Skip to article

Kiwi - fructul bogat in antioxidanti

Kiwi - fructul bogat in antioxidanti
Kiwi este un fruct bogat in vitamine, flavonoide si minerale. Intr-adevar, aspectul sau paros poate sa nu fie foarte apetisant, insa in spatele aparentei sale se ascund multe beneficii pentru sanatate.

Fructul de kiwi contine cea mai mare concentratie de vitamina C prin comparatie cu papaya, portocala, mango, ananasul, bananele si merele. In cazul adultilor, consumul a doua kiwi pe zi depaseste necesarul zilnic de vitamina C.

Dupa cum stii, vitamina C este foarte importanta pentru sanatate. Ea ajuta la mentinerea unui sistem imunitar sanatos si actioneaza in organism ca un antioxidant.

Un studiu realizat de Zespri Health Science Research a scos la iveala faptul ca vitamina C provenita din fructul de kiwi are avantajul de a putea fi absorbita mai repede in organism decat cea din suplimente.

Antioxidantii din kiwi lupta contra procesului de oxidare celulara produs de fumul de tigara, poluare si metabolism incet, care sunt cauze de cancer si boli cardiovasculare.

In afara de vitamina C, s-a dovedit ca fructul de kiwi contine si alti antioxidanti: micronutrienti si vitamina E, care se gaseste in cantitati mai mari in mango, papaya, portocale, mere si banane.

Vitamina E are efecte similare cu cele ale vitaminei C, insa ea este solubila in grasimi, fiind astfel complementara actiunii vitaminei C, care este solubila in apa.

Kiwi contine si cantitati mari de potasiu, acid folic si fibre, fiind deci un fruct extrem de benefic si pentru gravide.

In afara beneficiilor nutritionale ale fructului de kiwi, acesta are in plus si un index glicemic scazut, astfel ca poate fi consumat in siguranta de catre diabetici.

Consumul de kiwi este clar o alegere sanatoasa. El este recomandat in special in boli precum astmul, prevenind wheezing-ul si tusea (mai ales in cazul copiilor).

Kiwi protejeaza ADN-ul de mutatii, oferind o cantitate sanatoasa de antioxidanti si vitamine.

De asemenea, fructul verde este de ajutor in prevenirea cancerului de colon, multumita continutului sau bogat in fibre.

Tot fibrele il fac si potrivit pentru consum de catre diabetici, deoarece fibrele ajuta la mentinerea unui nivel constant de zahar in sange.

Articole recomandate

Andreea Marin, reteta de pizza care nu ingrasa. Se prepara super usor! Andreea Marin, reteta de pizza care nu ingrasa. Se prepara super usor!
Andreea Marin le-a pus gand rau kilogramelor pe care le-a acumulat in perioada sarbatorilor. De cateva zile, prezentatoarea TV isi incanta fanii de pe retelele de socializare cu retete dietetice, foarte gustoase, cu putine calorii.  In weekend, ea a prezentat o reteta de pizza, delicioasa,
Lidia Buble, dieta stricta de sarbatori Lidia Buble, dieta stricta de sarbatori
Lidia Buble face orice ca sa isi mentina silueta. De sarbatori, artista a facut mai mult foamea. Ea nu mananca carne, asa ca nu a putut sa se rasfete cu preparatele traditionale de Craciun.  ”Eu de Sărbători nu am mâncat aproape nimic, la modul că acasă la mine
Colagenul si cele 10 alimente minune pentru un organism sanatos Colagenul si cele 10 alimente minune pentru un organism sanatos
Păr mătăsos, unghii sănătoase, un ten catifelat și fără riduri sunt doar câteva dintre dezideratele femeilor, iar pentru a le obține nu trebuie să apelezi neapărat la suplimente alimentare, operații sau injecții, ci trebuie
Cum a reusit Minodora sa slabeasca 40 de kilograme Cum a reusit Minodora sa slabeasca 40 de kilograme
Cantareata Minodora este de nerecunoscut dupa ce a reusit sa slabeasca 40 de kilograme. Artista a dus o lupta grea ani la rand cu kilogramele in plus. In sfarsit, a reusit sa slabeasca cu ajutorul unei operatii de micsorare a stomacului, insa la scurt timp s-a ingrasat la loc.  Minodora a
Fructe si legume fara pesticide, adevarata alimentatie sanatoasa Fructe si legume fara pesticide, adevarata alimentatie sanatoasa
Sanatatea copiilor este pe primul loc pentru orice parinte, mai ales in aceasta perioada de pandemie. Stim ca pentru a-i proteja si a le intari imunitatea si organismul este bine sa le dam zilnic sa manance fructe si legume proaspete, crescute cat mai natural. Insa te-ai gandit cate dintre acestea