Skip to article

Micul dejun - cea mai importanta masa a zilei

Micul dejun - cea mai importanta masa a zilei
Un mic-dejun potrivit te va ajuta sa-ti incepi ziua in forma maxima si-ti va da energie si vitalitate.

De ce este asa important micul-dejun?
Dupa perioada de repaus din timpul noptii avem de nevoie de o masa cu alimente sanatoase care sa ne ofere energie. Micul-dejun este o sursa importanta de calorii, fibre si minerale. Cei care servesc in mod regulat micul-dejun au o tendinta mai redusa de a consuma alimente grase si bogate in calorii pe parcursul zilei. Aceasta si pentru ca micul-dejun reduce foamea de mai tarziu, astfel gustarile din timpul zilei se vor rari. Micul-dejun nu numai ca mareste puterea de munca si rezistenta necesara desfasurarii activitatilor pe parcursul zilei, dar are si un efect pozitiv asupra dispozitiei generale.

Nu orice mic-dejun, ci un mic-dejun sanatos
Pentru un bun inceput al zilei, ai nevoie de un mic-dejun gustos si satios, dar mai ales sanatos. Expertii nutritionisti recomanda cerealele, fructele si laptele ca alimentele cele mai potrivite pentru masa de dimineata. Cerealele pentru mic-dejun, in special cele integrale, sunt un aliment nutritiv important, fiind bogate in vitamine, calciu si fier. De asemenea au un continut redus de grasimi, sare si zahar si sunt bogate in fibre si carbohidrati. Un mic-dejun alcatuit din cereale este o parte importanta a unei diete sanatoase si al unui stil de viata echilibrat.

Micul-dejun este indicat pentru orice varsta
Un bol de cereale in fiecare dimineata reprezinta o sursa de vitamine si substante nutritive atat pentru copii, cat si pentru adulti. Masa de dimineata da energie prescolarilor si scolarilor pentru activitatile din cursul diminetii. Studiile arata ca lipsa micului dejun din alimentatia zilnica poate avea urmatoarele efecte negative: memorie slaba, iritabilitate si anxietate, stres determinat de senzatia de foame, dificulate in logica, creativitate redusa, reducerea performantelor.

Micul dejun in alimentatia copiilor
Studiile realizate in Australia de nutritionisti au demonstrate ca multi dintre copiii care nu mananca micul dejun sunt substantial mai grasi decat ceilalti, iar cei care consuma cereale bogate in fibre sunt mai putin expusi oboselii si depun un interes ridicat in procesul de invatare. In plus, multi dintre copiii care nu mananca dimineata sufera din cauza deficientelor de vitamine si minerale, cum ar fi fierul, calciul, zincul si vitamina B2. Micul dejun este o sursa importanta de calorii, fibre si fier si nu poate fi suplinit de nici o masa a zilei.

Cercetatorii australieni au realizat un studiu cu privire la modul in care micul dejun, servit in mod regulat, imbunatateste performantele scolare ale copiilor. Elevii care plecau la scoala dimineata fara sa manance aveau dificultati la orele de matematica, citire si rezolvau cu greutate problemele aparute in timpul zilei, in timp ce copiii care luau micul dejun erau performanti in domeniul creativ, al aritmeticii, erau rezistenti si constanti in activitatea pe care o desfasurau.

Studiile au aratat ca micul dejun are efecte benefice in activitatea scolara a copiilor:
rezultate mai bune la teste;
viteza mai mare de lucru;
mai multa energie;
oboseala redusa;
atentie sporita;
comportament si stare emotionala pozitive;
mai putine vizite la cabinetul medical al scolii.

Pentru copii este esential sa serveasca cereale la micul dejun, pentru ca le ofera energie si substante nutritive, necesare pentru sanatate, dar si in procesul de crestere. Servite cu lapte sunt o sursa excelenta de vitamine si calciu.

Citeste despre

Acest site foloseste Cookies. Prin navigarea pe acest site, va exprimati acordul asupra folosirii cookie-urilor.
Mai multe detalii despre Cookies!