Skip to article

Regimul vegetarian nu se improvizeaza!

Regimul vegetarian nu se improvizeaza!
Culturale, ecologice, etice, religioase sau sanitare... diverse motive pot duce la adoptarea unui regim vegetarian. Cu cat acesta este mai restrictiv, cu atat risca sa iti provoace carente si dezechilibre. Inainte sa-ti pui sanatatea in pericol, cateva sfaturi de nutritie se impun!

Exista diferite regimuri vegetariene

Tipurile de diete vegetariene sunt: ovo-lacto-vegetarian, lacto-vegetarian sau vegetarian.

Fara produse din carne (inclusiv mezeluri, pesti, crustacee), dar cu oua si produse lactate, regimul se numeste ovo-lacto-vegetarian. Daca se elimina si ouale, el devine lacto-vegetarian. Daca se elimina orice aliment de origine animala, el devine un regim vegetarian... si plin de carente si dezechilibrat!

Pe scurt, cu cat un regim este mai putin restricitiv, cu atat cresc sansele ca el sa fie si echilibrat. Si reciproca este valabila: cu cat acesta exclude anumite categorii de alimente, cu atat risca sa duca la carente nutritionale importante ce pot sta la originea problemelor grave de sanantate.

Proteine la toate mesele

Cladirea unui regim vegetarian echilibrat se face prin judecarea alimentelor in functie de continutul lor proteic, pentru a nu suferi carente. Regimul ovo-lacto-vegetarian este cel mai echilibrat dintre regimurile vegetariene deoarece acesta conserva proteine animale bune din punct de vedere nutritional: oua, produse lactate.

In schimb, nu putem consuma oua la toate mesele. Alimentatia zilnica a vegetarianului trebuie sa-i confere suficiente proteine si, pentru a reusi acest lucru, sunt necesare cateva reguli.

Trebuie mai ales sa asociezi anumite alimente intre ele in cursul aceleiasi mese. Exista doua mari principii: fie asociezi un produs lactat cu o cereala (de preferinta integrala), fie asociezi o cereala cu o leguma.

Atentie la carente... mai ales la copii!

Diversele studii au demonstrat ca proportia de fier, calciu, vitamina A, vitamina B12, zinc si unii aminoacizi este in general mai mica in regimurile vegetariene. Aportul lor nutritional insuficient poate duce la carente responsabile de mari probleme de sanatate, cum ar fi orbirea ireversibila sau malnutritia la copil.

Alimentatia copilului trebuie sa fie cat mai variata si mai echilibrata posibil. Este mai bine sa nu excluzi nicio categorie de alimente din viata copilului tau!

Sursa: Nuage

Articole recomandate

Mare atentie la aceste alimente de post. Ce nu este bine sa mananci Mare atentie la aceste alimente de post. Ce nu este bine sa mananci
Nutritionistul Mihaela Bilic atrage atentia asupra unor anumite alimente de post. Unele pot fi foarte periculoase pentru sanatate, asadar este important sa fim foarte atenti atunci cand incepem sa tinem post.  ”A început Postul Crăciunului, haideți să vedem care sunt
Mancarurile pe care nu trebuie sa le reincalzesti niciodata. Devin toxice si periculoase pentru sanatate Mancarurile pe care nu trebuie sa le reincalzesti niciodata. Devin toxice si periculoase pentru sanatate
Foarte multi romani fac o greseala majora, fara sa isi dea seama. Reincalzesc diverse mancaruri fara sa stie ca multe dintre alimente pot deveni toxice in timpul acestui proces.  Astfel, de acum inainte ar trebui sa te gandesti de doua ori inainte de a reincalzi anumite preparate la cuptorul
Paine alba sau neagra? Care ingrasa mai putin. Raspunsul nutritionistului Mihaela Bilic Paine alba sau neagra? Care ingrasa mai putin. Raspunsul nutritionistului Mihaela Bilic
Foarte multe persoane nu pot renunta la paine si de multe ori consuma acest aliment in exces. Cum pe piata exista numeroase produse de panificatie, multi se intreaba care paine este mai sanatoasa sau care ingrasa mai putin.  Nutritionistul Mihaela Bilic a explicat recent, intr-o postare pe
Ohvaz: 98% din comenzi livrate in sub 24 de ore Ohvaz: 98% din comenzi livrate in sub 24 de ore
Ohvaz este un producator local de ovaz cu lapte de migdale, budinca de chia, limonada artizanala si alte cateva bunatati. Totul fara zahar, fara conservanti, fara chimicale de nici un fel. Toate produsele Ohvaz pot fi comandate online prin site-ul lor, iar cea mai recenta statistica arata un
Nutritionistul Mihaela Bilic: "Produsele expirate nu sunt obligatoriu si stricate". Ce alimente se mai pot consuma Nutritionistul Mihaela Bilic: "Produsele expirate nu sunt obligatoriu si stricate". Ce alimente se mai pot consuma
Nutritionistul Mihaela Bilic a oferit cateva lamuriri asupra produselor expirate si a explicat ca unele alimente pot fi consumate totusi chiar daca a trecut termenul lor de valabilitate. Intr-o postare pe pagina sa de Facebook, specialistul in nutritie a exemplificat si a aratat ca putem avea