Skip to article

Schimbari benefice ale dietei de primavara

Schimbari benefice ale dietei de primavara
Daca esti gata sa faci ordine in dulapul de haine si sa te pregatesti pentru primavara, fa o schimbare si in interior, pentru sanatatea ta. Afla care sunt cele mai importante schimbari alimentare recomandate pentru primavara!

Legumele

Cand ti-e foame, bazeaza-te pe legume in cea mai mare parte. Acestea au un continut scazut de calorii, sunt nutritive si te ajuta sa te saturi fara sa fie nevoie sa consumi burgeri, pizza, dulciuri si alte alimente care te ingrasa.

Mai multe studii arata ca o salata dietetica servita inainte de felul principal te ajuta sa consumi mai putine calorii la acea masa. Consuma salata pe baza de salata verde, salata iceberg, morcovi, rosii, castravete, telina, dressing din branza degresata. Daca consumi o cantitate mare de legume te vei simti plina, consumand mai putine calorii.

Cereale calde

Cand consumi cereale dimineata, alege preparatele calde, pe baza de ovaz. Acestea contin cu 1700 calorii mai putine decat cerealele uscate. In plus, cerealele mancare calde confera organismului suficienta energie pentru a nu mai simti nevoia de gustari pana in pranz. Consuma inca din primavara aceasta mai multe cereale, deoarece acestea sunt bogate in fibre si ajuta impotriva bolilor precum diabetul, cancerului si afectiunilor cardiace.

Bea ceai verde

Renunta la sucurile acidulate din comert si inlocuieste-le cu ceai. Sucurile contin chiar si 9 lingurite de zahar (140 calorii) la o cana, in timp ce ceaiul neindulcit contine 0 calorii si il poti face dupa gustul tau. Ceaiul verde ajuta organismul sa arda caloriile si are compusi cu rol antiinflamator.

Ciocolata neagra

Cate o bucatica de ciocolata zilnic este o adevarata placere. Ciocolata neagra contine antioxidanti care reduc riscul de afectiuni cardiace, tensiune arteriala si diabet. Acest aliment are magneziu, fier, potasiu si elibereaza serotonina in organism, responsabila de o stare de bine.

Frigiderul tau de primavara

Renunta la mezeluri, sosuri cumparate din magazin, sucuri din comert si alte alimente nesanatoase. Umple frigiderul cu legume si fructe proaspete si cu proteine sanatoase. Cand ai chef de rontait ceva, apeleaza la iaurt, nuci si alte gustari sanatoase.

Modalitati de a gati mancarea

Cand gatesti, gandeste-te daca modalitatea aleasa este una sanatoasa sau nu. Cele mai sanatoase metode de a gati sunt sa pregatesti la abur, pe gratar sau fiert. Prepara un platou cu legume si verdeturi facute la abur si toarna deasupra lor un sos din lamaie si ulei de masline. Foloseste lamai, portocale sau lime pentru sosuri, impreuna cu plante aromatice proaspete.

Electrocasnice de bucatarie

Investeste intr-un aparat electrocasnic de bucatarie care te ajuta sa pregatesti mancarea mai repede si mai sanatos. Cumpara un steamer sau un storcator de fructe. In acest fel, vei putea gati altfel si te vei bucura de preparate sanatoase si facute rapid. Pregateste concktailuri de fructe nonalcoolice pentru a le consuma in loc de sucuri sau atunci cand te-ai plictisit de apa si ceai.

Lista de alimente de sezon

Inca din aceasta primavara, fa o lista cu alimentele de sezon pentru a profita de ceea ce ofera natura. Gaseste alti furnizori de mancare sau locuri de unde poti cumpara alimente traditionale, fara conservanti.

Autor: Elisa Costache

Articole recomandate

Dieta de urgenta dupa sarbatori. Slabesti rapid, fara sa renunti la ciocolata Dieta de urgenta dupa sarbatori. Slabesti rapid, fara sa renunti la ciocolata
Te-ai ingrasat cateva kilograme de sarbatori si vrei sa slabesti repede, fara sa faci insa prea multe eforturi si fara sa renunti la dulce? Iti propunem o dieta simpla si rapida, care te va ajuta sa scapi usor de kilogramele nedorite, fara sa te infometezi. In cateva zile, vei da jos cu siguranta
Secretul pentru a controla foamea, dezvaluit de un nutritionist Secretul pentru a controla foamea, dezvaluit de un nutritionist
Nutriționistul Cristian Mărgărit a dezvăluit care este secretul pentru a controla foamea. Nu este vorba despre niste reguli stricte, ci despre niste masuri mult mai simple, la care cu siguranta nu te-ai fi gandit ca au un efect atat de important in organismul tau. 
Mare atentie la aceste alimente de post. Ce nu este bine sa mananci Mare atentie la aceste alimente de post. Ce nu este bine sa mananci
Nutritionistul Mihaela Bilic atrage atentia asupra unor anumite alimente de post. Unele pot fi foarte periculoase pentru sanatate, asadar este important sa fim foarte atenti atunci cand incepem sa tinem post.  ”A început Postul Crăciunului, haideți să vedem care sunt
Mancarurile pe care nu trebuie sa le reincalzesti niciodata. Devin toxice si periculoase pentru sanatate Mancarurile pe care nu trebuie sa le reincalzesti niciodata. Devin toxice si periculoase pentru sanatate
Foarte multi romani fac o greseala majora, fara sa isi dea seama. Reincalzesc diverse mancaruri fara sa stie ca multe dintre alimente pot deveni toxice in timpul acestui proces.  Astfel, de acum inainte ar trebui sa te gandesti de doua ori inainte de a reincalzi anumite preparate la cuptorul
Paine alba sau neagra? Care ingrasa mai putin. Raspunsul nutritionistului Mihaela Bilic Paine alba sau neagra? Care ingrasa mai putin. Raspunsul nutritionistului Mihaela Bilic
Foarte multe persoane nu pot renunta la paine si de multe ori consuma acest aliment in exces. Cum pe piata exista numeroase produse de panificatie, multi se intreaba care paine este mai sanatoasa sau care ingrasa mai putin.  Nutritionistul Mihaela Bilic a explicat recent, intr-o postare pe