Skip to article

Postul Craciunului: ce mananci ca sa nu te ingrasi

In timpul celor 40 de zile ale Postului Craciunului, aportul scazut de proteine de origine animala poate afecta metabolismul in diferite moduri. Daca nu vrei sa constati inainte de Sarbatori ca ai crescut in greutate, afla ce sa mananci in Postul Craciunului ca sa nu te ingrasi.

Cand vrei sa tii post intre 15 noiembrie si 24 decembrie, planifica-ti cu atentie alimentatia, pentru a evita excesele care te ingrasa.

Regimul alimentar asociat postului poate actiona ca o cura de dezintoxicare sau poate fi punctul de pornire pentru o crestere in greutate.

Cum te poti ingrasa in timpul Postului Craciunului?

Cand nu mai consumi produse din carne, lapte si oua, tendinta naturala in alimentatie este cresterea nivelului de ulei si margarina in mesele zilnice. Acest lucru poate contribui la o crestere in greutate pe care nu ti-o doresti.

Cartofii prajiti in uleiuri vegetale sunt un aliment de post, dar consumati regulat sunt cea mai sigura care sa iei in greutate in Postul Craciunului. Un efect similar il poate avea micul dejun ce consta in paine alba cu margarina si cu gem sau dulceata.

Alege cele mai bune surse de proteine vegetale

Produsele din soia pot fi cea mai buna alegere pentru un aport regulat de proteine, alaturi de fasole, mazare, linte si ciuperci. Alte surse bune de proteine in timpul postului sunt porumbul, conopida, sparanghelul, broccoli si varza de Bruxelles.

Riscul cel mai mare de ingrasare in timpul Postului Craciunului tine de excesul de alune, nuci si arahide sau semintele de floarea soarelui sau de dovleac, care contin si multe grasimi pe langa proteine.

Opteaza pentru cereale si paste integrale

Inlocuieste inca din prima zi de post painea si pastele albe cu variantele integrale mai bogate in fibre. Acestea sunt mai satioase si te ajuta sa eviti mai usor excesele alimentare in perioada postului. Intr-un mod similar, orezul integral si cel brun iti ofera un aport nutritiv mai sanatos, cu un risc mai mic de crestere in greutate.

Alege corect grasimile pe perioada Postului Craciunului

Uleiul de floarea soarelui, margarina si untul de arahide contin cea mai mare cantitate de grasimi care pot provoca o crestere in greutate daca sunt consumate in exces.

Migdalele, fisticul si semintele de in sunt surse de grasimi mai sanatoase, la fel ca si avocado, insa mananca-le in portii mici.

Profita de dezlegarea la peste

Pestele ofera o sursa excelenta de proteine, alaturi de acizii grasi Omega-3 si Omega-6. Din acest motiv este important sa nu ratezi dezlegarea la peste din fiecare weekend dupa 21 noiembrie.

Evita insa prajirea pestelui, ce ii poate afecta calitatile nutritive si il incarca de grasimi. Opteaza pentru somon, hering, ton sau macrou si gateste pestele fie pe gratar, fie la cuptor, nu in tigaie.

Evita produsele de patiserie de post

In afara de cartofii prajiti, cel mai mare pericol in Postul Craciunului pentru silueta pot fi produsele de patiserie de post. Combinatia de grasimi vegetale cu zaharuri din produsele de patiserie si dulciurile de post se poate solda rapid cu kilograme in plus.

Dincolo de regimul ales pentru post, incearca sa mananci mese mai mici dar regulate de-a lungul zilei pentru a mentine glicemia din sange la un nivel optim. Atunci cand trec prea multe ore fara o gustare, pofta de mancare poate scapa de sub control si nu te mai simti satisfacuta pana nu mananci in exces.

Autor: Iulia Anghel

Articole recomandate

Ce presupune tratamentul de slabire cu Accent Prime? Ce presupune tratamentul de slabire cu Accent Prime?
De cele mai multe ori pentru a ne bucura de o silueta de invidiat, nu este suficient sa avem o dieta echilibrata si un program regulat pentru activitatea fizica, ci si de tratamente corporale. Odata cu trecerea anilor ne confruntam cu 2 probleme: depunerile localizate de grasime in anumite zone ale
Diete sanatoase: Dieta alcalina - calea catre longevitate, vitalitate, sanatate Diete sanatoase: Dieta alcalina - calea catre longevitate, vitalitate, sanatate
Dieta alcalina este o notiune relativ recenta, desi la baza ei stau lucruri stiute de mii de ani care au capatat o forma concreta in anii ’20. Este vital sa cunoastem aceste informatii despre alimentatia alcalina si opusul ei, alimentatia acida pentru ca, in general, starea de boala este
Dieta cardiologilor: slabesti 2 kilograme pe zi Dieta cardiologilor: slabesti 2 kilograme pe zi
Dieta cardiologilor este un regim de slabire adresat persoanele care au mari probleme cu greutatea. Daca este urmata cu strictete, aceasta dieta te poate ajuta sa slabesti pana la 2 kilograme pe zi.  La micul dejun se servesc fructe in fiecare zi, precum piersici, portocale, pepeni, pere
Dieta naturista - inamicul kilogramelor in plus Dieta naturista - inamicul kilogramelor in plus
Inca de la inceputul acestui secol, ne confruntam treptat cu o mediatizare a siluetelor perfecte de fotomodel. Prin evolutia tehnologiei acest lucru a prins si mai repede avant, fiind tot mai des in legatura cu aspectul ideal si kilogramele ideale. Apropierea cat mai mult de greutatea ideala
Dieta dupa Paste: Slabeste 8 kilograme in 7 zile. Meniul complet Dieta dupa Paste: Slabeste 8 kilograme in 7 zile. Meniul complet
Ai acumulat cateva kilograme cu ocazia sarbatorilor pascale si vrei sa scapi cat mai repede de ele? Iata o dieta rapida, care te poate ajuta sa slabesti pana la 8 kilograme in doar 7 zile.  Dieta este una simpla, usor de tinut, si are la baza o supa: Cum se prepara supa: 1 cub concentrat
Link-uri recomandate:designer interior onlinedesigner interior bucurestinikydecor.romobilier living preturiclassic interior design
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.
Ele.ro iti recomanda