Skip to article

Orezul negru - un nou superaliment

Orezul negru - un nou superaliment
Potrivit legendelor chinezesti, orezul negru era atat de rar, gustos si hranitor incat doar imparatii aveau voie sa-l manance.

Timpurile s-au schimbat si, desi orezul negru este in continuare relativ rar, cercetatorii incearca sa faca cunoscute maselor de oameni mixul de antioxidanti si aroma sa unica.

Daca nu ai auzit niciodata de orezul negru, cu atat mai putin sa fi vazut veodata o punga cu acest superaliment, sa stii ca el exista si daca iti place sa mananci sanatos, trebuie sa te bazezi pe el.

Ca si orezul brun, orezul negru este o cereala bogata in antioxidanti, care se regasesc in stratul exterior, ce se indeparteaza in timpul procesului de albire a orezului.

Insa numai orezul negru contine antioxidantii numiti antocianine, pigmenti rosii si cu tenta mov, care se gasesc de asemenea si in afine si struguri - despre care s-a dovedit ca scad riscul de boli cardiovasculare si cancer si imbunatatesc memoria.

1 lingura de tarate din orez negru sau 10 linguri de orez negru gatit contin aceasi cantitate de antocianine ca o lingura de afine proaspat culese, potrivit unui studiu preznetat de curand la American Chemical Society, Boston.

In plus, taratele de orez negru au un avantaj fata de afine, deoarece afinele contin si o cantitate mare de zahar.

Unii antioxidanti din orezul negru si brun sunt solubili in grasimi, in timp ce antocianinele sunt solubile in apa, astfel ca beneficiile acestei cereale ajung in multe parti ale organismului.

Deoarece proprietatile benefice ale orezului negru provin din tarate, e important ca la magazin sa alegi doar orez negru integral.

In afara mancarii de orez, mai poti si sa faci o pudra din tarate (macinate in rasnita de cafea). Aceasta pudra este excelenta presarata pe preparatele din peste sau in clatite. Daca adaugi destula, ea va da mancarurilor o tenta mov. De atlfel, aceasta pudra poate fi folosita foarte bine si la colorarea sucurilor.

Adauga deci orezul negru pe lista alimentelor de consumat saptamanal, dar fa-le loc si afinelor, maceselor si strugurilor. Afinele contin, in plus fata de orezul negru, si vitamina C.

Articole recomandate

Dieta cu care Corina Danila a slabit 20 de kilograme Dieta cu care Corina Danila a slabit 20 de kilograme
Prezentatoarea TV Corina Danila a slabit 20 de kilograme. Vedeta a tinut o dieta prin care a dat restart metabolismului. Realizatoarea TV a eliminat din alimentatia sa toate alimentele nesanatoase.  Mai exact, a renuntat la zahar, paine, prajeli, covrigei, produse de patiserie, orez si
Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient
Promovarea intensa a unor aparate de sport, suplimente de slăbit, ceaiuri și diete care te slăbesc peste noapte ca prin minune, este o iluzie desarta pentru multe persoane care vor să slăbească. Atunci când te lupți cu
10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta 10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta
Daca nu obtii niciodata rezultatele dorite cu ajutorul dietelor exista un motiv: "Dietele nu functioneaza, sau functioneaza pe termen scurt", spune Carla Heiser, nutritionist si specialist atestat in consiliul de medicina nutritionala si metabolica din Chicago.  Restrictionarea a ceea ce
Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut
Oana Radu ajunsese sa cantareasca peste 100 de kilograme. Cu multa vointa si cu ajutorul unei diete, artista a reusit sa slabeasca 90 de kilograme.  "Pot să va spun că eu am slăbit de două ori drastic în viață asta și treaba asta cu greutatea a
6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi 6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi
Somnul are o influenta foarte mare asupra greutatii corporale. Iata ce greseli ar trebui sa eviti la culcare, astfel incat sa nu te ingrasi. 1. Mananci tarziu Masa tarzie in noapte creste nivelul de insulina si obliga organismul sa produca mai putina melatonina. Putina melatonina in organism