Skip to article

Impotriva foamei, fibre si proteine

Impotriva foamei, fibre si proteine
Problema cu regimurile este ca nu reusesti sa scapi de foame. Pentru a mentine o satietate satisfacatoare, doua tipuri de alimente iti stau la dispozitie. Pentru aceasta, trebuie sa stii sa le introduci in farfuria ta.

Foamea si placerea de a manca

Astazi, foamea si placerea sunt practic de nedisociat. Totusi, ele sunt controlate de mecanisme complexe si diferite. De altfel, putem sa ne hranim fara sa simtim placere si sa mancam cu placere, dar fara sa ne fie foame. Totusi, daca reusim sa atingem un anumit grad de satietate, va fi mai usor sa ne gestionam senzatia de foame.

Cu alte cuvinte, daca nu ne e foame, nu ne vom napusti asupra mancarii. Doua categorii de alimente au proprietatea de a actiona asupra satietatii: fibrele si proteinele. De aceea, ele trebuie integrate in fiecare masa pentru a evita puseurile alimentare.

Proteinele

Proteinele au un efect direct asupra satietatii. De aceea, ele sunt privilegiate in regimurile hiperproteice. Ele joaca un rol in schimburile energetice si permit reducerea masei grase. Atentie: proteinele nu se gasesc doar in carne, peste sau oua.

Anumite vegetale sunt de asemenea surse de proteine vegetale: cerealele si leguminoasele. Insa proteinele nu produc toate aceeasi senzatie de satietate. Cele mai bune sunt proteinele animale; pe de alta parte, acestea contin si grasimi animale. Trebuie deci sa folositi cele doua surse in mod echilibrat.

Fibrele

Consumul de fibre (din fructe, legume, leguminoase sau cereale) determina modificarea compozitiei bolului alimentar si viscozitatea sa in tractul intestinal. Astfel, bolul alimentar stagneaza si constribuie la cresterea satietatii.

Proteinele si fibrele trebuie integrate intr-o alimentatie echilibrata

Nici nu se pune problema sa te limitezi doar la proteine si fibre. Aceste doua categorii alimentare trebuie integrate intr-o alimentatie variata si echilibrata. Daca vrei sa iti reechilibrezi alimentatia, fa-o progresiv pentru a dobandi noi reflexe ce vor persita pe termen lung. Obiectivul nu este doar sa slabesti, dar si sa reusesti sa-ti mentii poi o greutate stabila.

Articole recomandate

Mare atentie la aceste alimente de post. Ce nu este bine sa mananci Mare atentie la aceste alimente de post. Ce nu este bine sa mananci
Nutritionistul Mihaela Bilic atrage atentia asupra unor anumite alimente de post. Unele pot fi foarte periculoase pentru sanatate, asadar este important sa fim foarte atenti atunci cand incepem sa tinem post.  ”A început Postul Crăciunului, haideți să vedem care sunt
Mancarurile pe care nu trebuie sa le reincalzesti niciodata. Devin toxice si periculoase pentru sanatate Mancarurile pe care nu trebuie sa le reincalzesti niciodata. Devin toxice si periculoase pentru sanatate
Foarte multi romani fac o greseala majora, fara sa isi dea seama. Reincalzesc diverse mancaruri fara sa stie ca multe dintre alimente pot deveni toxice in timpul acestui proces.  Astfel, de acum inainte ar trebui sa te gandesti de doua ori inainte de a reincalzi anumite preparate la cuptorul
Paine alba sau neagra? Care ingrasa mai putin. Raspunsul nutritionistului Mihaela Bilic Paine alba sau neagra? Care ingrasa mai putin. Raspunsul nutritionistului Mihaela Bilic
Foarte multe persoane nu pot renunta la paine si de multe ori consuma acest aliment in exces. Cum pe piata exista numeroase produse de panificatie, multi se intreaba care paine este mai sanatoasa sau care ingrasa mai putin.  Nutritionistul Mihaela Bilic a explicat recent, intr-o postare pe
Ohvaz: 98% din comenzi livrate in sub 24 de ore Ohvaz: 98% din comenzi livrate in sub 24 de ore
Ohvaz este un producator local de ovaz cu lapte de migdale, budinca de chia, limonada artizanala si alte cateva bunatati. Totul fara zahar, fara conservanti, fara chimicale de nici un fel. Toate produsele Ohvaz pot fi comandate online prin site-ul lor, iar cea mai recenta statistica arata un
Nutritionistul Mihaela Bilic: "Produsele expirate nu sunt obligatoriu si stricate". Ce alimente se mai pot consuma Nutritionistul Mihaela Bilic: "Produsele expirate nu sunt obligatoriu si stricate". Ce alimente se mai pot consuma
Nutritionistul Mihaela Bilic a oferit cateva lamuriri asupra produselor expirate si a explicat ca unele alimente pot fi consumate totusi chiar daca a trecut termenul lor de valabilitate. Intr-o postare pe pagina sa de Facebook, specialistul in nutritie a exemplificat si a aratat ca putem avea