Skip to article

Imbunatateste-ti meniul cu fibre

Imbunatateste-ti meniul cu fibre
Rolul fibrelor in organism este imens. Indiferent ca vorbim despre fibre solubile, cum sunt cele din fructe si legume, sau despre fibre insolubile, cum sunt cele continute de invelisul cerealelor, fibrele ajuta organismul in multe feluri.

Datorita proprietatii fibrelor de a retine apa ele ajuta considerabil digestia si au un rol primordial in tratamentul multor tipuri de constipatii, favorizand functionarea sanatoasa a intestinelor.

Marind viteza tranzitului intestinal, fibrele miscoreaza foarte mult riscul aparitiei proceselor canceroase, astfel incat majoritatea agentilor cancerigeni patrunsi in organismul nostru cu alimentele se dilueaza si trec prin intestin mult mai repede.

Folosirea fibrelor in diete, pentru scaderea in greutate ramane o realitate de necontestat. Fibra creeaza senzatia de satietate, sporind volumul hranei fara a suplimenta caloriile.

Asa ca orice persoana care doreste sa reduca numarul de kilograme trebuie sa stie de unde isi poate procura fibrele:

Cerealelesunt principalii furnizori de fibre insolubile. Incearca pe cat posibil ca meniul tau zilnic sa contina cereale, fie sub forma celor intregrale, la micul dejun, fie sub forma taratelor de ovaz sau a graului incoltit.

Salatelesunt adevarate bombe de energie si sanatate, datorita contintului mare de fibre. Mai ales acelea in care predomina rosia, salata verde si castravetele. Asa ca renunta la garnitura de cartofi prajiti si inlocuieste-o cu o salata sanatoasa.

Legumele verzi te pot ajuta eficient sa maresti aportul de fibre din organism. Daca nu ai incercat pana acum sparanghel , afla ca el este protagonistul unor preparate culinare de exceptie, la fel ca si vestitul broccoli , cu ale sale buchetele viu colorate.

Painea integrala poate ca arata ea mai putin aspectuos, insa da rusine celei albe la continutul de fibre. Si poti lucra si la aspect, daca stii sa iti pregatesti un sandwich care arata genial, din paine de secara!

Fructele te ajuta sa ramai in forma, chiar daca acum nu mai este sezonul lor. Le gasesti oricand in magazine, proaspete si imbietoare. De cand nu ai mai mancat o salata de fructe stropita cu doar cateva picaturi de coniac? Mmm, delicios.

Imbunatateste-ti meniul cu fibre

Articole recomandate

Andreea Marin, reteta de pizza care nu ingrasa. Se prepara super usor! Andreea Marin, reteta de pizza care nu ingrasa. Se prepara super usor!
Andreea Marin le-a pus gand rau kilogramelor pe care le-a acumulat in perioada sarbatorilor. De cateva zile, prezentatoarea TV isi incanta fanii de pe retelele de socializare cu retete dietetice, foarte gustoase, cu putine calorii.  In weekend, ea a prezentat o reteta de pizza, delicioasa,
Lidia Buble, dieta stricta de sarbatori Lidia Buble, dieta stricta de sarbatori
Lidia Buble face orice ca sa isi mentina silueta. De sarbatori, artista a facut mai mult foamea. Ea nu mananca carne, asa ca nu a putut sa se rasfete cu preparatele traditionale de Craciun.  ”Eu de Sărbători nu am mâncat aproape nimic, la modul că acasă la mine
Colagenul si cele 10 alimente minune pentru un organism sanatos Colagenul si cele 10 alimente minune pentru un organism sanatos
Păr mătăsos, unghii sănătoase, un ten catifelat și fără riduri sunt doar câteva dintre dezideratele femeilor, iar pentru a le obține nu trebuie să apelezi neapărat la suplimente alimentare, operații sau injecții, ci trebuie
Cum a reusit Minodora sa slabeasca 40 de kilograme Cum a reusit Minodora sa slabeasca 40 de kilograme
Cantareata Minodora este de nerecunoscut dupa ce a reusit sa slabeasca 40 de kilograme. Artista a dus o lupta grea ani la rand cu kilogramele in plus. In sfarsit, a reusit sa slabeasca cu ajutorul unei operatii de micsorare a stomacului, insa la scurt timp s-a ingrasat la loc.  Minodora a
Fructe si legume fara pesticide, adevarata alimentatie sanatoasa Fructe si legume fara pesticide, adevarata alimentatie sanatoasa
Sanatatea copiilor este pe primul loc pentru orice parinte, mai ales in aceasta perioada de pandemie. Stim ca pentru a-i proteja si a le intari imunitatea si organismul este bine sa le dam zilnic sa manance fructe si legume proaspete, crescute cat mai natural. Insa te-ai gandit cate dintre acestea