Skip to article

Pofta de zahar - satisfactie fara ingrasare

Pofta de zahar - satisfactie fara ingrasare
Pentru a intra in fabuloasa rochie la care visezi de Sarbatori, iata 6 sfaturi care te ajuta sa-ti satisfaci pofta de zahar caracteristica iernii fara sa te ingrasi!

Schimba-ti definitiv obiceiurile

In timpul sarcinii si alaptarii, bebelusii invata prin lichidul amniotic si apoi prin laptele matern sa aprecieze gustul dulce. Copilul devenit matur isi pastreaza astfel obiceiul de a consuma ceva dulce cand vrea sa se relaxeze sau sa se simta in siguranta.

Parintii incurajeaza uneori acest comportament permitandu-le copiilor sa consume desert dupa fiecare masa, reflexul devenind astfel cotidian. Pentru a iesi din aceasta dependenta, trebuie sa-ti schimbi obiceiurile si sa suferi un pic la inceput de dorul dulciurilor. Timp de 2 saptamani, poti inlocui prajitura/ bomboana cu un fruct, apa sau ceai neindulcit.

Consuma alimente cu indice glicemic scazut

Pentru a evita poftele necontrolate de dulce, consuma alimente cu IG scazut. Ele permit mentinerea unui nivel stabil de glucoza in sange o perioada lunga de timp.

Cateva exemple de astfel de alimente: fructele (exceptand bananele si ananasul), painea, orezul, pastele integrale, mazarea, fasolea, iaurtul slab, ciocolata neagra.

Evita alimentele cu IG ridicat: painea alba, orezul alb, cerealele de tip fulgi de porumb, cartofii, ciocolata, patiseriile, gemul, tartinabilele.

Profita de puterea satioasa a proteinelor

Carnea, pestele, ouale si lactatele sunt satioase. Consuma-le de 2 ori pe zi, ideal dimineata si la pranz. Proteinele hranesc creierul la fel de bine ca si glucidele.

Dulciuri prietene

Fa-ti cumparaturile inteligent si umple-ti camara de "dulciuri prietene", fara materii grase ce multiplica de 10 ori caloriile ingerate. Acestea pot fi: ciocolata neagra fara zahar adaugat, musli, compot, miere, fructe uscate.

Anticipeaza situatiile riscante

In plus fata de puterea lui reconfortanta, zaharul favorizeaza si productia de serotonina, hormonul antidepresiv. Nu e de mirare ca la fiecare situatie stresanta de la birou toata lumea se repede spre ciocolata si prajituri.

Pentru a evita aceasta situatie, invata sa-ti gestionezi altfel emotiile negative. Poti face cateva exercitii de respiratie adanca sau sa bei un pahar cu apa sau sa practici un sport daca ai o stare apasatoare continua.

Nu face din zahar o Baba Cloanta

Nu e cazul sa sari peste mese doar pentru a degusta un patratel de ciocolata cu alune, deoarece in acest fel te vei ingrasa. Organismul privat de hrana compenseaza imediat ce ii dai ceva de mancare si inghite tot.

Nu cade in capcana consumului de sucuri light sau a gumelor de mestecat fara zahar pentru a rezista poftelor, pentru ca aceste produse intretin totusi nevoia de zahar si au totusi un aport caloric deloc neglijabil la finalul zilei. Nu te pedepsi daca ti-ai facut o pofta: important e sa nu se repete des.


Autor: Nuage

Articole recomandate

Dieta cu care Corina Danila a slabit 20 de kilograme Dieta cu care Corina Danila a slabit 20 de kilograme
Prezentatoarea TV Corina Danila a slabit 20 de kilograme. Vedeta a tinut o dieta prin care a dat restart metabolismului. Realizatoarea TV a eliminat din alimentatia sa toate alimentele nesanatoase.  Mai exact, a renuntat la zahar, paine, prajeli, covrigei, produse de patiserie, orez si
Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient
Promovarea intensa a unor aparate de sport, suplimente de slăbit, ceaiuri și diete care te slăbesc peste noapte ca prin minune, este o iluzie desarta pentru multe persoane care vor să slăbească. Atunci când te lupți cu
10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta 10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta
Daca nu obtii niciodata rezultatele dorite cu ajutorul dietelor exista un motiv: "Dietele nu functioneaza, sau functioneaza pe termen scurt", spune Carla Heiser, nutritionist si specialist atestat in consiliul de medicina nutritionala si metabolica din Chicago.  Restrictionarea a ceea ce
Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut
Oana Radu ajunsese sa cantareasca peste 100 de kilograme. Cu multa vointa si cu ajutorul unei diete, artista a reusit sa slabeasca 90 de kilograme.  "Pot să va spun că eu am slăbit de două ori drastic în viață asta și treaba asta cu greutatea a
6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi 6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi
Somnul are o influenta foarte mare asupra greutatii corporale. Iata ce greseli ar trebui sa eviti la culcare, astfel incat sa nu te ingrasi. 1. Mananci tarziu Masa tarzie in noapte creste nivelul de insulina si obliga organismul sa produca mai putina melatonina. Putina melatonina in organism