Skip to article

O alimentatie corecta se invata in familie. 6 sfaturi simple pentru a-ti educa micutul sa manance sanatos

O alimentatie corecta se invata in familie. 6 sfaturi simple pentru a-ti educa micutul sa manance sanatos Sursa foto Shutterstock
Toate mamicile stiu cat de greu este sa ii convingi pe copii sa manance legume, mai ales cand tentatia fast-food-urilor si a dulciurilor apare la tot pasul insa, dupa cum spune un proverb, gusturile se mai si educa. Obiceiurile alimentare sunt invatate inca din copilarie, iar cum iti inveti micutul sa manance ii va influenta nu numai greutatea la maturitate, dar si atentia pe care o acorda sanatatii sale.

Populatia se confrunta cu o reala problema cu obezitatea, mai ales obezitatea infantila. Alimentele procesate, fast-food-ul, snacks-urile pline de E-uri sau dulciurile cu un aport excesiv de zahar, precum si lipsa miscarii sunt principalii factori care cauzeaza obezitatea. Iar aceasta poate duce la boli grave, care odata cronicizate nu mai pot fi vindecate complet.

De aceea, este important ca un copil sa se obisnuiasca inca din primii ani de viata cu o alimentatie sanatoasa, cat mai putin procesata, lipsita de grasimi nocive, aditivi si conservanti. Nu este greu sa iti educi copilul corect in ceea ce priveste comportamentul sau alimentar, daca tii cont de cateva sfaturi simple de la Parents.com "> Parents.com , care sa iti usureze si tie munca si sa ii faca si lui placere.

Planifica mesele cu atentie

Copiii au nevoie de trei mese zilnice, doua gustari si multe fluide. Daca ii planifici mesele si il inveti sa manance la micul dejun, la pranz si cina, obiceiurile sale alimentare vor fi mai echilibrate in timp si nu va mai face nazuri la masa. Daca mergeti impreuna in parc, la joaca, este bine sa ai la tine o gustare care sa ii tina de foame pana ajungeti acasa si sa nu se invete sa iti ceara mancare de tip fast-food. Merele, bananele sau iaurtul sunt sanatoase si satioase si e usor sa ai mereu in geanta sau intr-o sacosica unul dintre aceste alimente.

Stabileste un meniu saptamanal

Cei mici se plictisesc repede de mancare, asa ca te vei vedea pusa in situatia de a gati zilnic. Pare dificil, dar daca iti faci un plan saptamanal al meselor, prepararea cinei, de exemplu, se va transforma intr-un obicei care va da roade. Mergi la cumparaturi la final de saptamana si fa-ti aprovizionarea pentru urmatoarele zile. Gandeste-te la cateva retete pe care vrei sa le pui in practica si fa-ti de acasa o lista cu alimentele pe care trebuie sa le iei. Alege fructe, legume, carne slaba, paste si cereale integrale, precum si lactate pentru a-i asigura celui mic necesarul de vitamine, proteine, fibre si minerale atat de importante in crestere.

Portioneaza-le apoi si imparte-le pe zile, dupa care stocheaza-le in frigider. Cel mai bine este sa ai o combina frigorifica incapatoare precum aceasta "> aceasta , care sa pastreze prospetimea legumelor fara sa le inghete. Procedeaza la fel si cu carnea si congeleaz-o imediat dupa portionare.

Roaga-l pe cel mic sa te ajute la gatit

Un copil va vrea intotdeauna sa faca ce fac oamenii mari, asa ca nu se va da inapoi de la a te ajuta in bucatarie si, in plus, va fi curios sa vada ce gust are mancarea pregatita de el. Da-i cateva sarcini usoare, arata-i cum sa procedeze si lasa-l apoi sa se descurce de unul singur, daca observi ca nu iti cere ajutorul. Si cine stie? Poate descoperi ca ai in casa un mic bucatar cu pasiune si talent pentru gatit.

Distrati-va cu mancarea

Regula aceasta se aplica pentru oricine: cu cat arata mai apetisant un fel de mancare, cu atat mai tentat vei fi sa il incerci. Copiii adora versiunile in miniatura ale mancarurilor: mini sandvisuri, mini frigarui, mini prajiturele. Acelasi succes il au fructele si legumele asezate in farfurie intr-o forma nostima. Te poti inspira de pe internet cum sa creezi un cap de ursulet sau o masinuta din ardei gras si castraveti, de exemplu. Cel mic va fi entuziasmat de opera ta de arta si mult mai dispus sa incerce alimente noi.

Nu ii interzice complet anumite alimente

Regulile sunt facute pentru a fi incalcate - asta va gandi un copil caruia i se interzice cu desavarsire un anumit lucru. Daca ii refuzi complet mancarea de fast-food, pizza, bomboanele si biscuitii, nu vei reusi altceva decat sa il faci curios in privinta lor. Cel mai bine este sa ii faci din cand in cand pe plac si sa il lasi sa aleaga el ce vrea sa manance. De exemplu, cand sunteti in vacanta sau cand mergeti in vizita.

Ai grija la bauturile "naturale"

Multi parinti se lasa sedusi de promisiunile de pe etichetele sucurilor de fructe, pe care scrie ca sucul este natural si nu contine conservanti. De aceea, este foarte important sa-ti faci un obicei din a citi in detaliu lista de ingrediente. Oricat de naturale ar fi, sucurile din comert contin foarte mult zahar, precum si aditivi care le prelungesc valabilitatea. O alternativa este sa prepari tu insati sucuri din fructe acasa, din citrice, mere sau morcovi. Acestea, pe langa faptul ca sunt foarte gustoase, contin vitamine si minerale esentiale unei dezvoltari armonioase.

Pe langa aceste sfaturi de baza, poate cel mai important este ca tu insati sa fii un model pentru copilul tau si in ceea ce priveste alimentatia. Atitudinea parintilor fata de mancare se transmite copiilor.

Articole recomandate

Dieta cu care Corina Danila a slabit 20 de kilograme Dieta cu care Corina Danila a slabit 20 de kilograme
Prezentatoarea TV Corina Danila a slabit 20 de kilograme. Vedeta a tinut o dieta prin care a dat restart metabolismului. Realizatoarea TV a eliminat din alimentatia sa toate alimentele nesanatoase.  Mai exact, a renuntat la zahar, paine, prajeli, covrigei, produse de patiserie, orez si
Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient
Promovarea intensa a unor aparate de sport, suplimente de slăbit, ceaiuri și diete care te slăbesc peste noapte ca prin minune, este o iluzie desarta pentru multe persoane care vor să slăbească. Atunci când te lupți cu
10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta 10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta
Daca nu obtii niciodata rezultatele dorite cu ajutorul dietelor exista un motiv: "Dietele nu functioneaza, sau functioneaza pe termen scurt", spune Carla Heiser, nutritionist si specialist atestat in consiliul de medicina nutritionala si metabolica din Chicago.  Restrictionarea a ceea ce
Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut
Oana Radu ajunsese sa cantareasca peste 100 de kilograme. Cu multa vointa si cu ajutorul unei diete, artista a reusit sa slabeasca 90 de kilograme.  "Pot să va spun că eu am slăbit de două ori drastic în viață asta și treaba asta cu greutatea a
6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi 6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi
Somnul are o influenta foarte mare asupra greutatii corporale. Iata ce greseli ar trebui sa eviti la culcare, astfel incat sa nu te ingrasi. 1. Mananci tarziu Masa tarzie in noapte creste nivelul de insulina si obliga organismul sa produca mai putina melatonina. Putina melatonina in organism