Skip to article

Puiul - important pentru o alimentatie sanatoasa

Puiul - important pentru o alimentatie sanatoasa
Carnea de pui este una din cele mai bogate surse de proteine, vitamine si minerale.

Consumata cu grija, aceasta poate contribui la o alimentatie sanatoasa.

Bogat in proteine

Proteinele din pui sunt esentiale pentru mentinerea densitatii oaselor si prevenirea osteoporozei. Carnea nu este foarte scumpa, fiind consumata in cantitati mari in toata lumea. In afara de proteine, este deasemenea bogata in vitamine si minerale esentiale.

Vitamina B6

Puiul este foarte bogat in vitamina B6, care este necesara pentru carbohidrati, si pentru metabolizarea preoteinelor si a grasimii, pentru productia de celule rosii ale sangelui si pentru intarirea sistemului imunitar. Puiul iti poate oferi aproximativ 36% din necesarul zilnic de vitamina B6.

Vitamina B3

In plus, carnea de pui ne ofera 72% din necesarul zilnic de vitamina B3, necesara pentru metabolismul alimentelor - adica eliberarea energiei provenita din mancare si o functionare corespunzatoare a sistemului digestiv, a pielii si a nervilor. Un deficit in aceasta vitamina vitala poate provoca pellagra, o boala caracterizata prin diaree, dermatita, hiperpigmentare, inflamarea gurii si a limbii, dementa si chiar moarte.

Puiul - important pentru o alimentatie sanatoasa

Seleniu

Un alt mineral necesar corpului omenesc este seleniul, iar carnea de pui iti poate furniza aproape 40% din necesarul zilnic din acest nutrient. Se presupune ca seleniul are proprietati antioxidante, care te pot proteja de efectele nocive ale radicalilor liberi. In plus, intareste sistemul imunitar si asigura o buna functionare a glandei tiroide .

Fosfor

Puiul ne furnizeaza si o cantitate suficienta de fosfor, esential pentru formarea si intretinerea dintilor si oaselor, sinteza proteinelor si crestere, precum si pentru repararea si intretinerea tesutului muscular. Fosforul, impreuna cu vitamina B6, faciliteaza buna functionare a rinichilor si a sistemului nervos.

Aport scazut de grasimi

Puiul nu contine multe grasimi. Mai mult de jumatate din grasimile pe care le contine sunt nesaturate, ceea ce ajuta de fapt la scaderea colesterolului. De obicei, pielea puiului este cea care contine grasimile daunatoare, de aceea este indicat sa o indepartezi inainte de a-l gati, pentru a-i pastra calitatile nutritionale.

Incearca sa gatesti puiul in cantitati minime de grasime sau ulei. Poti sa il pregatesti la rotisor, sa il fierbi sau sa il pregatesti pe gratar pentru a fi sigura ca primesti toate valorile nutritionale benefice pentru sanatatea ta.

Articole recomandate

Mare atentie la aceste alimente de post. Ce nu este bine sa mananci Mare atentie la aceste alimente de post. Ce nu este bine sa mananci
Nutritionistul Mihaela Bilic atrage atentia asupra unor anumite alimente de post. Unele pot fi foarte periculoase pentru sanatate, asadar este important sa fim foarte atenti atunci cand incepem sa tinem post.  ”A început Postul Crăciunului, haideți să vedem care sunt
Mancarurile pe care nu trebuie sa le reincalzesti niciodata. Devin toxice si periculoase pentru sanatate Mancarurile pe care nu trebuie sa le reincalzesti niciodata. Devin toxice si periculoase pentru sanatate
Foarte multi romani fac o greseala majora, fara sa isi dea seama. Reincalzesc diverse mancaruri fara sa stie ca multe dintre alimente pot deveni toxice in timpul acestui proces.  Astfel, de acum inainte ar trebui sa te gandesti de doua ori inainte de a reincalzi anumite preparate la cuptorul
Paine alba sau neagra? Care ingrasa mai putin. Raspunsul nutritionistului Mihaela Bilic Paine alba sau neagra? Care ingrasa mai putin. Raspunsul nutritionistului Mihaela Bilic
Foarte multe persoane nu pot renunta la paine si de multe ori consuma acest aliment in exces. Cum pe piata exista numeroase produse de panificatie, multi se intreaba care paine este mai sanatoasa sau care ingrasa mai putin.  Nutritionistul Mihaela Bilic a explicat recent, intr-o postare pe
Ohvaz: 98% din comenzi livrate in sub 24 de ore Ohvaz: 98% din comenzi livrate in sub 24 de ore
Ohvaz este un producator local de ovaz cu lapte de migdale, budinca de chia, limonada artizanala si alte cateva bunatati. Totul fara zahar, fara conservanti, fara chimicale de nici un fel. Toate produsele Ohvaz pot fi comandate online prin site-ul lor, iar cea mai recenta statistica arata un
Nutritionistul Mihaela Bilic: "Produsele expirate nu sunt obligatoriu si stricate". Ce alimente se mai pot consuma Nutritionistul Mihaela Bilic: "Produsele expirate nu sunt obligatoriu si stricate". Ce alimente se mai pot consuma
Nutritionistul Mihaela Bilic a oferit cateva lamuriri asupra produselor expirate si a explicat ca unele alimente pot fi consumate totusi chiar daca a trecut termenul lor de valabilitate. Intr-o postare pe pagina sa de Facebook, specialistul in nutritie a exemplificat si a aratat ca putem avea