Skip to article

Recuperarea dupa masa de Craciun

Recuperarea dupa masa de Craciun
Ai mancat prea mult de Craciun? Combate excesele alimentare cu acest plan dietetic simplu!

Ora 7

Ca multe alte femei, si tu te poti trezi cu o senzatie de balonare, te simti grasa si esti suparata pe tine pentru ca ai exagerat cu mancarea la mesele festive.

Ce e de facut? In primul rand, nu mai fi atat de critica cu propria-ti persoana, nu trebuie sa devii cel mai temut dusman al tau. Admite ca ai exagerat si fii sincera, dar recunoaste ca esti si tu om.

Mantra pozitiva: Ieri a fost o zi cu multe provocari. Acum pot sa am parte de un nou inceput.

Ora 8

Cei care sar peste micul dejun au tendinta sa exagereze cu mancarea in restul zilei, spun studiile. Asadar, ia un mic dejun sanatos cu doar 400 calorii:

1 cana cereale cat mai simple cu lapte semidegresat.
Toarna peste cereale si 1 lingura afine, fie ele si scoase de la congelator.
Presara peste cele de mai sus si 2 linguri de nuci.

Ora 9:30

Acum ca te-ai mai linistit, te gandesti ca ar trebui sa slabesti cateva kilograne, asa ca o lasi mai moale pana la sfarsitul saptamanii. Dar doar cu o dorinta nu se face primavara, trebuie sa ai puterea sa o pui in practica. Stabileste-ti un tel rezonabil, concret, apoi creeaza-ti un plan care sa te ajute sa-l indeplinesti. De exemplu, poti sa-ti doresti sa slabesti un kilogram saptamana aceasta.

Pentru a face asta, trebuie sa-ti reduci aportul caloric cu 200-300 calorii pe zi si sa arzi tot atatea. Astfel vei avea un deficit saptamanal de 3 500 calorii.

Pranz

Mananca un pranz compus din legume si proteine satioase:

tortillas de grau
2 linguri hummus cu aroma de usturoi
piept de curcan la grill
2 linguri menta tocata
1 salata verde

Ora 13:30

E timpul sa incepi un jurnal caloric. Scrie fiecare aliment mancat si portia sa, iar la finalul zilei aduna caloriile. Jurnalul trezeste constiinta si te ajuta sa iti mentii concentrarea asupra consumului de alimente sanatoase.

Mantra pozitiva: Am exagerat cateva zile, dar acum ma intorc la obiceiurile mele sanatoase.

Ora 15:30

Acum simti foamea de dupa-amiaza, dar nu te repezi la primul biscuite care-ti iese-n cale! Tine foamea sub cobtrol! Bea un pahar cu apa, apoi asteapta 10 minute pentru a-ti da seama daca ti-e chiar foame. E usor sa confunzi foamea cu setea! Daca tot ti-e foame, ia o gustare mica ce poate fi compusa din:

struguri
2 biscuiti cu graham
multa apa

Ora 18:30 - Cina

Pentru a pregati o cina sanatoasa nu trebuie sa stai ore in sir in bucatarie! Aceasta reteta de pizza este gata in mai putin de 10 minute:

Cumpara un blat de pizza din faina integrala sau fa un blat din felii subtiri de paine integrala.
Pe blat pune un topping de: rosii taiate, mozarella, piept de pui.
Presara usturoi taiat fin si oregano.
Da-l o cuptor pana se rumeneste putin.

Ora 19

Daca nu ai facut miscare azi, mergi la o plimbare de 10 minute dupa cina si scapi atat de calorii, cat si de balonare. Aceasta e o ora periculoasa pentru cei care mananca din plictiseala, la emotie sau cand sunt obositi. Evita tentatiile spalandu-te pe dinti si bagandu-te in pat. Dormi cel putin 7 ore: studiile arata ca exista o legatura intre lipsa somnului si obezitate.

Mantra pozitiva: Sunt hotarata sa am grija de silueta si sanatatea mea!

Articole recomandate

Andreea Marin, reteta de pizza care nu ingrasa. Se prepara super usor! Andreea Marin, reteta de pizza care nu ingrasa. Se prepara super usor!
Andreea Marin le-a pus gand rau kilogramelor pe care le-a acumulat in perioada sarbatorilor. De cateva zile, prezentatoarea TV isi incanta fanii de pe retelele de socializare cu retete dietetice, foarte gustoase, cu putine calorii.  In weekend, ea a prezentat o reteta de pizza, delicioasa,
Lidia Buble, dieta stricta de sarbatori Lidia Buble, dieta stricta de sarbatori
Lidia Buble face orice ca sa isi mentina silueta. De sarbatori, artista a facut mai mult foamea. Ea nu mananca carne, asa ca nu a putut sa se rasfete cu preparatele traditionale de Craciun.  ”Eu de Sărbători nu am mâncat aproape nimic, la modul că acasă la mine
Colagenul si cele 10 alimente minune pentru un organism sanatos Colagenul si cele 10 alimente minune pentru un organism sanatos
Păr mătăsos, unghii sănătoase, un ten catifelat și fără riduri sunt doar câteva dintre dezideratele femeilor, iar pentru a le obține nu trebuie să apelezi neapărat la suplimente alimentare, operații sau injecții, ci trebuie
Cum a reusit Minodora sa slabeasca 40 de kilograme Cum a reusit Minodora sa slabeasca 40 de kilograme
Cantareata Minodora este de nerecunoscut dupa ce a reusit sa slabeasca 40 de kilograme. Artista a dus o lupta grea ani la rand cu kilogramele in plus. In sfarsit, a reusit sa slabeasca cu ajutorul unei operatii de micsorare a stomacului, insa la scurt timp s-a ingrasat la loc.  Minodora a
Fructe si legume fara pesticide, adevarata alimentatie sanatoasa Fructe si legume fara pesticide, adevarata alimentatie sanatoasa
Sanatatea copiilor este pe primul loc pentru orice parinte, mai ales in aceasta perioada de pandemie. Stim ca pentru a-i proteja si a le intari imunitatea si organismul este bine sa le dam zilnic sa manance fructe si legume proaspete, crescute cat mai natural. Insa te-ai gandit cate dintre acestea