Skip to article

Puterea vitaminelor

Puterea vitaminelor
Vitamine A, C, D, E... sunt atat de multe, incat uneori le pierdem sirul! Oricine stie ca vitaminele sunt bune pentru sanatate si ca e bine sa mancam echilibrat pentru a le absorbi.

Cu toate acestea, nu stim intotdeauna pe ce aliment sa ne bazam daca dorim o anume vitamina, iar chiar si proprietatile lor sunt uneori enigme.

De aceea, ne-am gandit sa-ti spunem cateva din secretele vitaminelor , sa le localizam si sa aflam care dintre ele sunt prietene bune ale sanatatii si frumusetii.

Purtand prima litera a alfabetului, Vitamina A este benefica pe mai multe planuri: ea asigura o vedere buna, favorizeaza dezvoltarea tesuturilor (in special tesuturile corneei si cailor respiratorii) si cicatrizarea lor. De asemenea, vitamina A previne acneea, parand deci indispensabila pentru piele. O gasesti in alimentele de origine animala, cum este carnea, produsele lactate si ficatul. O gasesti in fructele de culoare portocalie.

Vitamina B1 este interesanta mai ales pentru echilibrul nervos, caci ea stimuleaza functiile cerebrale si memoria. Se gaseste in carnea de porc, ficatul de animale, lapte si galbenusul de ou, dar si in drojdie si cereale. Insa, atentie: ea stimuleaza apetitul! De consumat cu moderatie daca esti la dieta!

Vitamina B2 favorizeaza echilibrul nutritiv, este factor de crestere si de sanatate a pielii. O poti extrage din carnea de vita si de porc, lapte si oua. Ea este prezenta si in numeroase cereale si fructe uscate.

Una dintre cele mai cunoscute vitamine, Vitamina C, este o adevarata vedeta a organismului nostru, caci avem nevoie de ea ca de apa! Vitamina C actioneaza pe diferite nivele, toate la fel de importante. Astfel, ea favorizeaza intretinerea tesuturilor si le franeaza imbatranirea, accelereaza cicatrizarea, combate anemia, mareste rezistenta la infectii si previne unele tipuri de cancer. Ia-ti portia zilnica de vitamina C din somon, ton, fructe si mai ales citrice.

Vitamina D, produsa de pielea noastra sub efectul ultravioletelor, participa la consolidarea oaselor si dintilor. Pentru a o gasi in alimentatie, consuma ciuperci, drojdii si cereale.

Cat despre Vitamina E, aceasta incetineste imbatranirea, previne bolile cardiovasculare, alaturandu-se vitaminei C in lupta contra cancerului. Pentru a beneficia de proprietatile ei, consuma carne, oua, lapte, dar si fructe uscate (nuci, migdale).

Articole recomandate

Dieta cu care Corina Danila a slabit 20 de kilograme Dieta cu care Corina Danila a slabit 20 de kilograme
Prezentatoarea TV Corina Danila a slabit 20 de kilograme. Vedeta a tinut o dieta prin care a dat restart metabolismului. Realizatoarea TV a eliminat din alimentatia sa toate alimentele nesanatoase.  Mai exact, a renuntat la zahar, paine, prajeli, covrigei, produse de patiserie, orez si
Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient
Promovarea intensa a unor aparate de sport, suplimente de slăbit, ceaiuri și diete care te slăbesc peste noapte ca prin minune, este o iluzie desarta pentru multe persoane care vor să slăbească. Atunci când te lupți cu
10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta 10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta
Daca nu obtii niciodata rezultatele dorite cu ajutorul dietelor exista un motiv: "Dietele nu functioneaza, sau functioneaza pe termen scurt", spune Carla Heiser, nutritionist si specialist atestat in consiliul de medicina nutritionala si metabolica din Chicago.  Restrictionarea a ceea ce
Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut
Oana Radu ajunsese sa cantareasca peste 100 de kilograme. Cu multa vointa si cu ajutorul unei diete, artista a reusit sa slabeasca 90 de kilograme.  "Pot să va spun că eu am slăbit de două ori drastic în viață asta și treaba asta cu greutatea a
6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi 6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi
Somnul are o influenta foarte mare asupra greutatii corporale. Iata ce greseli ar trebui sa eviti la culcare, astfel incat sa nu te ingrasi. 1. Mananci tarziu Masa tarzie in noapte creste nivelul de insulina si obliga organismul sa produca mai putina melatonina. Putina melatonina in organism