Skip to article

Merele - 7 motive pentru a le consuma zilnic

Merele - 7 motive pentru a le consuma zilnic
Marul este fructul sanatatii prin excelenta. Acest lucru se datoreaza celor trei elemente cheie: aportul caloric slab, bogatia in antioxidanti si continutul inalt de fibre.

1. Aportul energetic al marului provine din fructoza si din glucidele asimilabile lent in organism. Consumul de mere energizeaza organismul.

2. Marul contine multa vitamina C, in special in partea exterioara a pulpei si in coaja, de aici si interesul de a consuma mere bio, mai putin atinse de pesticide, deoarece aceasta parte a fructului contine de 4-5 ori mai multa vitamina C decat celelalte. Nu indeparta coaja marului!


3. Potentialul antioxidant continut in 100 g mar cu coaja este echivalent cu 1500 mg vitamina C. Compusii antioxidanti asociati - flavonoide si polifenoli - se adauga virtutilor vitaminei C, diminuand semnificativ dezvoltarea a cel putin doua tipuri de celule canceroase: de colon si de ficat.

4. Marul este foarte bogat in fibre: 2.5/ 100 g. Gratie echilibrului perfect intre cele doua tipuri de fibre, merele joaca un rol esential pentru buna functionare a tranzitului intestinal.

Fibrele solubile, precum pectina, formeaza un gel gros in timpul digestiei, captand astfel lipidele si colesterolul si limitand asimilarea lor. Ele combat diareea si protejeaza flora microbiana intestinala.

Fibrele insolubile stimuleaza si accelereaza tranzitul intestinal. Contra constipatiei se recomanda sa consumi mere crude cu coaja, deoarece aceasta este bogata in celuloza.

5. Consumul a 3 mere pe zi duce la:
scaderea cu aproape 10% in doua luni a colesterolului rau LDL;
cresterea de 4 ori a cantitatii de colesterol bun HDL.

6. Consumul regulat de mere ajuta la slabit si controlul greutatii. Un mar mediu de 150 g ofera 18-20 g glucide (80 calorii), care sunt absorbite lent in organism, ducand la satietate durabila. Ca desert sau gustare intre mese, marul este alegerea ideala.

7. Marul - sursa de energie pentru sportivi. Aportul energetic al marului nu provine din grasimi, ci din fructoza si din glucide asimilabile lent in organism. Consumat inainte de activitatea sportiva, marul confera energie pe tot parcursul antrenamentului. Consumat in cursul exercitiului fizic, marul reface rezervele organismului de minerale si vitamine, pierdute prin transpiratie. Consumat dupa antrenament, marul cu continutul sau de 85% apa permite rehidratarea organismului si facilitarea eliminarii toxinelor.


Autor: Nuage

Articole recomandate

Dieta cu care Corina Danila a slabit 20 de kilograme Dieta cu care Corina Danila a slabit 20 de kilograme
Prezentatoarea TV Corina Danila a slabit 20 de kilograme. Vedeta a tinut o dieta prin care a dat restart metabolismului. Realizatoarea TV a eliminat din alimentatia sa toate alimentele nesanatoase.  Mai exact, a renuntat la zahar, paine, prajeli, covrigei, produse de patiserie, orez si
Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient
Promovarea intensa a unor aparate de sport, suplimente de slăbit, ceaiuri și diete care te slăbesc peste noapte ca prin minune, este o iluzie desarta pentru multe persoane care vor să slăbească. Atunci când te lupți cu
10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta 10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta
Daca nu obtii niciodata rezultatele dorite cu ajutorul dietelor exista un motiv: "Dietele nu functioneaza, sau functioneaza pe termen scurt", spune Carla Heiser, nutritionist si specialist atestat in consiliul de medicina nutritionala si metabolica din Chicago.  Restrictionarea a ceea ce
Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut
Oana Radu ajunsese sa cantareasca peste 100 de kilograme. Cu multa vointa si cu ajutorul unei diete, artista a reusit sa slabeasca 90 de kilograme.  "Pot să va spun că eu am slăbit de două ori drastic în viață asta și treaba asta cu greutatea a
6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi 6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi
Somnul are o influenta foarte mare asupra greutatii corporale. Iata ce greseli ar trebui sa eviti la culcare, astfel incat sa nu te ingrasi. 1. Mananci tarziu Masa tarzie in noapte creste nivelul de insulina si obliga organismul sa produca mai putina melatonina. Putina melatonina in organism