Skip to article

Postul Craciunului: Ce alimente nu trebuie sa-ti lipseasca din meniul zilnic

Postul Craciunului: Ce alimente nu trebuie sa-ti lipseasca din meniul zilnic
Postul Craciunului este o perioada de reculegere pentru fiecare dintre noi, de "curatenie" atat spirituala, cat si trupeasca. Si pentru ca foarte multe persoane aleg sa respecte aceasta perioada, este bine sa fim informati, astfel incat sa nu privam organismul de nutrientii, vitaminele si mineralele necesare.

Iata ce alimente nu trebuie sa-ti lipseasca din meniul zilnic, daca te hotarasti sa tii post.

Fasolea

In perioada postului, fasolea reprezinta una dintre cele mai bune alternative la carne. Bogata in fibre, vitaminele A, B, C, K, proteine si minerale (fier, magneziu, potasiu, cupru, calciu, fosfor, seleniu si zinc), fasolea este una dintre leguminoasele cu cele mai mari beneficii pentru sanatate.

In plus, are putine calorii si te ajuta sa slabesti, regland digestia si prevenind constipatia.

Lintea

Un alt aliment nutrititiv perfect in postul Craciunului este si lintea. Asemanatoare cu mazarea si fasolea, lintea este o prezenta constanta in bucataria orientala. Avantajul major este ca nu contine grasimi si colesterol. Lintea merge gatita in supe si tocanite, in combinatie cu legume sau orez.

In compozitia lintei intra proteinele, fibrele si nutrientii (vitamina B, fier, calciu, fosfor, magneziu, acid folic). Din aceeasi categorie face parte si nautul, din care se prepara un humus delicios si sanatos.

Soia

Daca ai pofta de snitele sau chiar sarmale, le poti face cu usurinta din soia. Este cel mai des intalnit substitut pentru carne, iar lactatele pot fi inlocuite cu cele extrase din boabele de soia, exact cum este cazul branzei Tofu sau al laptelui de soia.

Carnea poate fi cu usurinta inlocuita cu produsele din soia din care puteti prepara snitele, chiftele sau chiar sarmale, iar laptele poate fi inlocuit cu cel extras din boabele acestei leguminoase.

Soia contine vitamine si minerale, fiind singura sursa naturala de aminoacizi esentiali. Boabele de soia contin substante care scad nivelul de colesterol si ajuta la buna functionare a creierului.

Peste

Desi carnea este interzisa in postul Craciunului, in anumite zile (weekenduri si cateva sarbatori) ai dezlegare la peste. Se recomanda pestele gras (hering, macrou, somon) sau pestele de apa dulce (pastrav, stiuca, salau).

Pestele contine asa numitele grasimi bune, acizi grasi esentiali Omega 3 si Omega 6, proteine, vitamine si minerale.

Cartofii dulci

Cartofii dulci nu trebuie sa iti lipseasca din aceasta perioada. Contin de doua ori mai multe fibre decat restul tipurilor de cartofi si au, totodata, o concentratie ridicata de betacaroten, proteine, vitamine si minerale (calciu, mangan, potasiu).

Nucile

Beneficiile nucilor sunt arhicunoscute, iar aceste fructe oleaginoase nu trebuie sa lipseasca din meniul tau zilnic din postul Craciunului. Nuca este o sursa importanta de grasimi bune, vitamine si minerale esentiale.

In plus, nucile te ajuta sa reduci nivelul colesterolului rau "LDL" si sa reglezi tensiunea arteriala. Consuma-le in prajituri de post sau simple si bucura-te de efectele lor pozitive asupra organismului tau!

Fructe si legume

In aceasta perioada, consumul de fructe si legume in stare naturala este foarte important. Nu lasa sa treaca nicio zi fara sa mananci macar o portie de fructe si legume si nu uita de verdeturi (marar, patrunjel, ceapa verde sau salata) sunt foarte importante pentru organism, mai ales in perioada de post.

Articole recomandate

Postul Craciunului: Alimente bogate in calciu, in afara de lactate Postul Craciunului: Alimente bogate in calciu, in afara de lactate
In Postul Craciunului, cei care vor sa respecte traditiile trebuie sa renunte nu numai la carne ci si la produsele lactate. Insa, foarte multe persoane sunt speriate de faptul ca nu vor mai asigura necesarul de calciu organismului. Este cunoscuta importanta calciului in organism, fiind unul din
Retetele saptamanii: Preparate delicioase, de post Retetele saptamanii: Preparate delicioase, de post
A inceput Postul Craciunului! Daca esti printre cei care s-au hotarat sa renunte la carne, oua si lactate pana la Craciun, iti oferim cateva idei apetisante de mancaruri delicioase. Sa tii post va fi floare la ureche!Ardei umpluti cu vinete Poti servi acest preparat cald sau rece, dupa preferinte.
Postul Craciunului: 8 retete usoare pentru micul dejun. Trebuie sa le incerci! Postul Craciunului: 8 retete usoare pentru micul dejun. Trebuie sa le incerci!
Micul dejun este cea mai importanta masa a zilei, iar atunci cand te-ai hotarat sa postesti este important sa asiguri organismului tau nutrientii si energia de care are nevoie prin aportul alimentelor permise in aceasta perioada de curatire atat fizica, cat si spirituala.Pentru ca am intrat de
6 obiceiuri simple pentru o alimentatie sanatoasa. Adopta-le si tu! 6 obiceiuri simple pentru o alimentatie sanatoasa. Adopta-le si tu!
Sa ai un stil de viata sanatos, in zilele noastre, cand ritmul in care traim este unul alert si agitat, poate sa para ceva greu de realizat. Insa, daca respectam cateva reguli simple si introducem in dieta noastra obiceiuri sanatoase putem avea grija de organismul nostru intr-un mod placut si
Schimbari mici pentru o alimentatie mai sanatoasa. Trebuie sa incerci! Schimbari mici pentru o alimentatie mai sanatoasa. Trebuie sa incerci!
Expertii in diete afirma ca cea mai buna modalitate de a respecta o alimentatie sanatoasa o perioada lunga de timp este sa faci pasi mici.De ce sa faci mici schimbari in alimentatieSchimbarile mici pe care le faci in alimentatie nu reprezinta o dieta, ci un stil de viata pe care ti-l poti insusi cu