Skip to article

O alimentatie bogata in antioxidanti ne asigura starea de bine la inceput de primavara

O alimentatie bogata in antioxidanti ne asigura starea de bine la inceput de primavara
Odata cu trecerea iernii, organismul este mai slabit si demineralizat, avand nevoie de resurse energetice pentru a face fata schimbarilor de temperatura si luminozitate. De aceea, este recomandat ca inainte de venirea primaverii sa se adopte o alimentatie naturala, bogata in antioxidanti, organismul fiind astfel pregatit pentru modificarile cauzate de trecerea de la un anotimp la altul. Conform studiului furnizat de NESCAFE, antioxidantii produsi de organism nu reusesc sa reduca complet efectele radicalilor liberi, de aceea avem nevoie de antioxidantii din alimentatie. In plus, pe masura inaintarii in varsta nivelul antioxidantilor produsi de organism scade, fiind necesar sa consumam cat mai multe alimente cu efect antioxidant. Fructele si legumele care contin vitaminele E, C, seleniu si carotenoizi, precum beta-caroten ar trebui incluse in alimentatia zilnica. Vitamina C poate fi regasita in citirice, kiwi, fructe de padure, iar Vitamina E in cereale, seminte de floarea soarelui, migdale, ulei vegetal si verdeturi. Carotenul poate fi asigurat prin consumul de cartofi, morcovi, mango, spanac, broccoli. De asemenea, printre alimentele bogate in antioxidanti se enumera si cafeaua, care pastreaza intacta cea mai mare parte a antioxidantilor. Antioxidantii din cafeaua solubila contribuie la protejarea celulelor sanatoase impotriva deteriorarii cauzate de oxidanti, fiind benefici pentru starea generala a organismului in orice perioada a anului. "Trecerea de la un anotimp la altul, mai exact la o temperatura diferita, determina slabirea organismului. Pentru a preveni starea de oboseala, lipsa de vitalitate si energie care se pot instala odata cu venirea primaverii, este recomandat sa avem o alimentatie echilibrata. Consumul zilnic a minim 5 portii de fructe si legume proaspete contribuie la nivelul necesar de antioxidanti. De asemenea, cafeaua solubila 100% naturala este o sursa de antioxidanti, daca se pastreaza un consum moderat de 2-3 cani de cafea pe zi.", declara Elena Casapu, specialist NESCAFE in nutritie. Mai multe studii citate de NESCAFE au demonstrat cab antioxidantii naturali sunt esentiali pentru a ne mentine starea de sanatate, important este ca acestia sa fie obtinuti din alimente. Astfel, alimentele cu un continut mare de antioxidanti trebuie sa constituie baza elementelor nutritive pe care le luam din surse exterioare.

Articole recomandate

Dieta cu care Corina Danila a slabit 20 de kilograme Dieta cu care Corina Danila a slabit 20 de kilograme
Prezentatoarea TV Corina Danila a slabit 20 de kilograme. Vedeta a tinut o dieta prin care a dat restart metabolismului. Realizatoarea TV a eliminat din alimentatia sa toate alimentele nesanatoase.  Mai exact, a renuntat la zahar, paine, prajeli, covrigei, produse de patiserie, orez si
Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient
Promovarea intensa a unor aparate de sport, suplimente de slăbit, ceaiuri și diete care te slăbesc peste noapte ca prin minune, este o iluzie desarta pentru multe persoane care vor să slăbească. Atunci când te lupți cu
10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta 10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta
Daca nu obtii niciodata rezultatele dorite cu ajutorul dietelor exista un motiv: "Dietele nu functioneaza, sau functioneaza pe termen scurt", spune Carla Heiser, nutritionist si specialist atestat in consiliul de medicina nutritionala si metabolica din Chicago.  Restrictionarea a ceea ce
Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut
Oana Radu ajunsese sa cantareasca peste 100 de kilograme. Cu multa vointa si cu ajutorul unei diete, artista a reusit sa slabeasca 90 de kilograme.  "Pot să va spun că eu am slăbit de două ori drastic în viață asta și treaba asta cu greutatea a
6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi 6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi
Somnul are o influenta foarte mare asupra greutatii corporale. Iata ce greseli ar trebui sa eviti la culcare, astfel incat sa nu te ingrasi. 1. Mananci tarziu Masa tarzie in noapte creste nivelul de insulina si obliga organismul sa produca mai putina melatonina. Putina melatonina in organism