Skip to article

Mananca sanatos

Mananca sanatos
Astfel, ajungem sa mancam in fiecare zi cateva sandwich-uri pe care ni le preparam in graba. Apoi venim seara acasa franti de oboseala si morti de foame si ne umplem masa cu tot ce gasim in frigider si petrecem pentru a ne destinde cateva ore ciugulind in fata televizorului. Un mod nu foarte sanatos de a trai.

A manca sanatos nu inseamna a manca mult - mai ales seara, ci inseamna a manca diversificat. In plus, este recomandabil ca unele produse sa fie substituite de altele similare, dar mult mai bune pentru organismul nostru.

Alimente sanatoase
Painea sau cerealele
Nu ocoli cu totul painea sau cerealele. Acestea contin putine grasimi, sunt o sursa buna de fibre, vitamine si minerale. Este indicat ca cerealele sa ne confere cea mai mare parte din caloriile de care avem nevoie. Cel mai bine este sa renunti la painea alba. Alege paine integrala. Cu timpul te vei obisnui cu gustul si o vei manca cu aceeasi placere ca si painea din faina alba.

Legume si verdeturi
Formeaza o dieta din cat mai multe legume si verdeturi. Cred ca ai mai auzit asta de multe ori. Punctele lor tari sunt faptul ca nu au grasimi si nici calorii. Te protejeaza astfel de boli cardiovasculare si cancer. Acelasi lucru se poate spune si despre fructe. In plus, ele iti ofera si necesarul de vitamine de care ai nevoie.

Lactate
Nu te lipsi de lactate. Sunt o sursa foarte buna de calciu si proteine. Este recomandat sa mananci produse lactate degresate. Deci, cat mai putina smantana. Altfel pot aparea probleme cu colesterolul.

Proteine nu doar din carne
Nu poti trai fara proteine. Este bine insa sa nu consumi doar carne ca sursa a lor. Mai ai la dispozitie si leguminoasele (fasole, linte, naut, soia). Acestea nu au un continut mare de grasime si nu contin colesterol.

Priveaza-te de grasimi si dulciuri!
Grasimi si dulciuri: cu cat mai putine, cu atat mai bine. Renunta pe cat posibil la fripturile prajite in ulei. Ai incercat sa le faci la abur? Ies foarte bune!. Renunta la casoletele de inghetata si la prajiturile cremoase. Acestea contin multe calorii, dar sunt sarace in alte substante nutritive. Inlocuieste dulciurile cu salate de fructe sau iaurt degresat.

Moduri sanatoase de alimentare
Mananca dimineata: cereale cu lapte, sucuri de fructe, paine prajita si iaurt. Asta te va ajuta sa iti pastrezi greutatea optima si te protejeaza de irascibilitate. In plus, pana la masa de pranz nu mai esti nevoita sa iti potolesti foamea cu mai multe gustari rapide.

Daca iti place sa mananci grasimi, apeleaza cel mai des la cele de origine vegetala si nu animala: ulei de masline, de floarea soarelui, de soia. O dieta echilibrata nu ar trebui sa depaseasca 40-60 g de grasime pe zi.

Nu manca multe alimente sarate. Incearca sa pui cat mai putina sare in mancare si sa limitezi consumul de muraturi, saramura, chips-uri, etc.

Consuma multa paine neagra si cereale. Fiind bogate in substante nutritive si fibre, ele scad nivelul colesterolului din sange.

Citeste despre

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!