Skip to article

Mituri false in nutritie

Mituri false in nutritie
Miturile false sunt de obicei create pe baza datelor stiintifice vechi sau sunt transmise din generatie in generatie fara a avea niciun sambure de adevar. Descopera adevarul despre miturile nutritionale!

1. Unele alimente ard grasimile : gresit!

Potrivit teoriei "caloriilor negative", actul in sine de a mesteca si de a digera unele alimente ajuta organismul sa arda mai multe calorii decat contine alimentul insusi. Castravetii, telina si grepfrutul sunt pe lista alimentelor care au "calorii negative". In realitate, desi pare ca actul mestecatului iti consuma multa energie, de fapt se pierd doar 11 calorii/ora! Asadar, la naiba cu teoria caloriilor negative, mai important e sa consumi alimente putin calorice in loc de chips-uri, biscuiti si prajituri!

2. Fructele si legumele proaspete sunt mai hranitoare decat cele congelate: fals!

Se poate sa obtii mai multe substante hranitoare din vegetale congelate decat din acelea proaspete! Acelasi lucru este valabil si pentru fructele si legumele la conserva. Acest lucru se intampla atunci cand produsele "proaspete" cumparate de tine sunt de fapt mai vechi decat par! In cateva zile sau chiar ore de la cules, fructele si legumele isi pierd unele nutrimente importante, precum vitamina C si folatii, daca nu sunt conservate! De cealalta parte, latura negativa a fructelor si legumelor procesate consta in gustul si textura alterate, dar si in aditivii folositi pentru conservare. Asadar, cel mai bine e sa consumi vegetalele imediat dupa cules!

3. Cafeaua decofeinizata nu contine cafeina: nu e adevarat!

Intr-adevar, cafeaua decofeinizata e saracita in cafeina, dar nu in totalitate! Asadar, daca te lupti cu insomnia, renunta la cafeaua de dupa-amiaza!

4. Margarina e mai buna decat untul: nu!

Untul contine grasimi saturate, care, consumate in exces, duc la cresterea colesterolului rau (LDL), existand astfel riscul de boli cardiovasculare. Din acest motiv, unii oameni aleg sa foloseasca margarina drept substitut, care contina grasimi vegetale. Problema cu margarina este ca aceasta contine de fapt "grasimi trans", care sunt devastatoare prin efectul lor dublu daunator: ele cresc colesterolul rau si il scad pe cel bun! In plus, margarina este un produs 100% sintetic, cu potential cancerigen. Asadar, rezuma-te la unt, insa in cantitati rezonabile!

5. Bananele ingrasa: gresit!

O banana medie are doar 105 calorii, asa ca ar trebui sa mananci cel putin 6 ca sa insumeze cat o felie de pizza! Bananele sunt surse bune de fibre, magneziu si potasiu, ajutand la controlul tensiunii arteriale. Ele sunt si o sursa excelenta de vitamina B6, care iti ajuta sistemul imunitar. Bucura-te de ele la micul dejun, in portia de lapte cu cereale, amestecate cu iaurt degresat sau inghetate intr-un desert delicios.

6. Poftele tale dezvaluie o carenta: nu e adevarat!

Aceasta este, intr-adevar, o scuza buna pentru a te infrupta din orice, dar pofta nu e un semnal cum ca organismul tau ar avea nevoie de un anumit nutriment! Cercetatorii au demonstrat acest lucru! Se pare ca poftele au legatura mai mult cu emotiile si cu psihicul decat cu fizicul nostru. Uneori hormonii ne fac sa avem pofte, ca in cazul sarcinii.

7. Prepararea termica a vegetalelor le distruge continutul de vitamine: in niciun caz!

Prepararea termina a vegetalelor iti ajuta corpul sa absoarba mai bine nutrimentele continute in acestea. De exemplu, licopenul antioxidant din rosii, ce are proprietati anticancer, este mai bine absorbit de catre organism din rosia preparata decat din rosia cruda. Cea mai importanta regula este sa nu fierbi foarte mult vegetalele, caci altfel toate vitaminele hidrosolubile vor trece in apa. Pentru a retine cat mai mult din proprietatile lor nutritive, gateste vegetalele la vapori, pe gratar, in ulei sau la microunde cu cat mai putina apa si intr-un timp cat mai scurt.

Articole recomandate

Dieta cu muraturi! Cum slabesti rapid toamna Dieta cu muraturi! Cum slabesti rapid toamna
Toamna este anotimpul perfect pentru a scapa de cateva kilograme in plus! Muraturile, pe care numeroase gospodine le pregatesc, pot ajuta la pierderea kilogramelor.  Pe langa faptul ca sunt bogate in vitamine, muraturile au foarte putine calorii. Un castravete murat de aproximativ 140 de
Barbia dubla: 7 exercitii pentru a scapa de ea Barbia dubla: 7 exercitii pentru a scapa de ea
Barbia dubla este un element estetic deranjant pentru multe dintre femei. Desi pare greu sa scapi de ea, exista cateva exercitii care te pot ajuta sa recapeti fermitatea pielii de sub barbie. Iata 7 exercitii simple pentru a scapa de barbia dubla. 1. Ridica barbia Stai dreapta, cu umerii impinsi
Cum poti slabi cu comprese cu ghimbir Cum poti slabi cu comprese cu ghimbir
Ghimbirul poate fi un aliat de nadejde un lupta cu kilogramele in plus. Este un  puternic antioxidant, cu proprietati anti-inflamatorii, care ajuta la eliminarea toxinelor din organism.  Aplicat pe zonele cu probleme, ghimbirul poate ajuta la eliminarea grasimii. Iti poti face la tine
Greseli frecvente care te impiedica sa slabesti Greseli frecvente care te impiedica sa slabesti
Ai incercat sa tii diete, insa nu ai obtinut rezultatele dorite si nu ai reusit sa slabesti? Nutritionistii atrag atentia ca foarte multe persoane fac adesea greseli atunci cand incep un regim de slabire. Iata cateva dintre cele mai frecvente greseli care te pot impiedica sa slabesti:  Te
Dieta fulger cu lamaie: slabeste 1 kilogram pe zi Dieta fulger cu lamaie: slabeste 1 kilogram pe zi
Vrei sa slabesti usor si rapid? Poti apela la o dieta cu lamai. Aceste fructe sunt bogate in vitamina C si au numeroase beneficii pentru sanatate. Intaresc sistemul imunitar, stimuleaza tranzitul intestinal si ajuta la eliminarea toxinelor din corp, de aceea sunt recomandate adesea persoanelor care