Skip to article

Rezolutii esentiale pentru un stil de viata sanatos

Rezolutii esentiale pentru un stil de viata sanatos
Luna ianuarie este acel moment din an in care persoane din intreaga lume isi fac rezolutii privind renuntarea la proastele obiceiuri si schimbarea stilului de viata. Cele mai multe dintre acestea se refera la adoptarea unui stil de viata mai sanatos prin: renuntarea la fumat, alocarea unui timp mai mare pentru sport si urmarea unei diete. De cele mai multe ori, insa, uitam de rezolutia de an nou in doar cateva saptamani. Pentru a ne asigura ca reusim chiar sa indeplinim ceea ce ne propunem, cheia este tintim lucruri a caror realizare sta in puterea noastra. Schimbari in alimentatieRezolutii esentiale pentru un stil de viata sanatos

Atunci cand vorbim despre schimbarea nutritiei este foarte important sa nu cadem in capcana miturilor alimentare. Fara indoiala, cel mai mare dintre acestea este cel potrivit caruia grasimile nu ar trebui sa faca parte dintr-o nutritie sanatoasa. Potrivit studiului realizat de Millward Brown pe un esantion de consumatori din 16 tari, 38% dintre repondenti au afirmat ca evita preparatele si alimentele care contin grasimi iar 59% au fost de parere ca grasimile nu fac parte dintr-o nutritie sanatoasa. Conform perceptiei acestora, vitaminele, mineralele, proteinele, fibrele si carbohidratii ar trebui incluse in meniul zilnic, insa nu si grasimile. Grasimile, insa, sunt esentiale pentru organismul nostru si pana la 30% din energia de care avem nevoie pe parcursul unei zile, ar trebui sa provina din consumul acestora. Care este mecanismul? Organismul proceseaza alimentele consumate si le transforma in energia de care are nevoie pentru indeplinirea tuturor functiilor sale. In cadrul unei alimentatii sanatoase si echilibrate, aceasta energie este asigurata de cele trei categorii principale de nutrienti: carbohidrati, proteine si grasimi. Rolul grasimilor este acela de a asimila si a disemina in organism vitaminele (A, D si E), contribuind astfel la mentinerea sanatatii parului si a pielii. Mai mult decat atat, ele se comporta precum o rezerva de energie. Grasimile in alimentatie Consumul grasimilor esentiale Omega 3 si Omega 6 (grasimi polinesaturate) aduce o varietate de beneficii organismului. Acestea sunt vitale dezvoltarii si reinnoirii celulelor, precum si unei activitati cerebrale normale. Mai mult decat atat, grasimile esentiale imbunatatesc sanatatea inimii deoarece reduc nivelul de colesterol si implicit riscurile de a suferi un infarct sau alte afectiuni cardiovasculare. Corpul nostru are nevoie de grasimi esentiale in fiecare zi, insa nu le poate produce -singura modalitate de a le oferi organismului fiind prin intermediul alimentelor consumate. Grasimile esentiale pot fi introduse cu usurinta in nutritia noastra zilnica prin alegerea alimentelor pe baza de uleiuri vegetale si renuntarea la cele care contin grasimi animale. Pentru a optimiza aportul de grasimi esentiale, nu este nevoie de o schimbare radicala a alimentatiei si de renuntarea la produsele preferate. Este vorba numai despre schimbari mici insa de efect si cu efect... Spre exemplu, ar trebui reduse din meniul zilnic produsele lactate integrale, cum ar fi branzeturile grase, si carnea. Putem incerca, in schimb, sa folosim uleiul de rapita sau de floarea soarelui in asezonarea a cat mai multe preparate. Untul, de asemenea, bogat in colesterol, este recomandat sa fie inlocuit cu margarina tartinabila, deoarece aceasta este realizata din uleiuri vegetale si 20 de grame ne pot oferi exact cantitatea de grasimi esentiale de care aveti nevoie zilnic. Grasimile animale precum untul sau slanina contin grasimi saturate, care nu sunt sanatoase pentru organism. Conform studiilor in domeniul nutritionale, grasimile saturate cresc nivelul colesterolului din sange si determina predispozitia la afectiuni ale cordului . Rezolutiile sunt stabilite intr-o singura zi, insa, este nevoie de multi pasi mici de-a lungul anului pentru a le duce la bun sfarsit. Schimbarile mici dar eficiente pentru imbunatatirea starii de sanatate sunt usor de realizat si pe termen lung vor da rezultate mari. In concluzie, rezolutiile privind un stil de viata mai sanatos nu ar trebui sa ne dea intregul ritm peste cap. Este in regula sa facem si mici exceptii, cu conditia sa revenim la ceea ce ne-am propus.

Articole recomandate

Cum a reusit Minodora sa slabeasca 40 de kilograme Cum a reusit Minodora sa slabeasca 40 de kilograme
Cantareata Minodora este de nerecunoscut dupa ce a reusit sa slabeasca 40 de kilograme. Artista a dus o lupta grea ani la rand cu kilogramele in plus. In sfarsit, a reusit sa slabeasca cu ajutorul unei operatii de micsorare a stomacului, insa la scurt timp s-a ingrasat la loc.  Minodora a
Fructe si legume fara pesticide, adevarata alimentatie sanatoasa Fructe si legume fara pesticide, adevarata alimentatie sanatoasa
Sanatatea copiilor este pe primul loc pentru orice parinte, mai ales in aceasta perioada de pandemie. Stim ca pentru a-i proteja si a le intari imunitatea si organismul este bine sa le dam zilnic sa manance fructe si legume proaspete, crescute cat mai natural. Insa te-ai gandit cate dintre acestea
Cea mai eficienta dieta cu oua. Slabesti 10 kilograme in 7 zile Cea mai eficienta dieta cu oua. Slabesti 10 kilograme in 7 zile
Dieta cu oua este o cura de slabire drastica, de aceea nu este recomandat sa o tii mai mult de 7 zile. Are rezultate rapide, insa nu trebuie sa o urmezi daca ai probleme de sanatate. Consulta medicul inainte de a tine orice cura de slabire!  Carnea de pui sau cea de vită care apare
Dieta cu muraturi! Cum slabesti rapid toamna Dieta cu muraturi! Cum slabesti rapid toamna
Toamna este anotimpul perfect pentru a scapa de cateva kilograme in plus! Muraturile, pe care numeroase gospodine le pregatesc, pot ajuta la pierderea kilogramelor.  Pe langa faptul ca sunt bogate in vitamine, muraturile au foarte putine calorii. Un castravete murat de aproximativ 140 de
Barbia dubla: 7 exercitii pentru a scapa de ea Barbia dubla: 7 exercitii pentru a scapa de ea
Barbia dubla este un element estetic deranjant pentru multe dintre femei. Desi pare greu sa scapi de ea, exista cateva exercitii care te pot ajuta sa recapeti fermitatea pielii de sub barbie. Iata 7 exercitii simple pentru a scapa de barbia dubla. 1. Ridica barbia Stai dreapta, cu umerii impinsi