Skip to article

Puiul - important pentru o alimentatie sanatoasa

Puiul - important pentru o alimentatie sanatoasa
Carnea de pui este una din cele mai bogate surse de proteine, vitamine si minerale.

Consumata cu grija, aceasta poate contribui la o alimentatie sanatoasa.

Bogat in proteine

Proteinele din pui sunt esentiale pentru mentinerea densitatii oaselor si prevenirea osteoporozei. Carnea nu este foarte scumpa, fiind consumata in cantitati mari in toata lumea. In afara de proteine, este deasemenea bogata in vitamine si minerale esentiale.

Vitamina B6

Puiul este foarte bogat in vitamina B6, care este necesara pentru carbohidrati, si pentru metabolizarea preoteinelor si a grasimii, pentru productia de celule rosii ale sangelui si pentru intarirea sistemului imunitar. Puiul iti poate oferi aproximativ 36% din necesarul zilnic de vitamina B6.

Vitamina B3

In plus, carnea de pui ne ofera 72% din necesarul zilnic de vitamina B3, necesara pentru metabolismul alimentelor - adica eliberarea energiei provenita din mancare si o functionare corespunzatoare a sistemului digestiv, a pielii si a nervilor. Un deficit in aceasta vitamina vitala poate provoca pellagra, o boala caracterizata prin diaree, dermatita, hiperpigmentare, inflamarea gurii si a limbii, dementa si chiar moarte.

Puiul - important pentru o alimentatie sanatoasa

Seleniu

Un alt mineral necesar corpului omenesc este seleniul, iar carnea de pui iti poate furniza aproape 40% din necesarul zilnic din acest nutrient. Se presupune ca seleniul are proprietati antioxidante, care te pot proteja de efectele nocive ale radicalilor liberi. In plus, intareste sistemul imunitar si asigura o buna functionare a glandei tiroide .

Fosfor

Puiul ne furnizeaza si o cantitate suficienta de fosfor, esential pentru formarea si intretinerea dintilor si oaselor, sinteza proteinelor si crestere, precum si pentru repararea si intretinerea tesutului muscular. Fosforul, impreuna cu vitamina B6, faciliteaza buna functionare a rinichilor si a sistemului nervos.

Aport scazut de grasimi

Puiul nu contine multe grasimi. Mai mult de jumatate din grasimile pe care le contine sunt nesaturate, ceea ce ajuta de fapt la scaderea colesterolului. De obicei, pielea puiului este cea care contine grasimile daunatoare, de aceea este indicat sa o indepartezi inainte de a-l gati, pentru a-i pastra calitatile nutritionale.

Incearca sa gatesti puiul in cantitati minime de grasime sau ulei. Poti sa il pregatesti la rotisor, sa il fierbi sau sa il pregatesti pe gratar pentru a fi sigura ca primesti toate valorile nutritionale benefice pentru sanatatea ta.

Articole recomandate

Barbia dubla: 7 exercitii pentru a scapa de ea Barbia dubla: 7 exercitii pentru a scapa de ea
Barbia dubla este un element estetic deranjant pentru multe dintre femei. Desi pare greu sa scapi de ea, exista cateva exercitii care te pot ajuta sa recapeti fermitatea pielii de sub barbie. Iata 7 exercitii simple pentru a scapa de barbia dubla. 1. Ridica barbia Stai dreapta, cu umerii impinsi
Cum poti slabi cu comprese cu ghimbir Cum poti slabi cu comprese cu ghimbir
Ghimbirul poate fi un aliat de nadejde un lupta cu kilogramele in plus. Este un  puternic antioxidant, cu proprietati anti-inflamatorii, care ajuta la eliminarea toxinelor din organism.  Aplicat pe zonele cu probleme, ghimbirul poate ajuta la eliminarea grasimii. Iti poti face la tine
Greseli frecvente care te impiedica sa slabesti Greseli frecvente care te impiedica sa slabesti
Ai incercat sa tii diete, insa nu ai obtinut rezultatele dorite si nu ai reusit sa slabesti? Nutritionistii atrag atentia ca foarte multe persoane fac adesea greseli atunci cand incep un regim de slabire. Iata cateva dintre cele mai frecvente greseli care te pot impiedica sa slabesti:  Te
Dieta fulger cu lamaie: slabeste 1 kilogram pe zi Dieta fulger cu lamaie: slabeste 1 kilogram pe zi
Vrei sa slabesti usor si rapid? Poti apela la o dieta cu lamai. Aceste fructe sunt bogate in vitamina C si au numeroase beneficii pentru sanatate. Intaresc sistemul imunitar, stimuleaza tranzitul intestinal si ajuta la eliminarea toxinelor din corp, de aceea sunt recomandate adesea persoanelor care
Corina Caragea s-a ingrasat 5 kilograme in timpul pandemiei. Ce dieta a tinut ca sa scape de ele Corina Caragea s-a ingrasat 5 kilograme in timpul pandemiei. Ce dieta a tinut ca sa scape de ele
Corina Caragea a avut de luptat cu cateva kilograme in plus pe care le-a acumulat in timpul pandemiei. Prezentatoarea TV a marturisit ca s-a ingrasat 5 kilograme in perioada in care a fost nevoita sa stea in casa. A invatat sa faca prajituri in timpul izolarii, iar miscare nu a mai putut sa