Skip to article

Spanacul, sursa pura de sanatate

Alimentatia variata, programul de lucru organizat si exercitiile fizice regulate sunt cheia unei sanatati de fier.

Daca vei urmari toate aceste aspecte atunci cu siguranta nu te vei plange prea des de raceli sau alte afectiuni ale sezonului. Consumul bazat pe legume si fructe proaspete te mentine mai tanara si mai plina de energie.

Daca totusi vrei sa stii mai multe informatii despre ce inseamna cu adevarat sa mananci sanatos atunci vizita la un nutritionist te va ajuta foarte mult.

Fara a considera deloc a fi un moft, aceasta modalitate inteleapta de planificare a nutritiei este secretul unei vieti mai ferite de o serie de boli grave.

Spanacul, o fantana de sanatate

Spanacul este o leguma ce nu ar trebui sa lipseasca din alimentatia noastra. Inca din cele mai vechi timpuri, spanacul era prezent in nutritia andaluzilor dinainte de anul 1000 (d. H.).

O leguma preferata nu numai de civilizatiile antice, spanacul a ramas in alimentatie cunoscut pentru principiile sale de imbunatatire a digestiei.

Spune stop cancerului!

Antioxidantii pe care ii contine, provitamina A si vitaminele E si C previn multiplele forme de cancer. Acesta este slab in calorii, dar bogat in fibre, spanacul este un aliment vital pentru corpul tau.

In functie de sezon, spanacul pe care il consumam verde sau preparat ca garnituri poate contine un nivel mai scazut sau mai ridicat de vitamina C.
Spanacul, sursa pura de sanatate


Astfel primavara, spanacul este mai slab in vitamine, luandu-si revansa abia in toamna. Acesta este anotimpul cand spanacul devine mai bogat in vitamine.

Bogatia sa nutritionala mai depinde si de momentul culegerii lui. Consuma-l in primele 24 de ore, adica inainte ca acesta sa oxideze si astfel organismul tau se va bucura de toate calitatile sale.

Clorofila, pigmentul verde al tulpinilor si frunzelor contine vitamina P ce creste rezistenta micilor vase de sange.

Asadar, pentru a pastra maximul proprietatilor sale benefice spanacul trebuie consumat cat mai neprocesat termic sau imediat dupa ce a fost preparat.

Articole recomandate

Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut
Oana Radu ajunsese sa cantareasca peste 100 de kilograme. Cu multa vointa si cu ajutorul unei diete, artista a reusit sa slabeasca 90 de kilograme.  "Pot să va spun că eu am slăbit de două ori drastic în viață asta și treaba asta cu greutatea a
6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi 6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi
Somnul are o influenta foarte mare asupra greutatii corporale. Iata ce greseli ar trebui sa eviti la culcare, astfel incat sa nu te ingrasi. 1. Mananci tarziu Masa tarzie in noapte creste nivelul de insulina si obliga organismul sa produca mai putina melatonina. Putina melatonina in organism
Cum alegi un nutritionist bun? Cum alegi un nutritionist bun?
Sarbatorile au trecut, dar pentru multe persoane lupta cu kilogramele in plus abia acum incepe. Fie  ca ne dorim sa ne schimbam stilul de viata, fie ca vrem sa ne pregatim corpul pentru vara, sau sa scapam de cateva kilograme in plus, un lucru este cert, avem nevoie de sfaturile unui
Ce dieta ti se potriveste in functie de varsta? Ce dieta ti se potriveste in functie de varsta?
Una dintre marile greseli pe care le fac cele mai multe persoane atunci cand vor sa tina dieta este sa caute cura de slabire perfecta. Specialistii in nutritie spun insa ca organismele sunt diferite si ca cea mai buna dieta este in functie de varsta.  Potrivit acestora, in functie de varsta pe
Cum sa renunti la dulciuri in 5 zile Cum sa renunti la dulciuri in 5 zile
Stim cu totii ca zaharul – pe cat e de gustos – pe atat este de periculos pentru sanatate. Zaharul creeaza dependenta, duce la oboseala, schimbari dese de dispozitie. Atunci cand ai mancat ceva  dulce esti vesel si fericit, insa imediat ce ii trece efectul, starea de spirit ti se