Skip to article

In ce masura influentam alimentele?

Nu, titlul nu este o greseala, caci mai mult decat ne influenteaza pe noi alimentele consumate noi influentam calitatea alimentelor si implicit valoarea lor nutritionala.

Masura in care un aliment pe care urmeaza sa il consumam ne hraneste sau nu poarta numele de biodisponibilitate. Aceasta este influentata de o serie de factori, cum sunt:

-prelucrarea alimentelor - Prea putine sunt alimentele consumate in stare cruda, alimente care isi pastreaza integral valorile nutritionale.

Restul sunt tratate termic, mecanic, electromagnetic, rafinate sau super rafinate. In urma acestor proceduri o importanta parte din potentialul hranitor al alimentelor se pierde.

-asocieri gresite - sunt intalnite zilnic in dietele noastre, ducand deseori la adevarate dezastre in controlul greutatii corporale.

Carbohidrati asociati cu grasimi si proteine. Fainoase cu sosuri grase si carne. Singurii vinovati de acestea suntem noi, ca le asociem in cel mai nociv mod cu putinta.

Iata doua dintre cele mai comune exemple ale celor enumerate mai sus:

Laptele dulce - copiii il iubesc, adultii il prefera la micul dejun. Insa nici unii nici altii nu stiu ca cea mai banala prelucrare termica a laptelui, incalzirea, ii strica acestuia puterea miraculoasa.

In urma incalzirii si apoi consumarii laptelui cald proteinele lactice si calciul sunt mult mai slab asimilate de catre organism.

Cerealele - un aliment la fel de iubit precum laptele si consumat la scara larga de toata lumea, ele sunt la origine bogate in vitaminele complexului B. Insa in urma macinarii acestora, pentru obtinerea fainii de paine, de exmplu, se pierd mai mult de jumatate din aceste vitamine.

La fel cum "aruncam" pur si simplu pe fereastra vitamina B6 din cerealele, atunci cand nu consumam in stare integrala.

Articole recomandate

Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient
Promovarea intensa a unor aparate de sport, suplimente de slăbit, ceaiuri și diete care te slăbesc peste noapte ca prin minune, este o iluzie desarta pentru multe persoane care vor să slăbească. Atunci când te lupți cu
10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta 10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta
Daca nu obtii niciodata rezultatele dorite cu ajutorul dietelor exista un motiv: "Dietele nu functioneaza, sau functioneaza pe termen scurt", spune Carla Heiser, nutritionist si specialist atestat in consiliul de medicina nutritionala si metabolica din Chicago.  Restrictionarea a ceea ce
Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut
Oana Radu ajunsese sa cantareasca peste 100 de kilograme. Cu multa vointa si cu ajutorul unei diete, artista a reusit sa slabeasca 90 de kilograme.  "Pot să va spun că eu am slăbit de două ori drastic în viață asta și treaba asta cu greutatea a
6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi 6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi
Somnul are o influenta foarte mare asupra greutatii corporale. Iata ce greseli ar trebui sa eviti la culcare, astfel incat sa nu te ingrasi. 1. Mananci tarziu Masa tarzie in noapte creste nivelul de insulina si obliga organismul sa produca mai putina melatonina. Putina melatonina in organism
Cum alegi un nutritionist bun? Cum alegi un nutritionist bun?
Sarbatorile au trecut, dar pentru multe persoane lupta cu kilogramele in plus abia acum incepe. Fie  ca ne dorim sa ne schimbam stilul de viata, fie ca vrem sa ne pregatim corpul pentru vara, sau sa scapam de cateva kilograme in plus, un lucru este cert, avem nevoie de sfaturile unui