Skip to article

Impotriva foamei, fibre si proteine

Impotriva foamei, fibre si proteine
Problema cu regimurile este ca nu reusesti sa scapi de foame. Pentru a mentine o satietate satisfacatoare, doua tipuri de alimente iti stau la dispozitie. Pentru aceasta, trebuie sa stii sa le introduci in farfuria ta.

Foamea si placerea de a manca

Astazi, foamea si placerea sunt practic de nedisociat. Totusi, ele sunt controlate de mecanisme complexe si diferite. De altfel, putem sa ne hranim fara sa simtim placere si sa mancam cu placere, dar fara sa ne fie foame. Totusi, daca reusim sa atingem un anumit grad de satietate, va fi mai usor sa ne gestionam senzatia de foame.

Cu alte cuvinte, daca nu ne e foame, nu ne vom napusti asupra mancarii. Doua categorii de alimente au proprietatea de a actiona asupra satietatii: fibrele si proteinele. De aceea, ele trebuie integrate in fiecare masa pentru a evita puseurile alimentare.

Proteinele

Proteinele au un efect direct asupra satietatii. De aceea, ele sunt privilegiate in regimurile hiperproteice. Ele joaca un rol in schimburile energetice si permit reducerea masei grase. Atentie: proteinele nu se gasesc doar in carne, peste sau oua.

Anumite vegetale sunt de asemenea surse de proteine vegetale: cerealele si leguminoasele. Insa proteinele nu produc toate aceeasi senzatie de satietate. Cele mai bune sunt proteinele animale; pe de alta parte, acestea contin si grasimi animale. Trebuie deci sa folositi cele doua surse in mod echilibrat.

Fibrele

Consumul de fibre (din fructe, legume, leguminoase sau cereale) determina modificarea compozitiei bolului alimentar si viscozitatea sa in tractul intestinal. Astfel, bolul alimentar stagneaza si constribuie la cresterea satietatii.

Proteinele si fibrele trebuie integrate intr-o alimentatie echilibrata

Nici nu se pune problema sa te limitezi doar la proteine si fibre. Aceste doua categorii alimentare trebuie integrate intr-o alimentatie variata si echilibrata. Daca vrei sa iti reechilibrezi alimentatia, fa-o progresiv pentru a dobandi noi reflexe ce vor persita pe termen lung. Obiectivul nu este doar sa slabesti, dar si sa reusesti sa-ti mentii poi o greutate stabila.

Articole recomandate

Dieta cu muraturi! Cum slabesti rapid toamna Dieta cu muraturi! Cum slabesti rapid toamna
Toamna este anotimpul perfect pentru a scapa de cateva kilograme in plus! Muraturile, pe care numeroase gospodine le pregatesc, pot ajuta la pierderea kilogramelor.  Pe langa faptul ca sunt bogate in vitamine, muraturile au foarte putine calorii. Un castravete murat de aproximativ 140 de
Barbia dubla: 7 exercitii pentru a scapa de ea Barbia dubla: 7 exercitii pentru a scapa de ea
Barbia dubla este un element estetic deranjant pentru multe dintre femei. Desi pare greu sa scapi de ea, exista cateva exercitii care te pot ajuta sa recapeti fermitatea pielii de sub barbie. Iata 7 exercitii simple pentru a scapa de barbia dubla. 1. Ridica barbia Stai dreapta, cu umerii impinsi
Cum poti slabi cu comprese cu ghimbir Cum poti slabi cu comprese cu ghimbir
Ghimbirul poate fi un aliat de nadejde un lupta cu kilogramele in plus. Este un  puternic antioxidant, cu proprietati anti-inflamatorii, care ajuta la eliminarea toxinelor din organism.  Aplicat pe zonele cu probleme, ghimbirul poate ajuta la eliminarea grasimii. Iti poti face la tine
Greseli frecvente care te impiedica sa slabesti Greseli frecvente care te impiedica sa slabesti
Ai incercat sa tii diete, insa nu ai obtinut rezultatele dorite si nu ai reusit sa slabesti? Nutritionistii atrag atentia ca foarte multe persoane fac adesea greseli atunci cand incep un regim de slabire. Iata cateva dintre cele mai frecvente greseli care te pot impiedica sa slabesti:  Te
Dieta fulger cu lamaie: slabeste 1 kilogram pe zi Dieta fulger cu lamaie: slabeste 1 kilogram pe zi
Vrei sa slabesti usor si rapid? Poti apela la o dieta cu lamai. Aceste fructe sunt bogate in vitamina C si au numeroase beneficii pentru sanatate. Intaresc sistemul imunitar, stimuleaza tranzitul intestinal si ajuta la eliminarea toxinelor din corp, de aceea sunt recomandate adesea persoanelor care