Skip to article

Imbunatateste-ti meniul cu fibre

Imbunatateste-ti meniul cu fibre
Rolul fibrelor in organism este imens. Indiferent ca vorbim despre fibre solubile, cum sunt cele din fructe si legume, sau despre fibre insolubile, cum sunt cele continute de invelisul cerealelor, fibrele ajuta organismul in multe feluri.

Datorita proprietatii fibrelor de a retine apa ele ajuta considerabil digestia si au un rol primordial in tratamentul multor tipuri de constipatii, favorizand functionarea sanatoasa a intestinelor.

Marind viteza tranzitului intestinal, fibrele miscoreaza foarte mult riscul aparitiei proceselor canceroase, astfel incat majoritatea agentilor cancerigeni patrunsi in organismul nostru cu alimentele se dilueaza si trec prin intestin mult mai repede.

Folosirea fibrelor in diete, pentru scaderea in greutate ramane o realitate de necontestat. Fibra creeaza senzatia de satietate, sporind volumul hranei fara a suplimenta caloriile.

Asa ca orice persoana care doreste sa reduca numarul de kilograme trebuie sa stie de unde isi poate procura fibrele:

Cerealelesunt principalii furnizori de fibre insolubile. Incearca pe cat posibil ca meniul tau zilnic sa contina cereale, fie sub forma celor intregrale, la micul dejun, fie sub forma taratelor de ovaz sau a graului incoltit.

Salatelesunt adevarate bombe de energie si sanatate, datorita contintului mare de fibre. Mai ales acelea in care predomina rosia, salata verde si castravetele. Asa ca renunta la garnitura de cartofi prajiti si inlocuieste-o cu o salata sanatoasa.

Legumele verzi te pot ajuta eficient sa maresti aportul de fibre din organism. Daca nu ai incercat pana acum sparanghel , afla ca el este protagonistul unor preparate culinare de exceptie, la fel ca si vestitul broccoli , cu ale sale buchetele viu colorate.

Painea integrala poate ca arata ea mai putin aspectuos, insa da rusine celei albe la continutul de fibre. Si poti lucra si la aspect, daca stii sa iti pregatesti un sandwich care arata genial, din paine de secara!

Fructele te ajuta sa ramai in forma, chiar daca acum nu mai este sezonul lor. Le gasesti oricand in magazine, proaspete si imbietoare. De cand nu ai mai mancat o salata de fructe stropita cu doar cateva picaturi de coniac? Mmm, delicios.

Imbunatateste-ti meniul cu fibre

Articole recomandate

Barbia dubla: 7 exercitii pentru a scapa de ea Barbia dubla: 7 exercitii pentru a scapa de ea
Barbia dubla este un element estetic deranjant pentru multe dintre femei. Desi pare greu sa scapi de ea, exista cateva exercitii care te pot ajuta sa recapeti fermitatea pielii de sub barbie. Iata 7 exercitii simple pentru a scapa de barbia dubla. 1. Ridica barbia Stai dreapta, cu umerii impinsi
Cum poti slabi cu comprese cu ghimbir Cum poti slabi cu comprese cu ghimbir
Ghimbirul poate fi un aliat de nadejde un lupta cu kilogramele in plus. Este un  puternic antioxidant, cu proprietati anti-inflamatorii, care ajuta la eliminarea toxinelor din organism.  Aplicat pe zonele cu probleme, ghimbirul poate ajuta la eliminarea grasimii. Iti poti face la tine
Greseli frecvente care te impiedica sa slabesti Greseli frecvente care te impiedica sa slabesti
Ai incercat sa tii diete, insa nu ai obtinut rezultatele dorite si nu ai reusit sa slabesti? Nutritionistii atrag atentia ca foarte multe persoane fac adesea greseli atunci cand incep un regim de slabire. Iata cateva dintre cele mai frecvente greseli care te pot impiedica sa slabesti:  Te
Dieta fulger cu lamaie: slabeste 1 kilogram pe zi Dieta fulger cu lamaie: slabeste 1 kilogram pe zi
Vrei sa slabesti usor si rapid? Poti apela la o dieta cu lamai. Aceste fructe sunt bogate in vitamina C si au numeroase beneficii pentru sanatate. Intaresc sistemul imunitar, stimuleaza tranzitul intestinal si ajuta la eliminarea toxinelor din corp, de aceea sunt recomandate adesea persoanelor care
Corina Caragea s-a ingrasat 5 kilograme in timpul pandemiei. Ce dieta a tinut ca sa scape de ele Corina Caragea s-a ingrasat 5 kilograme in timpul pandemiei. Ce dieta a tinut ca sa scape de ele
Corina Caragea a avut de luptat cu cateva kilograme in plus pe care le-a acumulat in timpul pandemiei. Prezentatoarea TV a marturisit ca s-a ingrasat 5 kilograme in perioada in care a fost nevoita sa stea in casa. A invatat sa faca prajituri in timpul izolarii, iar miscare nu a mai putut sa