Skip to article

Mananca pe saturate, dar nu mai mult!

Mananca pe saturate, dar nu mai mult!
Poti sa ai o silueta frumoasa fara sa renunti la mancarea preferata! Cheia este sa ai controlul portiilor, adica sa nu mananci mai mult decat are corpul tau nevoie. Daca simti ca esti gata sa crapi dupa masa, e clar ca ai exagerat cu mancarea. Respecta regulile urmatoare!

Simte-ti foamea

Incearca sa nu mananci nimic timp de 4 ore. Vei vedea ca nu se intampla nimic dramatic. Daca nu simti niciodata senzatia de foame, poate ca mananci "in avans", adica ai pierdut total contacul cu senzatiile alimentare transmise de corpul tau. Invers, daca ti-e tot timpul foame, poate confunzi foamea fiziologica cu una psihologica.

Instaleaza o rutina

Daca vrei sa simti fizic foamea si apoi satietatea, trebuie sa le experimentezi frecvent. Ia mesele la ore fixe si acelasi mic dejun in fiecare dimineata. Dupa 10 zile, ar trebui sa simti foamea inainte de ora mesei, dar vei percepe mai bine si senzatia de satietate. Evita gusturile noi, deoarece e mai usor sa reperezi pragul de satietate al alimentelor familiare.
Concentreaza-te asupra gustului

Fii atenta la primele inghitituri, caci acestea iti dau informatii despre savoarea alimentului: daca este sarat, dulce, amar, bun sau mediocru. Aceasta concentrare asupra gustului este esentiala deoarece iti poti imagina gustul urmatoarelor inghitituri. Atunci cand esti cu adevarat atenta la gust, vine momentul in care placerea de a manca scade, iar atunci e timpul sa te opresti.

Incetineste

Organismul are nevoie de 15-30 minute pentru a constientiza satietatea. Mesajul intre stomac si creier nu este instantaneu, deoarece unele enzime implicate in declansarea satietatii nu sunt eliberate decat dupa 30 minute de la inceputul mesei. Cand mananci prea repede, mananci in plus.

Fa o pauza la mijlocul mesei

Intreaba-te daca-ti mai e foame si cat de foame iti mai e? Chiar daca esti de parere ca mai exista loc si pentru prajitura, spune stop. Cu siguranta o vei aprecia mai bine mai tarziu. Nu uita: cel mai bun indicator al satietatii este gustul. Cand gustul incepe sa nu ti se mai para la fel de bun ca la inceput, inseamna ca ai mancat destul.

Alunga parazitii

Cand mananci, mananci! Cand citesti, citesti! Asta inseamna ca trebuie sa acorzi cea mai mare importanta prezentului. Esti la masa, in fata farfuriei. Alunga toti parazitii din calea ta. Nu citi ziarul, nu te uita la televizor, nu te lansa in conversatii politice pasionale. Evident, daca iei masa cu prietenii, nu e cazul sa te izolezi. Un sfat: fa pauze regulat - intr-un moment asculta si vorbeste, apoi hraneste-te.

Moderatie

Exista trei metode simple pentru a te hrani cu masura:
Mananca lent, concentrandu-te bine asupra gustului alimentelor, lasand excesul in farfurie.
Redu portiile de la inceput si evalueaza-ti foamea la sfarsit.
Redu numarul de feluri de mancare in cursul aceleiasi mese. Fa pauze intre felurile de mancare.

Identifica-ti poftele

Esti gata sa te arunci asupra unui pachet de biscuiti. De ce nu? Dar inainte de a trece la fapte, intreaba-te: e pofta sau foame? Daca e foame, mananca. Daca nu, intreaba-te ce anume iti motiveaza pofta: stresul, furia, euforia? Bea un pahar cu apa, fa o plimbare scurta, da un telefon, si daca tot vrei sa mananci biscuitii, fa-o. La fiecare "criza de tentatie", noteaza-ti pe un carnetel emotiile asociate, fara sa te cenzurezi. Poate vei observa ca sunt aceleasi emotii care revin de fiecare data, iar apoi va trebui sa-ti rezolvi problema emotionala.


Autor: Nuage

Articole recomandate

Nutritionistul Mihaela Bilic: "Produsele expirate nu sunt obligatoriu si stricate". Ce alimente se mai pot consuma Nutritionistul Mihaela Bilic: "Produsele expirate nu sunt obligatoriu si stricate". Ce alimente se mai pot consuma
Nutritionistul Mihaela Bilic a oferit cateva lamuriri asupra produselor expirate si a explicat ca unele alimente pot fi consumate totusi chiar daca a trecut termenul lor de valabilitate. Intr-o postare pe pagina sa de Facebook, specialistul in nutritie a exemplificat si a aratat ca putem avea
Cum a slabit Oana Radu 40 de kilograme! Artista a dezvaluit secretul siluetei perfecte Cum a slabit Oana Radu 40 de kilograme! Artista a dezvaluit secretul siluetei perfecte
La debutul sau in lumea mondena, Oana Radu avea multe kilograme in plus. A castigat insa notorietate datorita talentului sau muzical dupa participarea la Vocea Romaniei. Pentru ca imaginea este foarte importanta in lumea artistica, cantareata a decis ca este cazul sa faca inca o schimbarea majora
Dieta cu care Catalin Scarlatescu a slabit 50 de kilograme. A renuntat mai intai la un singur aliment Dieta cu care Catalin Scarlatescu a slabit 50 de kilograme. A renuntat mai intai la un singur aliment
Catalin Scarlatescu a avut o ambitie de fier. A reusit sa slabeasca 50 de kilograme. A uimit pe toata lumea cu vointa de care a dat dovada, dar si cu noua silueta. Celebrul bucatar a marturisit insa ca a facut eforturi mari pentru a slabi si a tinut o dieta foarte restrictiva.   „Va spun
Carmen Bruma te invata cum sa scapi de celulita: 10 pasi pe care trebuie sa ii urmezi Carmen Bruma te invata cum sa scapi de celulita: 10 pasi pe care trebuie sa ii urmezi
Carmen Bruma, iubita realizatorului TV Mircea Badea, are un corp de vis. Pana sa ajunga la o silueta de invidiat si fara pic de celulita, vedeta a muncit mult. In urma cu ani buni, Carmen Bruma a avut mari probleme cu greutatea. Desi pare greu de crezut, a luptat ani buni cu kilogramele in plus. Cu
Cum a slabit Anamaria Prodan 17 kilograme, fara sa se infometeze. A dezvaluit ce dieta a tinut Cum a slabit Anamaria Prodan 17 kilograme, fara sa se infometeze. A dezvaluit ce dieta a tinut
Anamaria Prodan a trecut printr-o transformare spectaculoasa in urma cu cativa ani. Impresara si-a dorit sa slabeasca si sa isi recapete formele de odinioara. A reusit in doar 8 luni. Ea a slabit nu mai putin de 17 kilograme, fara sa se infometeze sau sa tina o dieta prea drastica.  La