Skip to article

Kiwi - fructul bogat in antioxidanti

Kiwi - fructul bogat in antioxidanti
Kiwi este un fruct bogat in vitamine, flavonoide si minerale. Intr-adevar, aspectul sau paros poate sa nu fie foarte apetisant, insa in spatele aparentei sale se ascund multe beneficii pentru sanatate.

Fructul de kiwi contine cea mai mare concentratie de vitamina C prin comparatie cu papaya, portocala, mango, ananasul, bananele si merele. In cazul adultilor, consumul a doua kiwi pe zi depaseste necesarul zilnic de vitamina C.

Dupa cum stii, vitamina C este foarte importanta pentru sanatate. Ea ajuta la mentinerea unui sistem imunitar sanatos si actioneaza in organism ca un antioxidant.

Un studiu realizat de Zespri Health Science Research a scos la iveala faptul ca vitamina C provenita din fructul de kiwi are avantajul de a putea fi absorbita mai repede in organism decat cea din suplimente.

Antioxidantii din kiwi lupta contra procesului de oxidare celulara produs de fumul de tigara, poluare si metabolism incet, care sunt cauze de cancer si boli cardiovasculare.

In afara de vitamina C, s-a dovedit ca fructul de kiwi contine si alti antioxidanti: micronutrienti si vitamina E, care se gaseste in cantitati mai mari in mango, papaya, portocale, mere si banane.

Vitamina E are efecte similare cu cele ale vitaminei C, insa ea este solubila in grasimi, fiind astfel complementara actiunii vitaminei C, care este solubila in apa.

Kiwi contine si cantitati mari de potasiu, acid folic si fibre, fiind deci un fruct extrem de benefic si pentru gravide.

In afara beneficiilor nutritionale ale fructului de kiwi, acesta are in plus si un index glicemic scazut, astfel ca poate fi consumat in siguranta de catre diabetici.

Consumul de kiwi este clar o alegere sanatoasa. El este recomandat in special in boli precum astmul, prevenind wheezing-ul si tusea (mai ales in cazul copiilor).

Kiwi protejeaza ADN-ul de mutatii, oferind o cantitate sanatoasa de antioxidanti si vitamine.

De asemenea, fructul verde este de ajutor in prevenirea cancerului de colon, multumita continutului sau bogat in fibre.

Tot fibrele il fac si potrivit pentru consum de catre diabetici, deoarece fibrele ajuta la mentinerea unui nivel constant de zahar in sange.

Articole recomandate

Dieta cu care Corina Danila a slabit 20 de kilograme Dieta cu care Corina Danila a slabit 20 de kilograme
Prezentatoarea TV Corina Danila a slabit 20 de kilograme. Vedeta a tinut o dieta prin care a dat restart metabolismului. Realizatoarea TV a eliminat din alimentatia sa toate alimentele nesanatoase.  Mai exact, a renuntat la zahar, paine, prajeli, covrigei, produse de patiserie, orez si
Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient
Promovarea intensa a unor aparate de sport, suplimente de slăbit, ceaiuri și diete care te slăbesc peste noapte ca prin minune, este o iluzie desarta pentru multe persoane care vor să slăbească. Atunci când te lupți cu
10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta 10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta
Daca nu obtii niciodata rezultatele dorite cu ajutorul dietelor exista un motiv: "Dietele nu functioneaza, sau functioneaza pe termen scurt", spune Carla Heiser, nutritionist si specialist atestat in consiliul de medicina nutritionala si metabolica din Chicago.  Restrictionarea a ceea ce
Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut
Oana Radu ajunsese sa cantareasca peste 100 de kilograme. Cu multa vointa si cu ajutorul unei diete, artista a reusit sa slabeasca 90 de kilograme.  "Pot să va spun că eu am slăbit de două ori drastic în viață asta și treaba asta cu greutatea a
6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi 6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi
Somnul are o influenta foarte mare asupra greutatii corporale. Iata ce greseli ar trebui sa eviti la culcare, astfel incat sa nu te ingrasi. 1. Mananci tarziu Masa tarzie in noapte creste nivelul de insulina si obliga organismul sa produca mai putina melatonina. Putina melatonina in organism