Skip to article

Schimbari benefice ale dietei de primavara

Schimbari benefice ale dietei de primavara
Daca esti gata sa faci ordine in dulapul de haine si sa te pregatesti pentru primavara, fa o schimbare si in interior, pentru sanatatea ta. Afla care sunt cele mai importante schimbari alimentare recomandate pentru primavara!

Legumele

Cand ti-e foame, bazeaza-te pe legume in cea mai mare parte. Acestea au un continut scazut de calorii, sunt nutritive si te ajuta sa te saturi fara sa fie nevoie sa consumi burgeri, pizza, dulciuri si alte alimente care te ingrasa.

Mai multe studii arata ca o salata dietetica servita inainte de felul principal te ajuta sa consumi mai putine calorii la acea masa. Consuma salata pe baza de salata verde, salata iceberg, morcovi, rosii, castravete, telina, dressing din branza degresata. Daca consumi o cantitate mare de legume te vei simti plina, consumand mai putine calorii.

Cereale calde

Cand consumi cereale dimineata, alege preparatele calde, pe baza de ovaz. Acestea contin cu 1700 calorii mai putine decat cerealele uscate. In plus, cerealele mancare calde confera organismului suficienta energie pentru a nu mai simti nevoia de gustari pana in pranz. Consuma inca din primavara aceasta mai multe cereale, deoarece acestea sunt bogate in fibre si ajuta impotriva bolilor precum diabetul, cancerului si afectiunilor cardiace.

Bea ceai verde

Renunta la sucurile acidulate din comert si inlocuieste-le cu ceai. Sucurile contin chiar si 9 lingurite de zahar (140 calorii) la o cana, in timp ce ceaiul neindulcit contine 0 calorii si il poti face dupa gustul tau. Ceaiul verde ajuta organismul sa arda caloriile si are compusi cu rol antiinflamator.

Ciocolata neagra

Cate o bucatica de ciocolata zilnic este o adevarata placere. Ciocolata neagra contine antioxidanti care reduc riscul de afectiuni cardiace, tensiune arteriala si diabet. Acest aliment are magneziu, fier, potasiu si elibereaza serotonina in organism, responsabila de o stare de bine.

Frigiderul tau de primavara

Renunta la mezeluri, sosuri cumparate din magazin, sucuri din comert si alte alimente nesanatoase. Umple frigiderul cu legume si fructe proaspete si cu proteine sanatoase. Cand ai chef de rontait ceva, apeleaza la iaurt, nuci si alte gustari sanatoase.

Modalitati de a gati mancarea

Cand gatesti, gandeste-te daca modalitatea aleasa este una sanatoasa sau nu. Cele mai sanatoase metode de a gati sunt sa pregatesti la abur, pe gratar sau fiert. Prepara un platou cu legume si verdeturi facute la abur si toarna deasupra lor un sos din lamaie si ulei de masline. Foloseste lamai, portocale sau lime pentru sosuri, impreuna cu plante aromatice proaspete.

Electrocasnice de bucatarie

Investeste intr-un aparat electrocasnic de bucatarie care te ajuta sa pregatesti mancarea mai repede si mai sanatos. Cumpara un steamer sau un storcator de fructe. In acest fel, vei putea gati altfel si te vei bucura de preparate sanatoase si facute rapid. Pregateste concktailuri de fructe nonalcoolice pentru a le consuma in loc de sucuri sau atunci cand te-ai plictisit de apa si ceai.

Lista de alimente de sezon

Inca din aceasta primavara, fa o lista cu alimentele de sezon pentru a profita de ceea ce ofera natura. Gaseste alti furnizori de mancare sau locuri de unde poti cumpara alimente traditionale, fara conservanti.

Autor: Elisa Costache

Articole recomandate

Studiu: in timpul pandemiei oamenii s-au ingrasat in medie 6 kilograme Studiu: in timpul pandemiei oamenii s-au ingrasat in medie 6 kilograme
Un studiu realizat recent de Ipsos, care a acoperit 30 de tari, a aratat ca, la nivel global, oamenii s-au ingrasat in medie 6 kilograme in timpul pandemiei de coronavirus.  La nivelul celor 30 de țări monitorizate, o treime (31%) dintre respondenți au câștigat în
Andreea Marin, reteta de pizza care nu ingrasa. Se prepara super usor! Andreea Marin, reteta de pizza care nu ingrasa. Se prepara super usor!
Andreea Marin le-a pus gand rau kilogramelor pe care le-a acumulat in perioada sarbatorilor. De cateva zile, prezentatoarea TV isi incanta fanii de pe retelele de socializare cu retete dietetice, foarte gustoase, cu putine calorii.  In weekend, ea a prezentat o reteta de pizza, delicioasa,
Lidia Buble, dieta stricta de sarbatori Lidia Buble, dieta stricta de sarbatori
Lidia Buble face orice ca sa isi mentina silueta. De sarbatori, artista a facut mai mult foamea. Ea nu mananca carne, asa ca nu a putut sa se rasfete cu preparatele traditionale de Craciun.  ”Eu de Sărbători nu am mâncat aproape nimic, la modul că acasă la mine
Colagenul si cele 10 alimente minune pentru un organism sanatos Colagenul si cele 10 alimente minune pentru un organism sanatos
Păr mătăsos, unghii sănătoase, un ten catifelat și fără riduri sunt doar câteva dintre dezideratele femeilor, iar pentru a le obține nu trebuie să apelezi neapărat la suplimente alimentare, operații sau injecții, ci trebuie
Cum a reusit Minodora sa slabeasca 40 de kilograme Cum a reusit Minodora sa slabeasca 40 de kilograme
Cantareata Minodora este de nerecunoscut dupa ce a reusit sa slabeasca 40 de kilograme. Artista a dus o lupta grea ani la rand cu kilogramele in plus. In sfarsit, a reusit sa slabeasca cu ajutorul unei operatii de micsorare a stomacului, insa la scurt timp s-a ingrasat la loc.  Minodora a