Skip to article

Reguli de alimentatie pentru femeile de 30 de ani

Reguli de alimentatie pentru femeile de 30 de ani Alimentatie
Pe masura ce femeile se apropie si ajung la varsta de 30 de ani, corpul lor au un alt tip de nevoi in ceea ce priveste dieta alimentara. Daca pana la varsta de 30 de ani iti era permis sa consumi tot felul de alimente (grasimi, dulciuri, junk-food), de acum este recomandata limitarea pana la zero a acestor produse.

Daca ai trecut pragul de 30 de ani este foarte posibil sa descoperi ca obiceiurile alimentare care iti erau potrivite la 20 de ani nu mai sunt deloc compatibile cu organismul tau in acest moment al vietii tale. De acum, dieta potrivita consta intr-un regim de viata foarte sanatos, asadar in cereale integrale, fructe, legume si proteine slabe.

Schimbari specifice varstei de 30 de ani

Din momentul in care atingi pragul de 30 de ani metabolismul tau incepe sa incetineasca, conform experientei dieteticienilor si a studiilor realizate de-a lungul timpului. De acum corpul incepe sa produca mai multe grasimi, iar masa musculara este intr-o usoara scadere. De asemenea, din acest moment masa osoasa va continua sa scada, iar abilitatea corpului de a intari sistemul osos va fi tot mai limitata. Din acest punct de vedere este absolut necesara integrarea in dieta a alimentelor care constribuie puternic la intarirea oaselor si a masei musculare.

De aici rezulta ca nu trebuie sa treaca nici macar o zi fara sa consumi iaurt, smantana, lapte (cu un nivel scazut de grasimi) si branza. Toate lactatele consumate trebuie sa fie cat mai naturale, fara adaosuri de fructe sau alte ingrediente care sa modifice gustul alimentelor.

De asemenea, este recomandat sa consumi alimente bogate in proteine (carne de curcan, carne slaba de porc, carne de vaca, hering etc). Incearca sa ai unul dintre aceste produse in alimentatia ta din fiecare zi astfel incat sa ai o masa musculara puternica.

Numarul potrivit de calorii

Pe masura ce inaintezi in varsta, corpul tau are nevoie de mai putine calorii. In plus, metabolismul fnctioneaza mai greu si depune un efort mai mare pentru arderea si eliminarea acestora. In conformitate cu sfaturile nutritionistilor, o femeie in varsta de 30 de ani ar trebui sa consume maxim 2000 de calorii in fiecare zi daca are un stil de viata activ si 1800 de calorii daca este sedentara. Calculeaza cu atentie numarul de calorii consumate, astfel incat sa eviti depunerea unor kilograme de care ulterior nu mai poti scapa.

Consumul de calciu

Cantitatea adecvata de calciu este esentiala pentru o femeie aflata la varsta de 30 de ani. Lipsa calciului in organism reprezinta inceputul scaderii densitatii osoase pentru femeile de 30 de ani. Chiar daca ai un aspect tanar si proaspat la exterior, interiorul sufera modificari teribile. Alimentatia precara avuta in ultimii ani isi va spune cu siguranta cuvantul intr-o astfel de situatie. Consumul de bauturi pe baza de cofeina si cele acidulate vor avea si ele un efect foarte puternic (negativ) in ceea ce priveste sistemul osos.

Dincolo de faptul ca trebuie sa consumi cantitati mari de lactate, nu uita de suplimentele alimentare pe baza de calciu.

Autor: CorinaPetrea

Articole recomandate

Boli de alimentatie: 8 vedete suspectate ca sunt anorexice Boli de alimentatie: 8 vedete suspectate ca sunt anorexice
Bolile de alimentatie sunt intalnite tot mai des in randul vedetelor, supuse unor presiuni constante de a arata cat mai bine. Iata 8 vedete suspectate ca sunt anorexice, de la Bianca Dragusanu la Angelina Jolie.Citeste si Anorexia - cauze si simptomeAutor: Iulia AnghelBianca DragusanuProblemele de
Alimentatie: 5 idei gresite mostenite de la parinti Alimentatie: 5 idei gresite mostenite de la parinti
Dificulatatea cu care iti mentii greutatea se poate datora unor idei gresite despre alimentatie, mostenite de la parinti si asumate ca adevaruri universale. De cate ori nu te-ai simtit vinovata pentru ca ai mancat ceva intre mese, urmarita fiind de interdictiile mamei tale de a consuma gustari
Alimentatie copii: 6 produse nesanatoase pentru cei mici Alimentatie copii: 6 produse nesanatoase pentru cei mici
Alegerile celor mari pentru o alimentatie echilibrata la copii sunt cruciale pentru dezvoltarea armonioasa a prichindeilor. Bucatariile din Romania sunt inca pline de produse nesanatoase pentru cei mici, iar acest lucru se vede in tendinta de ingrasare a populatiei minore. Nu doar kilogramele in