Skip to article

Inlocuieste grasimile saturate la masa de Revelion

Inlocuieste grasimile saturate la masa de Revelion
Mirosul unei fripturi de porc la cuptor te imbie de fiecare data, cu atat mai mult de sarbatori cand ai tendinta de a te lasa prada gustului delicios al preparatelor traditionale.

Nutritionistii recomanda ca alimentele bogate in grasimi saturate sa fie prezente intr-o mica masura in meniul de sarbatori, deoarece aceastea pot produce boli cardiovasculare sau pot dezvolta anumite tipuri de cancer.

Inlocuirea grasimilor saturate cu grasimi nesaturate are numeroase beneficii, printre care mentinerea unei greutati optime sau chiar pierderea kilogramelor in plus.

Grasimile saturate sunt grasimi "rele" si este recomandat sa le eviti, pe cat posibil, deoarece ele cresc colesterolul sanguin. Aceste grasimi se gasesc in carnea de vaca, porc si miel, in produse lactate si in alimente procesate (produse de patiserie, mancarea de tip fast food).

Grasimile nesaturate sunt grasimi "bune" si se gasesc, in general, in uleiurile vegetale, in nuci si seminte oleaginoase. Acizii esentiali Omega 3 si Omega 6 sunt necesari pentru o alimentatie sanatoasa, insa ei nu se pot sintetiza singuri, astfel ca, vrei, nu vrei, te lovesti si de grasimile saturate.

Inlocuieste carnea grasa cu peste

Pentru masa de Revelion, este recomandat sa inlocuiesti carnea de porc sau carnea rosie cu peste. Pestele este usor de digerat si are un continut bogat in proteine, vitamine si acizi esentiali. Grasimea pestelui este bogata in acizi grasi nesaturati, deci nu reprezinta un pericol pentru organism.

Gateste fara grasimi saturate

Uleiul de floarea soarelui are o veche traditie in bucataria romaneasca, insa daca vrei sa ai un regim alimentar sanatos este recomandat sa-l inlocuiesti cu alte uleiuri. Deoarecere este intens rafinat, uleiul de floarea soarelui contine o cantitate mare de grasimi saturate.

Ideal ar fi sa folosesti uleiul de masline la prepararea mancarurilor. In ultimii ani, acesta a devenit mult mai accesibil in Romania, iar de proprietatile sale benefice poti profita si tu. Desigur, exista si alte tipuri de uleiuri sanatoase, slabe in grasimi saturate, cum ar fi uleiul din seminte de dovleac, uleiul de avocado, uleiul de rapita sau uleiul din seminte de in.

La polul opus se situeaza uleiul de palmier si uleiul de cocos. Chiar daca sunt slabe in colesterol, contin foarte multe grasimi saturate, deci este recomandat sa le folosesti cat mai rar.

Renunta la prajeli, sosuri si maioneze

Daca te-ai gandit la retete complicate pentru masa de Revelion, adica sosuri gatite, maioneze si prajeli este bine sa stii ca acestea vor abunda in grasimi saturate. In locul unei salate cu maioneza, de exemplu, poti pregati un dressing din ulei de masline si putin otet. De asemenea, poti pregati peste si pui la gratar, pe care le asezonezi cu o salata simpla.

Inlocuieste dulciurile cu fructe

Este greu sa rezisti in fata tentatiilor dulci, dar daca vrei sa ai un organism sanatos trebuie sa faci si "sacrificii". De sarbatori, inlocuieste cozonacul si prajiturile cu multa crema cu fructe proaspete. Iti poti surprinde invitatii cu un platou plin de fructe sau cu o delicioasa salata de fructe.

De sarbatori, este recomandat sa eviti excesele culinare, chiar daca mancarea este slaba in grasimi saturate. Nutritionistii recomanda, pe langa mancarea sanatoasa, si o portie dubla de miscare, pentru o ardere mai rapida a caloriilor acumulate.

Sursa foto: wizardrecipes.com

Autor: Laura Galan

Articole recomandate

Dieta de urgenta dupa sarbatori. Slabesti rapid, fara sa renunti la ciocolata Dieta de urgenta dupa sarbatori. Slabesti rapid, fara sa renunti la ciocolata
Te-ai ingrasat cateva kilograme de sarbatori si vrei sa slabesti repede, fara sa faci insa prea multe eforturi si fara sa renunti la dulce? Iti propunem o dieta simpla si rapida, care te va ajuta sa scapi usor de kilogramele nedorite, fara sa te infometezi. In cateva zile, vei da jos cu siguranta
Secretul pentru a controla foamea, dezvaluit de un nutritionist Secretul pentru a controla foamea, dezvaluit de un nutritionist
Nutriționistul Cristian Mărgărit a dezvăluit care este secretul pentru a controla foamea. Nu este vorba despre niste reguli stricte, ci despre niste masuri mult mai simple, la care cu siguranta nu te-ai fi gandit ca au un efect atat de important in organismul tau. 
Mare atentie la aceste alimente de post. Ce nu este bine sa mananci Mare atentie la aceste alimente de post. Ce nu este bine sa mananci
Nutritionistul Mihaela Bilic atrage atentia asupra unor anumite alimente de post. Unele pot fi foarte periculoase pentru sanatate, asadar este important sa fim foarte atenti atunci cand incepem sa tinem post.  ”A început Postul Crăciunului, haideți să vedem care sunt
Mancarurile pe care nu trebuie sa le reincalzesti niciodata. Devin toxice si periculoase pentru sanatate Mancarurile pe care nu trebuie sa le reincalzesti niciodata. Devin toxice si periculoase pentru sanatate
Foarte multi romani fac o greseala majora, fara sa isi dea seama. Reincalzesc diverse mancaruri fara sa stie ca multe dintre alimente pot deveni toxice in timpul acestui proces.  Astfel, de acum inainte ar trebui sa te gandesti de doua ori inainte de a reincalzi anumite preparate la cuptorul
Paine alba sau neagra? Care ingrasa mai putin. Raspunsul nutritionistului Mihaela Bilic Paine alba sau neagra? Care ingrasa mai putin. Raspunsul nutritionistului Mihaela Bilic
Foarte multe persoane nu pot renunta la paine si de multe ori consuma acest aliment in exces. Cum pe piata exista numeroase produse de panificatie, multi se intreaba care paine este mai sanatoasa sau care ingrasa mai putin.  Nutritionistul Mihaela Bilic a explicat recent, intr-o postare pe