata ce alimente cresc riscul unui infarct miocardic Iata ce alimente cresc riscul unui infarct miocardic
Statisticile sunt destul de ingrijoratoare atunci cand vorbim de un infarct miocardic: zilnic mor 40 de romani din cauza infarctului miocardic iar 2 din 3 adulti prezinta diferite afectiuni cardiovasculare. Principala cauza a acestor afectiuni este alimentatia nesanatoasa, iar multi dintre noi nu
Dieta: 7 legume verzi care te ajuta sa slabesti mai usor Dieta: 7 legume verzi care te ajuta sa slabesti mai usor
Cu o dieta in care introduci multe legume verzi, poti spune adio colaceilor si kilogramelor in plus mai repede decat crezi. Nu o spunem noi, ci numeroasele constatari stiintifice, care au demonstrat de-a lungul timpului ca anumite alimente chiar te ajuta sa slabesti mai usor, pe langa faptul ca iti
5 alimente pentru o detoxifiere rapida dupa Paste 5 alimente pentru o detoxifiere rapida dupa Paste
Masa imbelsugata de Paste este un prilej excelent de a te reuni cu familia si prietenii, dar in acelasi timp alimentele grele pe care le consumi isi pun amprenta si asupra siluetei. Kilogramele in plus, senzatia permanenta de stomac umflat si oboseala prelungita sunt semne care iti indica faptul ca
Link-uri recomandate:designer interior onlinedesigner interior bucurestinikydecor.romobilier living preturiclassic interior design
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.
Ele.ro iti recomanda