Skip to article

Pranzul la birou: ce mananci?

Pranzul la birou: ce mananci?
La birou nu ai mereu posibilitatea de a degusta linistita o mancare ultra-dietetica. Nu te ingrijora! Chiar si un sandvis te poate ajuta sa-ti pastrezi silueta! Iata cateva sfaturi pentru a face alegerea buna!

Ia un mic dejun consistent

Daca ti-e foame de la ora 11, iti va fi foarte greu sa faci alegeri bune peste o ora sau doua, cand vei lua masa de pranz. Vei fi infometata si va vorbi pofta de mancare din tine, nu ratiunea! Micul dejun satios si echilibrat este deci un lucru esential pentru a putea aborda pauza de pranz cu seninatate:

1 bautura: cafea, ceai, ciocolata
cereale: paine, cereale integrale
zaharuri rapide: miere, gem, ciocolata tartinabila
lactate: lapte, iaurt, branza
fructe: fructe proaspete, compot, suc de fructe

Daca doresti sa faci economie si la micul dejun, acorda-le prioritate fructelor si cerealelor integrale pentru zaharurile lor lente, indispensabile bunei functionari a creierului.

Alegerea sandvisului

Evita sandvisurile asezonate cu maioneza sau cu alte sosuri grase. De asemenea, evita untul si limiteaza mezelurile. Painea sa fie cu cereale si seminte, si sa existe cat mai multe cruditati. Variaza tipul de sandvis in fiecare zi, si pastreaza ketchup-ul si sosul de rosii, care sunt bune pentru sanatate. Evita hot-dogii si pastele, iar daca alegi o pizza sa fie vegetala sau cu peste.

Atentie la asezonarea salatei

Asezoneaza cu ulei de masline, evita vinegretele si sosurile cu maioneza. La fel, variaza: nu lua in fiecare zi acelasi tip de salata. Cere o felie de paine, dar n-o inmuia in sos.

Bautura

Evita: bauturile dulci, carbogazoase.
Cu moderatie: sucurile de fructe.
La liber: apa.

Ce desert alegi?

Un fruct, un compot, un desert usor, cu fructe sau un iaurt vine in completarea sandvisului sau salatei alese. Evita pe cat se poate produsele de patiserie.

Meniurile

Nu ramane blocata la o singura formula (sandvis sau salata + desert + bautura). Lasa-te ghidata de apetitul de moment, si daca nu mai simti nevoia de desert, amana pe mai tarziu.

De asemenea, poti sa-ti aduci propriul meniu la birou, gatit acasa. Astfel faci economii si mananci sanatos!

Tine cont de ceea ce ai mancat la pranz pentru a-ti compune cina.

Articole recomandate

Andreea Marin, reteta de pizza care nu ingrasa. Se prepara super usor! Andreea Marin, reteta de pizza care nu ingrasa. Se prepara super usor!
Andreea Marin le-a pus gand rau kilogramelor pe care le-a acumulat in perioada sarbatorilor. De cateva zile, prezentatoarea TV isi incanta fanii de pe retelele de socializare cu retete dietetice, foarte gustoase, cu putine calorii.  In weekend, ea a prezentat o reteta de pizza, delicioasa,
Lidia Buble, dieta stricta de sarbatori Lidia Buble, dieta stricta de sarbatori
Lidia Buble face orice ca sa isi mentina silueta. De sarbatori, artista a facut mai mult foamea. Ea nu mananca carne, asa ca nu a putut sa se rasfete cu preparatele traditionale de Craciun.  ”Eu de Sărbători nu am mâncat aproape nimic, la modul că acasă la mine
Colagenul si cele 10 alimente minune pentru un organism sanatos Colagenul si cele 10 alimente minune pentru un organism sanatos
Păr mătăsos, unghii sănătoase, un ten catifelat și fără riduri sunt doar câteva dintre dezideratele femeilor, iar pentru a le obține nu trebuie să apelezi neapărat la suplimente alimentare, operații sau injecții, ci trebuie
Cum a reusit Minodora sa slabeasca 40 de kilograme Cum a reusit Minodora sa slabeasca 40 de kilograme
Cantareata Minodora este de nerecunoscut dupa ce a reusit sa slabeasca 40 de kilograme. Artista a dus o lupta grea ani la rand cu kilogramele in plus. In sfarsit, a reusit sa slabeasca cu ajutorul unei operatii de micsorare a stomacului, insa la scurt timp s-a ingrasat la loc.  Minodora a
Fructe si legume fara pesticide, adevarata alimentatie sanatoasa Fructe si legume fara pesticide, adevarata alimentatie sanatoasa
Sanatatea copiilor este pe primul loc pentru orice parinte, mai ales in aceasta perioada de pandemie. Stim ca pentru a-i proteja si a le intari imunitatea si organismul este bine sa le dam zilnic sa manance fructe si legume proaspete, crescute cat mai natural. Insa te-ai gandit cate dintre acestea