Skip to article

Surse de proteine in alimentatia vegetariana

Surse de proteine in alimentatia vegetariana
Cele mai multe dintre noi isi iau portia de proteine din produsele din carne. Carnea de curcan, in special, este alimentul care are o cantitate suficienta de proteine.

Totusi, care sunt sursele de proteine pe care te poti baza in momentul in care esti adepta unei diete vegetariene?

Iata-le pe cele mai bune si mai sanatoase dintre acestea.


Fructe oleaginoase


Nucile, alunele, migdalele si restul gamei de fructe oleaginoase iti ofera cantitatea necesara de proteine. 70 de grame de nuci, alune sau migdale iti asigura necesarul de proteine pentru intreaga zi. Atentie! Evita sa consumi aceste produse prajite sau cu sare, chiar daca sunt mai gustoase. Dincolo de faptul ca sarea este de evitat in general, in momentul in care prepari termic aceste produse, valoarea lor nutritionala scade foarte mult. Astfel, cantitatea de proteine nu va mai fi cea normala.

Unt de arahide

Daca te saturi de fructele oleaginoase si vrei ceva mai dulce, poti opta pentru untul de arahide. Achizitioneaza un produs de calitate, chiar daca este putin mai scump decat unul obisnuit. Nu iti face griji - acesta se va consuma destul de greu pentru ca este consistent si poate fi usor gretos daca il consumi in cantitati mari.

Consuma cate o felie de paine prajita cu unt de arahide in fiecare dimineata pentru a asimila mai bine de jumatate din portia necesara zilnica de proteine.

Cereale integrale

Daca esti vegetariana, cu siguranta consumi zilnic cereale, motiv pentru care nu trebuie sa iti faci griji pentru portia de proteine. Totusi, este necesar sa consumi cereale integrale, chiar daca nu sunt la fel de delicioase precum cele care iti iau ochii cu ambalaje frumos colorate. Achizitioneaza de la plafar pungi cu ovaz, germeni de grau, orz etc. Pe acestea le poti gasi in ambalaje separate sau in combinatii diferite, eventual cu fructe confiate.

Analizeaza ambalajul acestora - este foarte posibil ca unele dintre cerealele integrale din comert sa contina zahar sau E-uri. De preferat este sa optezi pentru cele naturale, fara conservanti si aditivi.

Consuma cerealele cu lapte sau iaurt, de preferat dimineata. Adauga o lingura de cereale amestecate la o cantitate de 100 de grame de iaurt simplu.

Fasole

Indiferent ca este vorba despre fasole boabe sau fasole verde, acest aliment contine o cantitate mare de proteine vegetale, perfecte pentru dieta ta. Adauga fasolea in salate (boabe macerate sau fierte) si consuma supe crema sau pasta de fasole, cu putin usturoi si condimente (busuioc sau cimbru).

Linte

Consuma periodic linte pentru a-ti lua necesarul de proteine. Acest aliment este un substitut excelent pentru carne si contine carbohidrati cu indice glicemic scazut. Poti consuma lintea in supe, tocanite sau fiarta, cu diferite sosuri vegetale. Lintea mai contine fier, calciu, vitamina B, carbohidrati, fosfor, magneziu, acid folic si zero colesterol.

Atentie! Lintea se pune la inmuiat cu o seara inainte de preparare, intocmai ca in cazul boabelor de fasole. Acest pas este necesar pentru a usura procesul de digestie si pentru a preveni aparitia balonarii.

Autor: Corina Petrea

Articole recomandate

Dieta cu care Corina Danila a slabit 20 de kilograme Dieta cu care Corina Danila a slabit 20 de kilograme
Prezentatoarea TV Corina Danila a slabit 20 de kilograme. Vedeta a tinut o dieta prin care a dat restart metabolismului. Realizatoarea TV a eliminat din alimentatia sa toate alimentele nesanatoase.  Mai exact, a renuntat la zahar, paine, prajeli, covrigei, produse de patiserie, orez si
Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient
Promovarea intensa a unor aparate de sport, suplimente de slăbit, ceaiuri și diete care te slăbesc peste noapte ca prin minune, este o iluzie desarta pentru multe persoane care vor să slăbească. Atunci când te lupți cu
10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta 10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta
Daca nu obtii niciodata rezultatele dorite cu ajutorul dietelor exista un motiv: "Dietele nu functioneaza, sau functioneaza pe termen scurt", spune Carla Heiser, nutritionist si specialist atestat in consiliul de medicina nutritionala si metabolica din Chicago.  Restrictionarea a ceea ce
Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut
Oana Radu ajunsese sa cantareasca peste 100 de kilograme. Cu multa vointa si cu ajutorul unei diete, artista a reusit sa slabeasca 90 de kilograme.  "Pot să va spun că eu am slăbit de două ori drastic în viață asta și treaba asta cu greutatea a
6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi 6 greseli de evitat la culcare ca sa nu te ingrasi
Somnul are o influenta foarte mare asupra greutatii corporale. Iata ce greseli ar trebui sa eviti la culcare, astfel incat sa nu te ingrasi. 1. Mananci tarziu Masa tarzie in noapte creste nivelul de insulina si obliga organismul sa produca mai putina melatonina. Putina melatonina in organism