Skip to article

Postul Craciunului: 8 retete usoare pentru micul dejun. Trebuie sa le incerci!

Postul Craciunului: 8 retete usoare pentru micul dejun. Trebuie sa le incerci!
Micul dejun este cea mai importanta masa a zilei, iar atunci cand te-ai hotarat sa postesti este important sa asiguri organismului tau nutrientii si energia de care are nevoie prin aportul alimentelor permise in aceasta perioada de curatire atat fizica, cat si spirituala.

Pentru ca am intrat de aproape o saptamana in Postul Craciunului, iti oferim mai jos 8 retete usoare pentru micul dejun.

1. Fructe cu cereale integrale

Cerealele integrale sunt pline de minerale, vitamine (complexul B) si fibre, iar faptul ca le asimilezi in dieta inseamna ca iti protejezi inima, tii sub control glicemia si ai grija de greutatea corporala. Dimineata, asociaza-le cu cateva fructe proaspete, pline de fibre solubile, cum sunt perele, portocalele sau fructele de padure. Daca nu le poti consuma simple, si simti nevoia de lapte, atunci laptele de soia, migdale sau orez este perfect in aceasta perioada.

2. Salata de fructe cu alune

Bucura-te de o salata de fructe la care sa adaugi si putine alune crude sau migdale. Bucura-te de beneficiile oferite de ele alaturi de cele ale fructelor.

3. Miere cu grau si fructe

O alta reteta minunata pentru micul dejun in Postul Craciunului este si aceasta. Combina putin grau, nu mai mult de 100 de grame de boabe, cu o lingura de miere si cateva fructe taiate marunt, cum este de exemplu o banana, si iti va iesi un mic dejun delicios si sanatos. Pentru ca boabele de grau sa fiarba mai rapid este recomandat sa le lasi la inmuiat intr-un vas cu apa timp de cateva ore (5-6 ore).

4. Salata de fructe cu seminte

Fructele sunt deosebit de importante in perioada postului, asa ca o buna solutie pentru micul dejun o reprezinta mixul de fructe proaspete. Poti face o salata dintr-o banana mica, o portocala sau o mandarina, putin grapefruit etc. De asemenea, adauga seminte crude, daca vrei ca salata ta sa fie una satioasa. Gasesti in magazinele naturiste diferite mixuri de seminte crude, care-ti vor asigura cantitatea necesara de fibre.

5. Salata de vinete

Un alt mod sanatos si consistent prin care sa iti incepi ziua este salata de vinete. Beneficiile vinetelor variaza de la reducerea nivelului de colesterol si pana la prevenirea deteriorarii si distrugerii celulelor de catre radicalii liberi.

6. Salata de zacusca

Cand vine vorba despre post si salate, celebra zacusca, pregatita ca la bunica acasa, nu are cum sa lipseasca din meniul tau zilnic. Consumata la micul dejun, zacusca este o mancare destul de usoara, deosebit de satioasa si plina de beneficii.

7. Morcovi rasi

Morcovii sunt o alternativa usoara si la indemana pentru micul dejun in Postul Craciunului. Ei pot reprezenta un aliment de baza in aceasta perioada, protejandu-ti, in acelasi timp, sanatatea ochilor si a pielii. Rade doi morcovi si adauga putin suc de lamaie, apoi consuma-i ca pe o gustare. Daca simti nevoia, poti consuma si o felie de paine prajita.

8. Nuci si paine prajita cu dulceata

O reteta clasica pentru un mic dejun sanatos este formata din doua felii de paine prajita, putina dulceata si ceai. In plus, pentru a adauga putina savoare micului tau dejun, poti sa combini dulceata si cu putine nuci verzi. Acestea din urma contin multe substante nutritive, vitamine si minerale esentiale.

Articole recomandate

Schimbari mici pentru o alimentatie mai sanatoasa. Trebuie sa incerci! Schimbari mici pentru o alimentatie mai sanatoasa. Trebuie sa incerci!
Expertii in diete afirma ca cea mai buna modalitate de a respecta o alimentatie sanatoasa o perioada lunga de timp este sa faci pasi mici.De ce sa faci mici schimbari in alimentatieSchimbarile mici pe care le faci in alimentatie nu reprezinta o dieta, ci un stil de viata pe care ti-l poti insusi cu
Alimentatie sanatoasa: 7 alimente mai periculoase decat painea alba Alimentatie sanatoasa: 7 alimente mai periculoase decat painea alba
De cele mai multe ori, atunci cand tii o cura de slabire toti specialistii recomanda sa eviti consumul de paine alba. Nu e de mirare ca acest aliment procesat a devenit dusmanul public numarul unu. Ai putea fi surprinsa insa! In alimentatia ta ar putea sa existe si alte asemenea tipuri de mancare
Incepe Postul Craciunului! Traditii, obiceiuri si superstitii Incepe Postul Craciunului! Traditii, obiceiuri si superstitii
Incepand de maine, 15 noiembrie, crestinii intra in Postul Craciunului. Timp de 40 de zile, pana pe 24 decembrie, toti credinciosii intra intr-o perioada de post, cand nu vor mai manca "de dulce". Aceasta perioada ne aminteste de postul lui Moise de pe Muntele Sinai, cand acesta astepta sa
6 obiceiuri simple pentru o alimentatie sanatoasa. Adopta-le si tu! 6 obiceiuri simple pentru o alimentatie sanatoasa. Adopta-le si tu!
Sa ai un stil de viata sanatos, in zilele noastre, cand ritmul in care traim este unul alert si agitat, poate sa para ceva greu de realizat. Insa, daca respectam cateva reguli simple si introducem in dieta noastra obiceiuri sanatoase putem avea grija de organismul nostru intr-un mod placut si
Secrete de alimentatie pentru sani sanatosi Secrete de alimentatie pentru sani sanatosi
Bolile sanului, de la cele mai inofensive pana la cancerul de san, sunt din ce in ce mai frecvente in zilele noastre. Alimentatia joaca un rol vital in mentinerea sanatatii. Iata cateva sfaturi de nutritie pentru prevenirea bolilor de san!Mentine-ti o greutate sanatoasaO greutate sanatoasa te ajuta
Reguli de alimentatie pentru femeile de 30 de ani Reguli de alimentatie pentru femeile de 30 de ani
Pe masura ce femeile se apropie si ajung la varsta de 30 de ani, corpul lor au un alt tip de nevoi in ceea ce priveste dieta alimentara. Daca pana la varsta de 30 de ani iti era permis sa consumi tot felul de alimente (grasimi, dulciuri, junk-food), de acum este recomandata limitarea pana la zero a