Skip to article

Greseli pe care le faci cand mananci si care iti afecteaza sanatatea. Scapa de ele!

Greseli pe care le faci cand mananci si care iti afecteaza sanatatea. Scapa de ele!
Probabil te-ai intrebat in repetate randuri de ce, desi mananci sanatos, nu reusesti sa slabesti pe cat iti doresti. Sau, la fel de bine, de ce dupa fiecare masa te confrunti cu un disconfort abdominal accentuat.

Raspunsurile vizeaza, cel mai adesea, cateva greseli pe care si tu, la fel ca majoritatea oamenilor, le comiti atunci cand mananci.

1. Mananci prea repede

Ti se intampla adesea sa fii prima care termina mancarea din farfurie? Daca da, atunci cel mai probabil inseamna nu ca amicii, iubitul sau familia ta sunt incredibili de lenti, ci ca tu mananci mult prea repede.

Cand mananci pe nerasuflate, iti predispui organismul la o varietate de neplaceri, de la inghitirea unei cantitati insemnate de aer odata cu alimentele (care se traduce prin balonare) pana la consumul prea mare de hrana (care se traduce prin kilograme in plus sau imposibilitatea de a slabi).

Ce-i de facut, in acest caz? Regleaza-ti viteza cu care mananci, in asa fel incat masa - fie ea micul dejun, pranzul ori cina - sa nu dureze niciodata mai putin de 15-20 minute. Astfel, ii oferi si creierului tau ragazul de a procesa informatia si de a-i transmite stomacului, in timp util, faptul ca te-ai saturat.

2. Iei imbucaturi prea mari

O alta cauza a disconfortului abdominal si al incapatanarii kilogramelor in plus de a ramane fixate pe burtica si coapsele tale este corelata portionarii alimentelor din farfurie. Obisnuiesti sa iei inghitituri generoase de mancare? In acest caz, sunt sanse mari sa mananci prea mult, intr-un timp prea redus.

Portioneaza alimentele din farfurie in bucatele mici si savureaza-le pe fiecare in parte, mestecand fiecare imbucatura de aproximativ 20 ori.

3. Bei apa

Cea mai mare greseala pe care poti sa o faci este sa bei apa in timp ce mananci sau imediat dupa. Medicii ne sfatuiesc sa nu bem apa in timpul mesei, deoarece ingreunam procesul de digestie. Daca simti nevoia sa bei ceva dupa masa, un ceai verde este excelent, acesta ajuta digestia. Un pahar cu apa este recomandat cu 30-40 de minute inainte de masa daca vrei sa nu mananci foarte mult.

4. Nu te desparti de furculita si cutit in niciun moment

Cum reusesti sa mananci corect si sanatos si sa eviti problemele digestive? Simplu: pune jos furculita si cutitul dupa fiecare inghititura. Mesteca bine hrana, savureaz-o pe indelete si abia apoi apuca din nou furculita si cutitul pentru a-ti taia o noua bucata.

5. Te concentrezi doar asupra mancatului

O regula pe care am invatat-o multi dintre noi din frageda pruncie spune ca nu este frumos sa vorbesti in timpul mesei. Dar daca timpul ti-o permite, de ce nu te-ai bucura de o discutie placuta cu comesenii sau de ragazul de a privi pe geam pentru a admira o priveliste superba?

Decizia de a intrerupe sirul nesfarsit al imbucaturilor in acest fel te va ajuta sa mananci mai putin si mai corect si sa ai parte, in tot acest timp, si de momente de calitate!

Foto: venusbuzz.com

Articole recomandate

De ce ne balonam si care sunt alimentele pe care trebuie sa le evitam De ce ne balonam si care sunt alimentele pe care trebuie sa le evitam
Balonarea este o afectiune din ce in ce mai raspandita, nemaifiind limitata numai la mesele incarcate specifice perioadelor de sarbatori. In cazuri mai grave, balonarea poate provoca umflarea vizibila a abdomenului, iar durerile abdomniale sunt mai severe in acest caz. Citeste mai jos care sunt
Postul Craciunului: Alimente bogate in calciu, in afara de lactate Postul Craciunului: Alimente bogate in calciu, in afara de lactate
In Postul Craciunului, cei care vor sa respecte traditiile trebuie sa renunte nu numai la carne ci si la produsele lactate. Insa, foarte multe persoane sunt speriate de faptul ca nu vor mai asigura necesarul de calciu organismului. Este cunoscuta importanta calciului in organism, fiind unul din
7 alimente pe care trebuie sa le consumi daca vrei sa ai energie toata ziua 7 alimente pe care trebuie sa le consumi daca vrei sa ai energie toata ziua
Atunci cand simti ca nu mai ai vlaga si toata energia ti se scurge din corp, desi inca nu s-a terminat ziua de lucru si mai ai atat de multe de facut, renunta sa mai bei o cana de cafea sau sa mananci un baton de ciocolata. Cafeina si zaharul iti dau energie, insa doar pe moment, iar pe termen lung
Alimente care contin coenzima Q10. Include-le in dieta ta, daca vrei un ten fara riduri! Alimente care contin coenzima Q10. Include-le in dieta ta, daca vrei un ten fara riduri!
Coenzima Q10 are multiple beneficii pentru sanatate, insa cel mai cunoscut dintre acestea este efectul antiimbatranire, de aceea este folosita in tot mai multe cosmetice. Pentru ca dupa varsta de 25 de ani, organismul tau produce tot mai putina coenzima Q10, ai nevoie sa suplinesti deficitul din
Alimente care te ajuta sa scapi de insomnie. Ce trebuie sa mananci inainte de culcare! Alimente care te ajuta sa scapi de insomnie. Ce trebuie sa mananci inainte de culcare!
Insomnia nu este numai o stare frustranta de disconfort, ci are si implicatii serioase in privinta sanatatii tale. Renunta sa te mai foiesti in pat macinata de ganduri care mai de care mai negre si reincarca-ti bateriile cu ajutorul unor alimente care te ajuta sa ai un somn odihnitor si