Skip to article

Pofte la menstruatie? Ai 8 moduri de a-ti salva silueta!

Pofte la menstruatie? Ai 8 moduri de a-ti salva silueta!
Aproximativ 80% dintre femei au cel putin unul sau doua dintre simptomele sindromului premenstrual (SPM) . Multe dintre ele sufera de insomnie, balonare, iritabilitate, schimbari bruste de dispozitie, oboseala, pofte alimentare.

Cel mai comun simptom este insa pofta pentru dulciuri in ultimele doua saptamani ale ciclului menstrual. Iata cum sa combati poftele!




De vina sunt hormonii


Vinovatii principali pentru poftele alimentare din perioada menstruatiei sunt estrogenii, mai precis cresterea si apoi scaderea brusca a nivelului de estrogen in organism, care duce la eliberarea unui alt hormon, cortizolul (hormonul stresului).

Cand in sange exista o concentratie mare de cortizol, se stimuleaza apetitul si ai pofte de dulce si carbohidrati.

Poftele alimentare depind si de serotonina, un neurotransmitator care se gaseste in creier. Cand concentratia de serotonina e scazuta, femeile au pofte de carbohidrati pentru a sintetiza serotonina.

Cum sa combati poftele la menstruatie

Pentru a stabiliza concentratiile de zahar, serotonina si cortizol, nu trebuie sa mananci ciocolata, chips-uri si inghetata! Iata cateva metode sanatoase pentru a reveni la normal:

1. Consuma alimente bogate in carbohidrati complecsi: paine integrala, cereale, paste, cartofi copti, cereale fara zahar.

2. Nu uita sa bei 8-10 pahare cu apa in fiecare zi. Ele te mentin hidratata si reduc balonarea.

3. Retine-te de la consumul de alimente cu continut bogat in zahar procesat. Acesta mareste secretia de insulina din corp, stimuland astfel apetitul pentru grasimi si carbohidrati.

4. Evita alimentele sarate si pe cele semipreparate, bogate in sodiu. O dieta saraca in sodiu reduce retentia de fluide si balonarea.

5. Consuma alimente cu continut de acizi grasi esentiali: somon, ulei de rapita. Acestia ajuta la absorbtia inceata a carbohidratilor, stabilizeaza glicemia si combat poftele alimentare.

6. Limiteaza-ti consumul de cola si cofeina. Astfel vei fi mai putin iritabila si sanii vor durea mai putin.

7. Dormi mai mult si evita stresul pentru a combate poftele alimentare.

8. Taie mesele in doua: in loc de 3 mese pe zi, ia 6 mai mici. Astfel iti mentii glicemia stabila si scapi de pofte.

Autor: Nuage

Articole recomandate

Dieta cu care Corina Danila a slabit 20 de kilograme Dieta cu care Corina Danila a slabit 20 de kilograme
Prezentatoarea TV Corina Danila a slabit 20 de kilograme. Vedeta a tinut o dieta prin care a dat restart metabolismului. Realizatoarea TV a eliminat din alimentatia sa toate alimentele nesanatoase.  Mai exact, a renuntat la zahar, paine, prajeli, covrigei, produse de patiserie, orez si
Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient
Promovarea intensa a unor aparate de sport, suplimente de slăbit, ceaiuri și diete care te slăbesc peste noapte ca prin minune, este o iluzie desarta pentru multe persoane care vor să slăbească. Atunci când te lupți cu
10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta 10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta
Daca nu obtii niciodata rezultatele dorite cu ajutorul dietelor exista un motiv: "Dietele nu functioneaza, sau functioneaza pe termen scurt", spune Carla Heiser, nutritionist si specialist atestat in consiliul de medicina nutritionala si metabolica din Chicago.  Restrictionarea a ceea ce
Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut
Oana Radu ajunsese sa cantareasca peste 100 de kilograme. Cu multa vointa si cu ajutorul unei diete, artista a reusit sa slabeasca 90 de kilograme.  "Pot să va spun că eu am slăbit de două ori drastic în viață asta și treaba asta cu greutatea a
6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi 6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi
Somnul are o influenta foarte mare asupra greutatii corporale. Iata ce greseli ar trebui sa eviti la culcare, astfel incat sa nu te ingrasi. 1. Mananci tarziu Masa tarzie in noapte creste nivelul de insulina si obliga organismul sa produca mai putina melatonina. Putina melatonina in organism