Skip to article

Nu mananci mult, dar tot te ingrasi? Vezi care sunt explicatiile!

Nu mananci mult, dar tot te ingrasi? Vezi care sunt explicatiile!
Intr-o lume ideala, pofta de mancare este singurul obstacol in calea greutatii pe care ti-o doresti. Exista insa multe situatii in care continui sa cresti in greutate, chiar daca mananci putin. Afla care sunt explicatiile cele mai comune pentru situatia in care nu mananci mult, dar tot continui sa te ingrasi.

Daca regimul de slabit nu are niciun efect pozitiv, iata motivele pentru care te ingrasi in loc sa slabesti.


Consumi in continuare mai multe calorii decat arde corpul tau

Numaratul caloriilor nu este intotdeauna atat de usor pe cat pare. Daca nu-ti faci un plan detaliat de slabire si doar reduci unele excese, nu te astepta sa ai prea mult succes. Identifica gustarile care te-au impins dincolo de limita calorica stabilita pentru fiecare zi si acorda mai multa atentie detaliilor pentru un regim de succes.

Ai adoptat o dieta prea drastica

Cand numarul de calorii din alimentatia ta zilnica este redus prea brusc, metabolismul incearca sa faca fata schimbarilor. O dieta prea drastica poate incetini sau chiar opri mecanismele de ardere a grasimii si iti afecteaza musculatura pe termen scurt si mediu.

Alimentatia ta contine prea multi carbohidrati

Chiar daca mananci mai putin, caloriile din carbohidrati sunt adesea responsabile pentru cresterea in greutate. Redu consumul de carbohidrati din dieta si renunta la faina alba si zaharurile rafinate. Opteaza pentru cereale integrale si orez brun sau salbatic.

Nu dormi suficient

Odihna joaca un rol important in ritmul metabolismului tau. Cand nu dormi suficient in fiecare noapte, mecanismele de stocare a grasimii functioneaza mai bine. Nivelul scazut de energie pe care il poti atribui regimului de slabit poate fi cauzat de fapt de lipsa de somn.

Ai un stil de viata sedentar

Alaturi de o dieta sanatoasa, miscarea joaca cel mai important rol in reducerea greutatii. Chiar daca nu mananci prea mult, modul in care corpul arde caloriile consumate tine si de modul in care faci miscare.

Masa musculara creste

Daca ai decis sa adopti un regim de viata sanatos, cu mult sport, stagnarea greutatii sau chiar cresterea ei se poate datora cresterii masei musculare. Cand te simti mai in forma si mananci mai putin si sanatos, nu-ti mai face griji cu privire la cantar, vei observa in timp rezultatele eforturilor tale.

Stresul iti influenteaza metabolismul

Multe femei se refugiaza in mancare atunci cand stresul cotidian le doboara. Chiar daca reusesti sa eviti tentatia, organismul nu functioneaza la parametri optimi in conditii de stres, lucru ce produce si mai mult stres la citirea cantarului.

Cresterea in greutate se datoreaza medicamentelor

Multe medicamente pot avea ca efect secundar cresterea in greutate. Tratamentele ce iti pot influenta greutatea variaza de la steroizi si anticonceptionale pana la antidepresive si medicamente pentru probleme cu tensiunea arteriala sau alte afectiuni cardiace. Discuta cu medicul tau cresterea in greutate daca urmezi un tratament medicamentos.

Suferi de o problema nediagnosticata la tiroida

Hormonii produsi de glanda tiroida au o functie extrem de importanta pentru ritmul metabolismului tau. Cand eforturile tale de a slabi nu au efect si chiar te ingrasi, ai nevoie si de analize care sa te lamureasca cu privire la functionarea corecta a tiroidei.

Ai trecut printr-o experienta similara in care te-ai ingrasat chiar si la dieta? Care a fost problema ce ti-a provocat cresterea in greutate?

Autor: Iulia Anghel

Articole recomandate

Mare atentie la aceste alimente de post. Ce nu este bine sa mananci Mare atentie la aceste alimente de post. Ce nu este bine sa mananci
Nutritionistul Mihaela Bilic atrage atentia asupra unor anumite alimente de post. Unele pot fi foarte periculoase pentru sanatate, asadar este important sa fim foarte atenti atunci cand incepem sa tinem post.  ”A început Postul Crăciunului, haideți să vedem care sunt
Mancarurile pe care nu trebuie sa le reincalzesti niciodata. Devin toxice si periculoase pentru sanatate Mancarurile pe care nu trebuie sa le reincalzesti niciodata. Devin toxice si periculoase pentru sanatate
Foarte multi romani fac o greseala majora, fara sa isi dea seama. Reincalzesc diverse mancaruri fara sa stie ca multe dintre alimente pot deveni toxice in timpul acestui proces.  Astfel, de acum inainte ar trebui sa te gandesti de doua ori inainte de a reincalzi anumite preparate la cuptorul
Paine alba sau neagra? Care ingrasa mai putin. Raspunsul nutritionistului Mihaela Bilic Paine alba sau neagra? Care ingrasa mai putin. Raspunsul nutritionistului Mihaela Bilic
Foarte multe persoane nu pot renunta la paine si de multe ori consuma acest aliment in exces. Cum pe piata exista numeroase produse de panificatie, multi se intreaba care paine este mai sanatoasa sau care ingrasa mai putin.  Nutritionistul Mihaela Bilic a explicat recent, intr-o postare pe
Ohvaz: 98% din comenzi livrate in sub 24 de ore Ohvaz: 98% din comenzi livrate in sub 24 de ore
Ohvaz este un producator local de ovaz cu lapte de migdale, budinca de chia, limonada artizanala si alte cateva bunatati. Totul fara zahar, fara conservanti, fara chimicale de nici un fel. Toate produsele Ohvaz pot fi comandate online prin site-ul lor, iar cea mai recenta statistica arata un
Nutritionistul Mihaela Bilic: "Produsele expirate nu sunt obligatoriu si stricate". Ce alimente se mai pot consuma Nutritionistul Mihaela Bilic: "Produsele expirate nu sunt obligatoriu si stricate". Ce alimente se mai pot consuma
Nutritionistul Mihaela Bilic a oferit cateva lamuriri asupra produselor expirate si a explicat ca unele alimente pot fi consumate totusi chiar daca a trecut termenul lor de valabilitate. Intr-o postare pe pagina sa de Facebook, specialistul in nutritie a exemplificat si a aratat ca putem avea