Skip to article

Impotriva foamei, fibre si proteine

Problema cu regimurile este ca nu reusesti sa scapi de foame. Pentru a mentine o satietate satisfacatoare, doua tipuri de alimente iti stau la dispozitie. Pentru aceasta, trebuie sa stii sa le introduci in farfuria ta.

Foamea si placerea de a manca

Astazi, foamea si placerea sunt practic de nedisociat. Totusi, ele sunt controlate de mecanisme complexe si diferite. De altfel, putem sa ne hranim fara sa simtim placere si sa mancam cu placere, dar fara sa ne fie foame. Totusi, daca reusim sa atingem un anumit grad de satietate, va fi mai usor sa ne gestionam senzatia de foame.

Cu alte cuvinte, daca nu ne e foame, nu ne vom napusti asupra mancarii. Doua categorii de alimente au proprietatea de a actiona asupra satietatii: fibrele si proteinele. De aceea, ele trebuie integrate in fiecare masa pentru a evita puseurile alimentare.

Proteinele

Proteinele au un efect direct asupra satietatii. De aceea, ele sunt privilegiate in regimurile hiperproteice. Ele joaca un rol in schimburile energetice si permit reducerea masei grase. Atentie: proteinele nu se gasesc doar in carne, peste sau oua.

Anumite vegetale sunt de asemenea surse de proteine vegetale: cerealele si leguminoasele. Insa proteinele nu produc toate aceeasi senzatie de satietate. Cele mai bune sunt proteinele animale; pe de alta parte, acestea contin si grasimi animale. Trebuie deci sa folositi cele doua surse in mod echilibrat.

Fibrele

Consumul de fibre (din fructe, legume, leguminoase sau cereale) determina modificarea compozitiei bolului alimentar si viscozitatea sa in tractul intestinal. Astfel, bolul alimentar stagneaza si constribuie la cresterea satietatii.

Proteinele si fibrele trebuie integrate intr-o alimentatie echilibrata

Nici nu se pune problema sa te limitezi doar la proteine si fibre. Aceste doua categorii alimentare trebuie integrate intr-o alimentatie variata si echilibrata. Daca vrei sa iti reechilibrezi alimentatia, fa-o progresiv pentru a dobandi noi reflexe ce vor persita pe termen lung. Obiectivul nu este doar sa slabesti, dar si sa reusesti sa-ti mentii poi o greutate stabila.

Articole recomandate

Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut
Oana Radu ajunsese sa cantareasca peste 100 de kilograme. Cu multa vointa si cu ajutorul unei diete, artista a reusit sa slabeasca 90 de kilograme.  "Pot să va spun că eu am slăbit de două ori drastic în viață asta și treaba asta cu greutatea a
6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi 6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi
Somnul are o influenta foarte mare asupra greutatii corporale. Iata ce greseli ar trebui sa eviti la culcare, astfel incat sa nu te ingrasi. 1. Mananci tarziu Masa tarzie in noapte creste nivelul de insulina si obliga organismul sa produca mai putina melatonina. Putina melatonina in organism
Cum alegi un nutritionist bun? Cum alegi un nutritionist bun?
Sarbatorile au trecut, dar pentru multe persoane lupta cu kilogramele in plus abia acum incepe. Fie  ca ne dorim sa ne schimbam stilul de viata, fie ca vrem sa ne pregatim corpul pentru vara, sau sa scapam de cateva kilograme in plus, un lucru este cert, avem nevoie de sfaturile unui
Ce dieta ti se potriveste in functie de varsta? Ce dieta ti se potriveste in functie de varsta?
Una dintre marile greseli pe care le fac cele mai multe persoane atunci cand vor sa tina dieta este sa caute cura de slabire perfecta. Specialistii in nutritie spun insa ca organismele sunt diferite si ca cea mai buna dieta este in functie de varsta.  Potrivit acestora, in functie de varsta pe
Cum sa renunti la dulciuri in 5 zile Cum sa renunti la dulciuri in 5 zile
Stim cu totii ca zaharul – pe cat e de gustos – pe atat este de periculos pentru sanatate. Zaharul creeaza dependenta, duce la oboseala, schimbari dese de dispozitie. Atunci cand ai mancat ceva  dulce esti vesel si fericit, insa imediat ce ii trece efectul, starea de spirit ti se