Skip to article

Mananca pe saturate, dar nu mai mult!

Mananca pe saturate, dar nu mai mult!
Poti sa ai o silueta frumoasa fara sa renunti la mancarea preferata! Cheia este sa ai controlul portiilor, adica sa nu mananci mai mult decat are corpul tau nevoie. Daca simti ca esti gata sa crapi dupa masa, e clar ca ai exagerat cu mancarea. Respecta regulile urmatoare!

Simte-ti foamea

Incearca sa nu mananci nimic timp de 4 ore. Vei vedea ca nu se intampla nimic dramatic. Daca nu simti niciodata senzatia de foame, poate ca mananci "in avans", adica ai pierdut total contacul cu senzatiile alimentare transmise de corpul tau. Invers, daca ti-e tot timpul foame, poate confunzi foamea fiziologica cu una psihologica.

Instaleaza o rutina

Daca vrei sa simti fizic foamea si apoi satietatea, trebuie sa le experimentezi frecvent. Ia mesele la ore fixe si acelasi mic dejun in fiecare dimineata. Dupa 10 zile, ar trebui sa simti foamea inainte de ora mesei, dar vei percepe mai bine si senzatia de satietate. Evita gusturile noi, deoarece e mai usor sa reperezi pragul de satietate al alimentelor familiare.
Concentreaza-te asupra gustului

Fii atenta la primele inghitituri, caci acestea iti dau informatii despre savoarea alimentului: daca este sarat, dulce, amar, bun sau mediocru. Aceasta concentrare asupra gustului este esentiala deoarece iti poti imagina gustul urmatoarelor inghitituri. Atunci cand esti cu adevarat atenta la gust, vine momentul in care placerea de a manca scade, iar atunci e timpul sa te opresti.

Incetineste

Organismul are nevoie de 15-30 minute pentru a constientiza satietatea. Mesajul intre stomac si creier nu este instantaneu, deoarece unele enzime implicate in declansarea satietatii nu sunt eliberate decat dupa 30 minute de la inceputul mesei. Cand mananci prea repede, mananci in plus.

Fa o pauza la mijlocul mesei

Intreaba-te daca-ti mai e foame si cat de foame iti mai e? Chiar daca esti de parere ca mai exista loc si pentru prajitura, spune stop. Cu siguranta o vei aprecia mai bine mai tarziu. Nu uita: cel mai bun indicator al satietatii este gustul. Cand gustul incepe sa nu ti se mai para la fel de bun ca la inceput, inseamna ca ai mancat destul.

Alunga parazitii

Cand mananci, mananci! Cand citesti, citesti! Asta inseamna ca trebuie sa acorzi cea mai mare importanta prezentului. Esti la masa, in fata farfuriei. Alunga toti parazitii din calea ta. Nu citi ziarul, nu te uita la televizor, nu te lansa in conversatii politice pasionale. Evident, daca iei masa cu prietenii, nu e cazul sa te izolezi. Un sfat: fa pauze regulat - intr-un moment asculta si vorbeste, apoi hraneste-te.

Moderatie

Exista trei metode simple pentru a te hrani cu masura:
Mananca lent, concentrandu-te bine asupra gustului alimentelor, lasand excesul in farfurie.
Redu portiile de la inceput si evalueaza-ti foamea la sfarsit.
Redu numarul de feluri de mancare in cursul aceleiasi mese. Fa pauze intre felurile de mancare.

Identifica-ti poftele

Esti gata sa te arunci asupra unui pachet de biscuiti. De ce nu? Dar inainte de a trece la fapte, intreaba-te: e pofta sau foame? Daca e foame, mananca. Daca nu, intreaba-te ce anume iti motiveaza pofta: stresul, furia, euforia? Bea un pahar cu apa, fa o plimbare scurta, da un telefon, si daca tot vrei sa mananci biscuitii, fa-o. La fiecare "criza de tentatie", noteaza-ti pe un carnetel emotiile asociate, fara sa te cenzurezi. Poate vei observa ca sunt aceleasi emotii care revin de fiecare data, iar apoi va trebui sa-ti rezolvi problema emotionala.


Autor: Nuage

Articole recomandate

Andreea Marin, reteta de pizza care nu ingrasa. Se prepara super usor! Andreea Marin, reteta de pizza care nu ingrasa. Se prepara super usor!
Andreea Marin le-a pus gand rau kilogramelor pe care le-a acumulat in perioada sarbatorilor. De cateva zile, prezentatoarea TV isi incanta fanii de pe retelele de socializare cu retete dietetice, foarte gustoase, cu putine calorii.  In weekend, ea a prezentat o reteta de pizza, delicioasa,
Lidia Buble, dieta stricta de sarbatori Lidia Buble, dieta stricta de sarbatori
Lidia Buble face orice ca sa isi mentina silueta. De sarbatori, artista a facut mai mult foamea. Ea nu mananca carne, asa ca nu a putut sa se rasfete cu preparatele traditionale de Craciun.  ”Eu de Sărbători nu am mâncat aproape nimic, la modul că acasă la mine
Colagenul si cele 10 alimente minune pentru un organism sanatos Colagenul si cele 10 alimente minune pentru un organism sanatos
Păr mătăsos, unghii sănătoase, un ten catifelat și fără riduri sunt doar câteva dintre dezideratele femeilor, iar pentru a le obține nu trebuie să apelezi neapărat la suplimente alimentare, operații sau injecții, ci trebuie
Cum a reusit Minodora sa slabeasca 40 de kilograme Cum a reusit Minodora sa slabeasca 40 de kilograme
Cantareata Minodora este de nerecunoscut dupa ce a reusit sa slabeasca 40 de kilograme. Artista a dus o lupta grea ani la rand cu kilogramele in plus. In sfarsit, a reusit sa slabeasca cu ajutorul unei operatii de micsorare a stomacului, insa la scurt timp s-a ingrasat la loc.  Minodora a
Fructe si legume fara pesticide, adevarata alimentatie sanatoasa Fructe si legume fara pesticide, adevarata alimentatie sanatoasa
Sanatatea copiilor este pe primul loc pentru orice parinte, mai ales in aceasta perioada de pandemie. Stim ca pentru a-i proteja si a le intari imunitatea si organismul este bine sa le dam zilnic sa manance fructe si legume proaspete, crescute cat mai natural. Insa te-ai gandit cate dintre acestea