Skip to article

Surse de proteine in alimentatia vegetariana

Cele mai multe dintre noi isi iau portia de proteine din produsele din carne. Carnea de curcan, in special, este alimentul care are o cantitate suficienta de proteine.

Totusi, care sunt sursele de proteine pe care te poti baza in momentul in care esti adepta unei diete vegetariene?

Iata-le pe cele mai bune si mai sanatoase dintre acestea.


Fructe oleaginoase


Nucile, alunele, migdalele si restul gamei de fructe oleaginoase iti ofera cantitatea necesara de proteine. 70 de grame de nuci, alune sau migdale iti asigura necesarul de proteine pentru intreaga zi. Atentie! Evita sa consumi aceste produse prajite sau cu sare, chiar daca sunt mai gustoase. Dincolo de faptul ca sarea este de evitat in general, in momentul in care prepari termic aceste produse, valoarea lor nutritionala scade foarte mult. Astfel, cantitatea de proteine nu va mai fi cea normala.

Unt de arahide

Daca te saturi de fructele oleaginoase si vrei ceva mai dulce, poti opta pentru untul de arahide. Achizitioneaza un produs de calitate, chiar daca este putin mai scump decat unul obisnuit. Nu iti face griji - acesta se va consuma destul de greu pentru ca este consistent si poate fi usor gretos daca il consumi in cantitati mari.

Consuma cate o felie de paine prajita cu unt de arahide in fiecare dimineata pentru a asimila mai bine de jumatate din portia necesara zilnica de proteine.

Cereale integrale

Daca esti vegetariana, cu siguranta consumi zilnic cereale, motiv pentru care nu trebuie sa iti faci griji pentru portia de proteine. Totusi, este necesar sa consumi cereale integrale, chiar daca nu sunt la fel de delicioase precum cele care iti iau ochii cu ambalaje frumos colorate. Achizitioneaza de la plafar pungi cu ovaz, germeni de grau, orz etc. Pe acestea le poti gasi in ambalaje separate sau in combinatii diferite, eventual cu fructe confiate.

Analizeaza ambalajul acestora - este foarte posibil ca unele dintre cerealele integrale din comert sa contina zahar sau E-uri. De preferat este sa optezi pentru cele naturale, fara conservanti si aditivi.

Consuma cerealele cu lapte sau iaurt, de preferat dimineata. Adauga o lingura de cereale amestecate la o cantitate de 100 de grame de iaurt simplu.

Fasole

Indiferent ca este vorba despre fasole boabe sau fasole verde, acest aliment contine o cantitate mare de proteine vegetale, perfecte pentru dieta ta. Adauga fasolea in salate (boabe macerate sau fierte) si consuma supe crema sau pasta de fasole, cu putin usturoi si condimente (busuioc sau cimbru).

Linte

Consuma periodic linte pentru a-ti lua necesarul de proteine. Acest aliment este un substitut excelent pentru carne si contine carbohidrati cu indice glicemic scazut. Poti consuma lintea in supe, tocanite sau fiarta, cu diferite sosuri vegetale. Lintea mai contine fier, calciu, vitamina B, carbohidrati, fosfor, magneziu, acid folic si zero colesterol.

Atentie! Lintea se pune la inmuiat cu o seara inainte de preparare, intocmai ca in cazul boabelor de fasole. Acest pas este necesar pentru a usura procesul de digestie si pentru a preveni aparitia balonarii.

Autor: Corina Petrea

Articole recomandate

Ce presupune tratamentul de slabire cu Accent Prime? Ce presupune tratamentul de slabire cu Accent Prime?
De cele mai multe ori pentru a ne bucura de o silueta de invidiat, nu este suficient sa avem o dieta echilibrata si un program regulat pentru activitatea fizica, ci si de tratamente corporale. Odata cu trecerea anilor ne confruntam cu 2 probleme: depunerile localizate de grasime in anumite zone ale
Diete sanatoase: Dieta alcalina - calea catre longevitate, vitalitate, sanatate Diete sanatoase: Dieta alcalina - calea catre longevitate, vitalitate, sanatate
Dieta alcalina este o notiune relativ recenta, desi la baza ei stau lucruri stiute de mii de ani care au capatat o forma concreta in anii ’20. Este vital sa cunoastem aceste informatii despre alimentatia alcalina si opusul ei, alimentatia acida pentru ca, in general, starea de boala este
Dieta cardiologilor: slabesti 2 kilograme pe zi Dieta cardiologilor: slabesti 2 kilograme pe zi
Dieta cardiologilor este un regim de slabire adresat persoanele care au mari probleme cu greutatea. Daca este urmata cu strictete, aceasta dieta te poate ajuta sa slabesti pana la 2 kilograme pe zi.  La micul dejun se servesc fructe in fiecare zi, precum piersici, portocale, pepeni, pere
Dieta naturista - inamicul kilogramelor in plus Dieta naturista - inamicul kilogramelor in plus
Inca de la inceputul acestui secol, ne confruntam treptat cu o mediatizare a siluetelor perfecte de fotomodel. Prin evolutia tehnologiei acest lucru a prins si mai repede avant, fiind tot mai des in legatura cu aspectul ideal si kilogramele ideale. Apropierea cat mai mult de greutatea ideala
Dieta dupa Paste: Slabeste 8 kilograme in 7 zile. Meniul complet Dieta dupa Paste: Slabeste 8 kilograme in 7 zile. Meniul complet
Ai acumulat cateva kilograme cu ocazia sarbatorilor pascale si vrei sa scapi cat mai repede de ele? Iata o dieta rapida, care te poate ajuta sa slabesti pana la 8 kilograme in doar 7 zile.  Dieta este una simpla, usor de tinut, si are la baza o supa: Cum se prepara supa: 1 cub concentrat
Link-uri recomandate:designer interior onlinedesigner interior bucurestinikydecor.romobilier living preturiclassic interior design
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.
Ele.ro iti recomanda