Skip to article

Nu mai manca la miezul noptii!

Mancatul la miezul noptii face parte din ritualul tau zilnic de alimentatie? Iti iei mereu cina tarziu din cauza muncii sau obligatiilor familiale? Multi oameni au obiceiul sa manance noaptea, ingreunandu-si astfel telul de a slabi. Arunca o privire asupra motivelor tipice de mancat noaptea si fa schimbarea astazi!

O chestiune de timp

Daca iei cina cu mai putin de doua ore inainte sa te culci nu te vei ingrasa neaparat, asta daca ai grija ca aceasta masa sa fie cea mai mica din zi. Pur si simplu trebuie sa tii cont ca e logic ca majoritatea caloriilor consumate sa aiba loc in timpul zilei, cand esti activa cel mai mult.

Daca serile tale sunt ocupate cu activitati care te obliga sa iei masa tarziu, incearca aceste strategii:

Fa din pranz principala masa a zilei, iar la cina consuma un sandvis mic cu fructe sau o salata sau chiar un bol cu cereale si fructe.

Programeaza-ti o gustare cam la ora potrivita pentru cina: un iaurt, o branza degresata si niste biscuiti cu cereale.acest mic snack iti va tine de foame pana seara, iar la cina vei manca mai putin.

In drum spre casa, opreste-te la un supermagazin si cumpara o mancare sanatoasa pentru cina: supa, salata, paine integrala, pui.

Analizeaza-ti intreaga zi

Unii oameni mananca atat de putin in timpul zilei, incat noaptea ajung acasa morti de foame si se indoapa cat pot de mult. Daca incerci sa slabesti si stii ca noaptea e punctul tau slab, incearca aceste idei:

Nu mai manca la miezul noptii!

Ai grija sa nu sari peste micul dejun si masa de pranz. Incearca sa consumi 2/3 din aportul total de calorii inainte de cina. Daca scopul tau este de 1500 de calorii, ar trebui sa consumi 1000 de calorii la micul dejun, pranz si gustari. Cina nu ar trebui sa aiba mai mult de 500 de calorii.

Include proteine si putina grasime la pranz si la micul dejun, care sa-ti tina de foame pana seara.

Nu uita sa mai consumi si alimente care-ti plac, si asta in timpul zilei, nu sa te indopi seara cu toate bunatatile.

Mananci cand esti stresata?

Mancarea in exces este raspunsul tipic la situatiile stresante. In loc sa mananci, incearca aceste idei:

Nu bea mai mult de o cana de cafea pe zi. Inlocuieste-o cu apa sau sucuri de legume, si te vei simti mult mai relaxata si mai plina de energie.

Gaseste o metoda alternativa la mancat pentru a-ti gestiona emotiile. Daca mananci cand esti obosita, incearca de exemplu sa dormi. Daca esti nervoasa, redu furia discutand cu o prietena in loc sa mananci toata ciocolata de prin casa.

Cand mancatul pe timpul noptii devine un obicei

Daca ti-a intrat deja in rutina sa stai in fata televizorului cu un bol de inghetata, popcorn sau alte bunatati, probabil ca iti va fi greu sa renunti la acest obicei. Da-ti un timp de 2 luni pentru a incerca aceste idei:

Nu te uita la televizor noaptea. Lucreaza la un hobby, suna o prietena, citeste o carte, mergi la dans. Cercetarile arata ca obezitatea este direct proportionala cu timpul petrecut in fata televizorului.

Uita-te la televizor doar daca faci exercitii in acelasi timp.

Daca vrei totusi o gustare de seara, mergi la bucatarie, stai la masa si mananca. Nu privi la tv! Cu aceasta metoda poti sa mananci daca ti-e foame, insa va trebui sa depui un efort.

Evita alcoolul seara. Acesta nu numai ca e bogat in calorii, dar iti mareste si apetitul.

Articole recomandate

Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut
Oana Radu ajunsese sa cantareasca peste 100 de kilograme. Cu multa vointa si cu ajutorul unei diete, artista a reusit sa slabeasca 90 de kilograme.  "Pot să va spun că eu am slăbit de două ori drastic în viață asta și treaba asta cu greutatea a
6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi 6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi
Somnul are o influenta foarte mare asupra greutatii corporale. Iata ce greseli ar trebui sa eviti la culcare, astfel incat sa nu te ingrasi. 1. Mananci tarziu Masa tarzie in noapte creste nivelul de insulina si obliga organismul sa produca mai putina melatonina. Putina melatonina in organism
Cum alegi un nutritionist bun? Cum alegi un nutritionist bun?
Sarbatorile au trecut, dar pentru multe persoane lupta cu kilogramele in plus abia acum incepe. Fie  ca ne dorim sa ne schimbam stilul de viata, fie ca vrem sa ne pregatim corpul pentru vara, sau sa scapam de cateva kilograme in plus, un lucru este cert, avem nevoie de sfaturile unui
Ce dieta ti se potriveste in functie de varsta? Ce dieta ti se potriveste in functie de varsta?
Una dintre marile greseli pe care le fac cele mai multe persoane atunci cand vor sa tina dieta este sa caute cura de slabire perfecta. Specialistii in nutritie spun insa ca organismele sunt diferite si ca cea mai buna dieta este in functie de varsta.  Potrivit acestora, in functie de varsta pe
Cum sa renunti la dulciuri in 5 zile Cum sa renunti la dulciuri in 5 zile
Stim cu totii ca zaharul – pe cat e de gustos – pe atat este de periculos pentru sanatate. Zaharul creeaza dependenta, duce la oboseala, schimbari dese de dispozitie. Atunci cand ai mancat ceva  dulce esti vesel si fericit, insa imediat ce ii trece efectul, starea de spirit ti se