Skip to article

Puiul - important pentru o alimentatie sanatoasa

Puiul - important pentru o alimentatie sanatoasa
Carnea de pui este una din cele mai bogate surse de proteine, vitamine si minerale.

Consumata cu grija, aceasta poate contribui la o alimentatie sanatoasa.

Bogat in proteine

Proteinele din pui sunt esentiale pentru mentinerea densitatii oaselor si prevenirea osteoporozei. Carnea nu este foarte scumpa, fiind consumata in cantitati mari in toata lumea. In afara de proteine, este deasemenea bogata in vitamine si minerale esentiale.

Vitamina B6

Puiul este foarte bogat in vitamina B6, care este necesara pentru carbohidrati, si pentru metabolizarea preoteinelor si a grasimii, pentru productia de celule rosii ale sangelui si pentru intarirea sistemului imunitar. Puiul iti poate oferi aproximativ 36% din necesarul zilnic de vitamina B6.

Vitamina B3

In plus, carnea de pui ne ofera 72% din necesarul zilnic de vitamina B3, necesara pentru metabolismul alimentelor - adica eliberarea energiei provenita din mancare si o functionare corespunzatoare a sistemului digestiv, a pielii si a nervilor. Un deficit in aceasta vitamina vitala poate provoca pellagra, o boala caracterizata prin diaree, dermatita, hiperpigmentare, inflamarea gurii si a limbii, dementa si chiar moarte.

Puiul - important pentru o alimentatie sanatoasa

Seleniu

Un alt mineral necesar corpului omenesc este seleniul, iar carnea de pui iti poate furniza aproape 40% din necesarul zilnic din acest nutrient. Se presupune ca seleniul are proprietati antioxidante, care te pot proteja de efectele nocive ale radicalilor liberi. In plus, intareste sistemul imunitar si asigura o buna functionare a glandei tiroide .

Fosfor

Puiul ne furnizeaza si o cantitate suficienta de fosfor, esential pentru formarea si intretinerea dintilor si oaselor, sinteza proteinelor si crestere, precum si pentru repararea si intretinerea tesutului muscular. Fosforul, impreuna cu vitamina B6, faciliteaza buna functionare a rinichilor si a sistemului nervos.

Aport scazut de grasimi

Puiul nu contine multe grasimi. Mai mult de jumatate din grasimile pe care le contine sunt nesaturate, ceea ce ajuta de fapt la scaderea colesterolului. De obicei, pielea puiului este cea care contine grasimile daunatoare, de aceea este indicat sa o indepartezi inainte de a-l gati, pentru a-i pastra calitatile nutritionale.

Incearca sa gatesti puiul in cantitati minime de grasime sau ulei. Poti sa il pregatesti la rotisor, sa il fierbi sau sa il pregatesti pe gratar pentru a fi sigura ca primesti toate valorile nutritionale benefice pentru sanatatea ta.

Articole recomandate

Cum a reusit Minodora sa slabeasca 40 de kilograme Cum a reusit Minodora sa slabeasca 40 de kilograme
Cantareata Minodora este de nerecunoscut dupa ce a reusit sa slabeasca 40 de kilograme. Artista a dus o lupta grea ani la rand cu kilogramele in plus. In sfarsit, a reusit sa slabeasca cu ajutorul unei operatii de micsorare a stomacului, insa la scurt timp s-a ingrasat la loc.  Minodora a
Fructe si legume fara pesticide, adevarata alimentatie sanatoasa Fructe si legume fara pesticide, adevarata alimentatie sanatoasa
Sanatatea copiilor este pe primul loc pentru orice parinte, mai ales in aceasta perioada de pandemie. Stim ca pentru a-i proteja si a le intari imunitatea si organismul este bine sa le dam zilnic sa manance fructe si legume proaspete, crescute cat mai natural. Insa te-ai gandit cate dintre acestea
Cea mai eficienta dieta cu oua. Slabesti 10 kilograme in 7 zile Cea mai eficienta dieta cu oua. Slabesti 10 kilograme in 7 zile
Dieta cu oua este o cura de slabire drastica, de aceea nu este recomandat sa o tii mai mult de 7 zile. Are rezultate rapide, insa nu trebuie sa o urmezi daca ai probleme de sanatate. Consulta medicul inainte de a tine orice cura de slabire!  Carnea de pui sau cea de vită care apare
Dieta cu muraturi! Cum slabesti rapid toamna Dieta cu muraturi! Cum slabesti rapid toamna
Toamna este anotimpul perfect pentru a scapa de cateva kilograme in plus! Muraturile, pe care numeroase gospodine le pregatesc, pot ajuta la pierderea kilogramelor.  Pe langa faptul ca sunt bogate in vitamine, muraturile au foarte putine calorii. Un castravete murat de aproximativ 140 de
Barbia dubla: 7 exercitii pentru a scapa de ea Barbia dubla: 7 exercitii pentru a scapa de ea
Barbia dubla este un element estetic deranjant pentru multe dintre femei. Desi pare greu sa scapi de ea, exista cateva exercitii care te pot ajuta sa recapeti fermitatea pielii de sub barbie. Iata 7 exercitii simple pentru a scapa de barbia dubla. 1. Ridica barbia Stai dreapta, cu umerii impinsi