Skip to article

Orezul negru - un nou superaliment

Orezul negru - un nou superaliment
Potrivit legendelor chinezesti, orezul negru era atat de rar, gustos si hranitor incat doar imparatii aveau voie sa-l manance.

Timpurile s-au schimbat si, desi orezul negru este in continuare relativ rar, cercetatorii incearca sa faca cunoscute maselor de oameni mixul de antioxidanti si aroma sa unica.

Daca nu ai auzit niciodata de orezul negru, cu atat mai putin sa fi vazut veodata o punga cu acest superaliment, sa stii ca el exista si daca iti place sa mananci sanatos, trebuie sa te bazezi pe el.

Ca si orezul brun, orezul negru este o cereala bogata in antioxidanti, care se regasesc in stratul exterior, ce se indeparteaza in timpul procesului de albire a orezului.

Insa numai orezul negru contine antioxidantii numiti antocianine, pigmenti rosii si cu tenta mov, care se gasesc de asemenea si in afine si struguri - despre care s-a dovedit ca scad riscul de boli cardiovasculare si cancer si imbunatatesc memoria.

1 lingura de tarate din orez negru sau 10 linguri de orez negru gatit contin aceasi cantitate de antocianine ca o lingura de afine proaspat culese, potrivit unui studiu preznetat de curand la American Chemical Society, Boston.

In plus, taratele de orez negru au un avantaj fata de afine, deoarece afinele contin si o cantitate mare de zahar.

Unii antioxidanti din orezul negru si brun sunt solubili in grasimi, in timp ce antocianinele sunt solubile in apa, astfel ca beneficiile acestei cereale ajung in multe parti ale organismului.

Deoarece proprietatile benefice ale orezului negru provin din tarate, e important ca la magazin sa alegi doar orez negru integral.

In afara mancarii de orez, mai poti si sa faci o pudra din tarate (macinate in rasnita de cafea). Aceasta pudra este excelenta presarata pe preparatele din peste sau in clatite. Daca adaugi destula, ea va da mancarurilor o tenta mov. De atlfel, aceasta pudra poate fi folosita foarte bine si la colorarea sucurilor.

Adauga deci orezul negru pe lista alimentelor de consumat saptamanal, dar fa-le loc si afinelor, maceselor si strugurilor. Afinele contin, in plus fata de orezul negru, si vitamina C.

Articole recomandate

Dieta cu muraturi! Cum slabesti rapid toamna Dieta cu muraturi! Cum slabesti rapid toamna
Toamna este anotimpul perfect pentru a scapa de cateva kilograme in plus! Muraturile, pe care numeroase gospodine le pregatesc, pot ajuta la pierderea kilogramelor.  Pe langa faptul ca sunt bogate in vitamine, muraturile au foarte putine calorii. Un castravete murat de aproximativ 140 de
Barbia dubla: 7 exercitii pentru a scapa de ea Barbia dubla: 7 exercitii pentru a scapa de ea
Barbia dubla este un element estetic deranjant pentru multe dintre femei. Desi pare greu sa scapi de ea, exista cateva exercitii care te pot ajuta sa recapeti fermitatea pielii de sub barbie. Iata 7 exercitii simple pentru a scapa de barbia dubla. 1. Ridica barbia Stai dreapta, cu umerii impinsi
Cum poti slabi cu comprese cu ghimbir Cum poti slabi cu comprese cu ghimbir
Ghimbirul poate fi un aliat de nadejde un lupta cu kilogramele in plus. Este un  puternic antioxidant, cu proprietati anti-inflamatorii, care ajuta la eliminarea toxinelor din organism.  Aplicat pe zonele cu probleme, ghimbirul poate ajuta la eliminarea grasimii. Iti poti face la tine
Greseli frecvente care te impiedica sa slabesti Greseli frecvente care te impiedica sa slabesti
Ai incercat sa tii diete, insa nu ai obtinut rezultatele dorite si nu ai reusit sa slabesti? Nutritionistii atrag atentia ca foarte multe persoane fac adesea greseli atunci cand incep un regim de slabire. Iata cateva dintre cele mai frecvente greseli care te pot impiedica sa slabesti:  Te
Dieta fulger cu lamaie: slabeste 1 kilogram pe zi Dieta fulger cu lamaie: slabeste 1 kilogram pe zi
Vrei sa slabesti usor si rapid? Poti apela la o dieta cu lamai. Aceste fructe sunt bogate in vitamina C si au numeroase beneficii pentru sanatate. Intaresc sistemul imunitar, stimuleaza tranzitul intestinal si ajuta la eliminarea toxinelor din corp, de aceea sunt recomandate adesea persoanelor care