Skip to article

Maslinele te ajuta sa slabesti sanatos. Afla cum sa le incluzi in dieta!

Maslinele sunt o mina de aur pentru organismul tau si este bine sa le consumi cat mai des, chiar si ca o simpla gustare.

Nu te lasa intimidata de gustul amarui al maslinelor. Dupa ce vei vedea cat de multe beneficii au pentru silueta, putem pune pariu ca abia vei astepta sa-ti cumperi masline delicioase.

In lume exista sute de tipuri de masline, unele mici si verzi, altele mari si negre, altele medii si maro. Pana sa ajunga pe rafturile magazinelor, maslinele trec printr-un proces de preparare, deoarece crude, direct din copac, nu sunt comestibile.

Desi maslinele stau la baza realizarii celebrului ulei de masline benefic pentru sanatatea ta, ele sunt adesea puse pe locul 2, pe motiv ca sunt bombe calorice si au un continut ridicat de sare care favorizeaza retentia apei in tesuturi. Ei bine, lucrurile nu stau chiar asa, dimpotriva, maslinele te pot ajuta sa slabesti.

Cele 3 motive pentru care maslinele te ajuta sa slabesti

1. Cantitatile mici contin calorii putine

28 de grame de masline verzi in saramura contin 41 de calorii, 4 grame de grasimi, 1 gram de carbohidrati si 1 gram de fibre. Aceeasi cantitate de masline negre iti furnizeaza 23 de calorii, 2 grame de grasime, 2 grame de carbohidrati si 1 gram de fibre.

Prin urmare, nu se poate spune despre masline ca au un aport caloric mai mare decat cel al altor alimente sanatoase, benefice in dieta. Desigur, daca incepi sa consumi un bol de masline, s-ar putea sa existe o problema, dar nu ne trece prin cap ca ai putea incerca asa ceva.

2. Previn asimilarea grasimilor rele

Maslinele reprezinta una dintre cele mai bune surse de grasimi sanatoase, mononesaturate. Acestea reduc nivelul colesterolului rau si impiedica organismul sa asimileze alte grasimi nesanatoase care pot forma depozite adipoase.

3. Au un indice glicemic mic

Un al treilea motiv foarte important pentru care ar trebui sa consumi masline daca vrei sa slabesti este acela ca senzationalele fructe au un indice glicemic mic, 15. Ce inseamna acest lucru? Inseamna ca iti furnizeaza o energie constanta, de lunga durata, fara sa-ti creasca brusc nivelul de zahar din sange. Stii doar ca o glicemie crescuta te determina sa ti se faca foame la scurt timp dupa ce ai mancat si astfel esti tentata sa acumulezi noi calorii din produse mai mult sau mai putin sanatoase.

Cum sa incluzi maslinele in dieta

Sa reluam un aspect important de tine de consumul de masline in dieta: zilnic, trebuie sa consumi cantitati mici de fructe, pentru ca altfel sodiul din ele iti poate sabota planul de slabire. Cea mai simpla metoda de a introduce maslinele in dieta ta este sa le adaugi in salate. De exemplu, o salata cu 5 masline verzi sau negre, la care adaugi un castravete, cateva cubulete de branza degresata, frunze de salata verde si piept de pui la gratar iti asigura o masa satioasa, cu aproximativ 200 de calorii.

Spuneam la inceput ca este bine sa consumi masline si ca gustare intre mese. Cea mai mare maslina (colosal) are 12 calorii, ceea ce inseamna ca poti consuma la o gustare 5-6 masline fara probleme.

Maslinele feliate pot fi adaugate in pilaf, tocanite si chiar in supe, atat pentru un plus de savoare, cat si pentru a reduce cantitatea de sare pe care o folosesti in mod normal in aceste preparate.

Pentru un sos delicios de masline, ideal pentru sandvisuri sanatoase, ai nevoie de 2-3 linguri masline feliate, putina smantana degresata, 1 lingurita de ceapa tocata marunt si 1 lingurita de suc de lamaie.

Tu stiai ca maslinele te ajuta sa slabesti?

Autor: Laura Galan

Articole recomandate

Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut
Oana Radu ajunsese sa cantareasca peste 100 de kilograme. Cu multa vointa si cu ajutorul unei diete, artista a reusit sa slabeasca 90 de kilograme.  "Pot să va spun că eu am slăbit de două ori drastic în viață asta și treaba asta cu greutatea a
6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi 6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi
Somnul are o influenta foarte mare asupra greutatii corporale. Iata ce greseli ar trebui sa eviti la culcare, astfel incat sa nu te ingrasi. 1. Mananci tarziu Masa tarzie in noapte creste nivelul de insulina si obliga organismul sa produca mai putina melatonina. Putina melatonina in organism
Cum alegi un nutritionist bun? Cum alegi un nutritionist bun?
Sarbatorile au trecut, dar pentru multe persoane lupta cu kilogramele in plus abia acum incepe. Fie  ca ne dorim sa ne schimbam stilul de viata, fie ca vrem sa ne pregatim corpul pentru vara, sau sa scapam de cateva kilograme in plus, un lucru este cert, avem nevoie de sfaturile unui
Ce dieta ti se potriveste in functie de varsta? Ce dieta ti se potriveste in functie de varsta?
Una dintre marile greseli pe care le fac cele mai multe persoane atunci cand vor sa tina dieta este sa caute cura de slabire perfecta. Specialistii in nutritie spun insa ca organismele sunt diferite si ca cea mai buna dieta este in functie de varsta.  Potrivit acestora, in functie de varsta pe
Cum sa renunti la dulciuri in 5 zile Cum sa renunti la dulciuri in 5 zile
Stim cu totii ca zaharul – pe cat e de gustos – pe atat este de periculos pentru sanatate. Zaharul creeaza dependenta, duce la oboseala, schimbari dese de dispozitie. Atunci cand ai mancat ceva  dulce esti vesel si fericit, insa imediat ce ii trece efectul, starea de spirit ti se