Skip to article

Te sperie grasimile? Invata cum sa ti le faci prietene!

In general grasimile sunt unul dintre subiectele tabu ale sexului frumos.

Ne ferim de grasimi atunci cand dorim sa mancam "sanatos", atunci cand observam cateva kilograme in plus pe talie sau atunci cand incepem un program sustinut de sport.

Adevarul este ca grasimile ne sperie pe toate. Dar este oare motivata aceasta teama? Raspunsul este nu! Indiferent de stilul de viata pe care il ai, medicii specialisti in nutritie recomanda ca 30% din energia oferita de alimentele pe care le consumi pe parcursul unei zile sa provina din grasimi.

Tot ceea ce trebuie sa stii este cum sa faci diferenta intre grasimile bune si cele rele.

Ar trebui sa eviti pe cat posibil consumul de grasimi rele (saturate) care favorizeaza cresterea colesterolului rau din sange. Produsele alimentare care contin in principal acest tip de grasimi sunt carnea grasa, lactatele cu indice de grasime ridicat, produsele de patiserie sau biscuitii.

Cele mai cunoscute grasimi bune (nesaturate) sunt Omega 3 si Omega 6, cunoscute si sub denumirea de "grasimi esentiale". Printre alimentele care contin grasimi bune sunt: uleiurile si produsele pe baza acestora, margarina de calitate, maioneza, fructele oleaginoase - semintele, alunele de padure, fisticul, sau pestele.

Si pentru ca vorbim despre temeri in ceea ce priveste alimentatia corecta, ne propunem sa facem lumina si in ceea ce priveste un alt subiect legat de grasimi: margarina.

Margarina este o sursa excelenta de grasimi esentiale Omega 3 si Omega 6.

Azi, margarina nu mai este fabricata prin hidrogenare ci prin amestecarea diferitelor uleiuri vegetale cu apa. Consistenta cremoasa este data de grasimea de palmier sau de cocos, care este o grasime solida si care se amesteca cu alte uleiuri uleiurile vegetale - de masline, floarea soarelui, rapita sau in - dupa ce a fost in prealabil topita.

Pentru a face posibila amestecarea uleiurilor cu apa se foloseste un emulsifiant: lecitina din soia sau din galbenusul de ou. Organizatia Mondiala a Inimii (World Heart Federation) si Organizatia Mondiala a Sanatatii recomanda consumul de margarina ca sursa de grasimi bune datorita continutului sau de Omega 3 si Omega 6.

Pentru micul dejun, iti poti prepara chiar tu aceasta sursa de grasimi bune, margarina, in bucataria ta. Iata reteta margarinei de casa: topeste 20 de grame de grasime de palmier (o gasesti in supermarketuri) in bain-marie sau la microunde, adauga 3 linguri de ulei de floarea soarelui sau de masline si amesteca cu mixerul dupa ce ai introdus vasul intr-un bol cu apa si gheata. \\

Cand compozitia se transforma intr-o smantana cremoasa, adauga 2 lingurite de galbenus de ou, continua sa mixezi, adauga 2 lingurite de lapte si amesteca pana obtii consistenta dorita! Poti adauga si putina verdeata sau orice condiment dupa bunul plac.

Cand vine vorba despre margarina, ar mai trebui sa stii ca exista doua categorii din acest produs. Astfel, margarina tartinabila (adica aceea care se intinde usor pe paine si pe care o folosesti la sandvisuri) este cea care este recomandata de nutritionisti pentru consumul zilnic.

Margarina pentru gatit are o consistenta tare si are o cantitate mai mare de grasimi saturate (asemanator cu untul) si este bine sa o folosesti la prajituri si aluaturi.

Mai exista si grasimile vegetale folosite in industria de patiserie, carora li se mai spune si margarina industriala, dar acestea sunt de cele mai multe ori hidrogenate si e mai bine sa le eviti.


Articole recomandate

3 exercitii pentru brate frumoase 3 exercitii pentru brate frumoase
Ne uitam cu invidie la femeile cu brate frumos lucrate, cu carne ferma, si cu groaza la doamnele plinute a caror carnita de pe brate flutura si dupa ce au incetat sa mai faca cu mana celor dragi si ne dorim cu ardorae sa facem parte din prima categorie. Insa asta cere munca si, de cele mai multe
Dieta de 3 zile cu cartofi fierti Dieta de 3 zile cu cartofi fierti
Te pregatesti pentru un eveniment si vrei sa slabesti cat mai repede pentru ca rochia sa iti vina de minune? Atunci poti apela la dieta de trei zile cu cartofi fierti.  Iata meniul complet:  Dietă cu cartofi – Ziua 1: Mic dejun: un cartof de dimensiune medie fiert sau copt
Cat de mult sa te plimbi ca sa slabesti? Cat de mult sa te plimbi ca sa slabesti?
Ce mananci este doar o parte din ecutatia slabirii. Doar dieta nu ajuta la pierderea kilogramelor in plus, asa ca – daca nu faci si ceva miscare – eforturile tale vor fi in zadar.  Cura de slabire este un intreg proces care incepe cu o dieta adecvata, consolidata cu miscare si un
Ciorba de varza: dieta cu care slabesti 5 kilograme in 7 zile Ciorba de varza: dieta cu care slabesti 5 kilograme in 7 zile
Dieta cu ciorba de varza este cea mai rapida metoda de a scapa de kilogramele in plus. Astfel, daca te pregatesti de un eveniment important si vrei sa ai o silueta perfecta in doar 7 zile poti slabi pana la 5 kilograme.  Ingrediente pentru ciorba de varza  1 varză mare 3 - 6
Dieta cu ananas te ajuta sa slabesti 5 kilograme in 5 zile Dieta cu ananas te ajuta sa slabesti 5 kilograme in 5 zile
Dieta cu ananas este ideala pentru a slabi usor si sanatos toamna. Te va ajuta sa scapi de kilogramele in plus in doar cateva zile. In plus, ananasul are un efect detoxifiant foarte puternic.  Bogat în bromelaină, o enzimă proteolitică ce ajută la reducerea
Link-uri recomandate:designer interior onlinedesigner interior bucurestinikydecor.romobilier living preturiclassic interior design
Acest site foloseste Cookie-uri.
Folosim cookie-uri pentru a personaliza continutul si reclamele, pentru a oferi caracteristici specifice retelelor sociale si pentru a analiza traficul nostru. De asemenea, impartasim informatii despre felul in care ne utilizati site-ul, cu partenerii nostri de pe retelele sociale, de publicitate si de statistica in conformitate cu Politica de confidentialitate. Va puteti administra preferintele in Setari cookie.
Ele.ro iti recomanda