Skip to article

Te sperie grasimile? Invata cum sa ti le faci prietene!

Te sperie grasimile? Invata cum sa ti le faci prietene!
In general grasimile sunt unul dintre subiectele tabu ale sexului frumos.

Ne ferim de grasimi atunci cand dorim sa mancam "sanatos", atunci cand observam cateva kilograme in plus pe talie sau atunci cand incepem un program sustinut de sport.

Adevarul este ca grasimile ne sperie pe toate. Dar este oare motivata aceasta teama? Raspunsul este nu! Indiferent de stilul de viata pe care il ai, medicii specialisti in nutritie recomanda ca 30% din energia oferita de alimentele pe care le consumi pe parcursul unei zile sa provina din grasimi.

Tot ceea ce trebuie sa stii este cum sa faci diferenta intre grasimile bune si cele rele.

Ar trebui sa eviti pe cat posibil consumul de grasimi rele (saturate) care favorizeaza cresterea colesterolului rau din sange. Produsele alimentare care contin in principal acest tip de grasimi sunt carnea grasa, lactatele cu indice de grasime ridicat, produsele de patiserie sau biscuitii.

Cele mai cunoscute grasimi bune (nesaturate) sunt Omega 3 si Omega 6, cunoscute si sub denumirea de "grasimi esentiale". Printre alimentele care contin grasimi bune sunt: uleiurile si produsele pe baza acestora, margarina de calitate, maioneza, fructele oleaginoase - semintele, alunele de padure, fisticul, sau pestele.

Si pentru ca vorbim despre temeri in ceea ce priveste alimentatia corecta, ne propunem sa facem lumina si in ceea ce priveste un alt subiect legat de grasimi: margarina.

Margarina este o sursa excelenta de grasimi esentiale Omega 3 si Omega 6.

Azi, margarina nu mai este fabricata prin hidrogenare ci prin amestecarea diferitelor uleiuri vegetale cu apa. Consistenta cremoasa este data de grasimea de palmier sau de cocos, care este o grasime solida si care se amesteca cu alte uleiuri uleiurile vegetale - de masline, floarea soarelui, rapita sau in - dupa ce a fost in prealabil topita.

Pentru a face posibila amestecarea uleiurilor cu apa se foloseste un emulsifiant: lecitina din soia sau din galbenusul de ou. Organizatia Mondiala a Inimii (World Heart Federation) si Organizatia Mondiala a Sanatatii recomanda consumul de margarina ca sursa de grasimi bune datorita continutului sau de Omega 3 si Omega 6.

Pentru micul dejun, iti poti prepara chiar tu aceasta sursa de grasimi bune, margarina, in bucataria ta. Iata reteta margarinei de casa: topeste 20 de grame de grasime de palmier (o gasesti in supermarketuri) in bain-marie sau la microunde, adauga 3 linguri de ulei de floarea soarelui sau de masline si amesteca cu mixerul dupa ce ai introdus vasul intr-un bol cu apa si gheata. \\\\

Cand compozitia se transforma intr-o smantana cremoasa, adauga 2 lingurite de galbenus de ou, continua sa mixezi, adauga 2 lingurite de lapte si amesteca pana obtii consistenta dorita! Poti adauga si putina verdeata sau orice condiment dupa bunul plac.

Cand vine vorba despre margarina, ar mai trebui sa stii ca exista doua categorii din acest produs. Astfel, margarina tartinabila (adica aceea care se intinde usor pe paine si pe care o folosesti la sandvisuri) este cea care este recomandata de nutritionisti pentru consumul zilnic.

Margarina pentru gatit are o consistenta tare si are o cantitate mai mare de grasimi saturate (asemanator cu untul) si este bine sa o folosesti la prajituri si aluaturi.

Mai exista si grasimile vegetale folosite in industria de patiserie, carora li se mai spune si margarina industriala, dar acestea sunt de cele mai multe ori hidrogenate si e mai bine sa le eviti.

Articole recomandate

Nutritionistul Mihaela Bilic: "Produsele expirate nu sunt obligatoriu si stricate". Ce alimente se mai pot consuma Nutritionistul Mihaela Bilic: "Produsele expirate nu sunt obligatoriu si stricate". Ce alimente se mai pot consuma
Nutritionistul Mihaela Bilic a oferit cateva lamuriri asupra produselor expirate si a explicat ca unele alimente pot fi consumate totusi chiar daca a trecut termenul lor de valabilitate. Intr-o postare pe pagina sa de Facebook, specialistul in nutritie a exemplificat si a aratat ca putem avea
Cum a slabit Oana Radu 40 de kilograme! Artista a dezvaluit secretul siluetei perfecte Cum a slabit Oana Radu 40 de kilograme! Artista a dezvaluit secretul siluetei perfecte
La debutul sau in lumea mondena, Oana Radu avea multe kilograme in plus. A castigat insa notorietate datorita talentului sau muzical dupa participarea la Vocea Romaniei. Pentru ca imaginea este foarte importanta in lumea artistica, cantareata a decis ca este cazul sa faca inca o schimbarea majora
Dieta cu care Catalin Scarlatescu a slabit 50 de kilograme. A renuntat mai intai la un singur aliment Dieta cu care Catalin Scarlatescu a slabit 50 de kilograme. A renuntat mai intai la un singur aliment
Catalin Scarlatescu a avut o ambitie de fier. A reusit sa slabeasca 50 de kilograme. A uimit pe toata lumea cu vointa de care a dat dovada, dar si cu noua silueta. Celebrul bucatar a marturisit insa ca a facut eforturi mari pentru a slabi si a tinut o dieta foarte restrictiva.   „Va spun
Carmen Bruma te invata cum sa scapi de celulita: 10 pasi pe care trebuie sa ii urmezi Carmen Bruma te invata cum sa scapi de celulita: 10 pasi pe care trebuie sa ii urmezi
Carmen Bruma, iubita realizatorului TV Mircea Badea, are un corp de vis. Pana sa ajunga la o silueta de invidiat si fara pic de celulita, vedeta a muncit mult. In urma cu ani buni, Carmen Bruma a avut mari probleme cu greutatea. Desi pare greu de crezut, a luptat ani buni cu kilogramele in plus. Cu
Cum a slabit Anamaria Prodan 17 kilograme, fara sa se infometeze. A dezvaluit ce dieta a tinut Cum a slabit Anamaria Prodan 17 kilograme, fara sa se infometeze. A dezvaluit ce dieta a tinut
Anamaria Prodan a trecut printr-o transformare spectaculoasa in urma cu cativa ani. Impresara si-a dorit sa slabeasca si sa isi recapete formele de odinioara. A reusit in doar 8 luni. Ea a slabit nu mai putin de 17 kilograme, fara sa se infometeze sau sa tina o dieta prea drastica.  La