Skip to article

Pofta de dulce cauzata de scaderea nivelului glucozei din sange

In cazul in care ai reusit sa rezisti poftei de ciocolata , cel mai probabil ai considerat ca esti o persoana care are vointa. Este adevarat, in cazul unora, vointa chiar functioneaza, insa exista si cazuri mai putin fericite.

De exemplu, personale supraponderale sau chiar obeze, nu pot rezista poftei de dulciuri din cauza conexiunilor de la nivelul creierului.

Oamenii de stiinta de la Universitatea Yale au descoperit ca in cazul persoanelor obeze, nu functioneaza o parte esentiala a creierului, adica aceea care opreste organismul sa actioneze in mod impulsiv, in ceea ce priveste pofta de alimente.

De asemenea, scaderea nivelului de glucoza din sange, conduce la pierderea functiei de auto-control din creier. Din acest punct, creierul incepe sa isi doreasca sa fumeze, sa consume dulciuri si produse calorice (cartofi prajiti, chipsuri, pizza etc). Partea si mai proasta este ca in cazul persoanelor supraponderale, aceasta problema este si mai pronuntata, astfel incat acestea sunt si mai stimulate chiar si de cea mai mica picatura de glucoza.

In mod natural, glucoza este obtinuta din alimente bogate in carbohidrati, care pot veni atat in forme sanatoase, cat si in forme mai putin recomandate.

Oamenii de stiinta cred ca acest fenomen apare din cererea mare de glucoza a creierului, ingredient pe care il foloseste pe post de "combustibil" pentru energie.

Printre carbohidratii buni se numara fructele si legumele proaspete, orezul brun, pastele, nucile, painea integrala si fasolea. Pe de alta parte, carbohidratii rai (cei care starnesc cel mai adesea poftele) sunt: painea alba, zaharul alb, biscuitii, prajiturile, chipsurile, inghetata si alte produse alimentare prelucrate.

Asadar, poti alimenta nevoia de de glucoza a creierului si scadea pofta de dulciuri, prin consumul unor alimente sanatoase. Dincolo de acest aspect, mai exista si alte metode prin care poti scapa de pofta de dulciuri si prin alte metode. Iata care sunt acestea.

1. Nu cumpara dulciuri

Atunci cand pleci la cumparaturi, trece pe lista toate alimentele de care ai nevoie si incearca sa cumperi doar ce se afla pe lista respectiva. De asemenea, evita raioanele de dulciuri si nu incerca sa te pacalesti spunandu-ti ca vei cumpara doar ceva mic.

2. Inlocuieste dulciurile

Atunci cand iti este pofta de ceva dulce, consuma un fruct. Strugurii, bananele, merele sau piersicile sunt alimente perfecte, gata sa iti opreasca pofta pentru dulciuri.

3. Consuma deserturi de casa

Daca intr-adevar nu mai rezisti poftei de dulce, prepara-ti o placinta cu mere sau cu branza. In acest fel, vei avea sub control cantitatea de zahar (de preferat brun) pe care o adaugi in desert. Incearca sa faci o prajitura mai acrisoara si mai racoritoare.

4. Rasplateste-te

Daca timp de o saptamana, ai reusit sa tii sub control pofta de dulciuri, te poti rasplati cu unul dintre deserturile tale favorite. Ai grija insa ca aceasta forma de rasplata sa nu devina un obicei, ci un simplu premiu pe care ti-l oferi o data la cateva saptamani sau chiar luni.

Autor: Ana-Maria Dragota

Articole recomandate

10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta 10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta
Daca nu obtii niciodata rezultatele dorite cu ajutorul dietelor exista un motiv: "Dietele nu functioneaza, sau functioneaza pe termen scurt", spune Carla Heiser, nutritionist si specialist atestat in consiliul de medicina nutritionala si metabolica din Chicago.  Restrictionarea a ceea ce
Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut
Oana Radu ajunsese sa cantareasca peste 100 de kilograme. Cu multa vointa si cu ajutorul unei diete, artista a reusit sa slabeasca 90 de kilograme.  "Pot să va spun că eu am slăbit de două ori drastic în viață asta și treaba asta cu greutatea a
6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi 6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi
Somnul are o influenta foarte mare asupra greutatii corporale. Iata ce greseli ar trebui sa eviti la culcare, astfel incat sa nu te ingrasi. 1. Mananci tarziu Masa tarzie in noapte creste nivelul de insulina si obliga organismul sa produca mai putina melatonina. Putina melatonina in organism
Cum alegi un nutritionist bun? Cum alegi un nutritionist bun?
Sarbatorile au trecut, dar pentru multe persoane lupta cu kilogramele in plus abia acum incepe. Fie  ca ne dorim sa ne schimbam stilul de viata, fie ca vrem sa ne pregatim corpul pentru vara, sau sa scapam de cateva kilograme in plus, un lucru este cert, avem nevoie de sfaturile unui
Ce dieta ti se potriveste in functie de varsta? Ce dieta ti se potriveste in functie de varsta?
Una dintre marile greseli pe care le fac cele mai multe persoane atunci cand vor sa tina dieta este sa caute cura de slabire perfecta. Specialistii in nutritie spun insa ca organismele sunt diferite si ca cea mai buna dieta este in functie de varsta.  Potrivit acestora, in functie de varsta pe