Skip to article

Topul celor mai sanatoase alimente - Partea a III-a

Topul celor mai sanatoase alimente - Partea a III-a
Iata ultima parte a topului mancarurilor sanatoase constand in 26 de alimente care iti vor oferi cel mai mare aport nutritional si te vor ajuta sa te mentii sanatoasa.

18. Macris

Contine phenethyl isocianate care, impreuna cu beta-carotenul si vitaminele C si E, poate ajuta la stoparea celuleor canceroase. O ceasca are 4 kcal, 0g grasimi si 1g fibre. Nu le gati, in schimb, foloseste-le in sandvisuri sau in salate.

19. Usturoi

Compusii de sulf care ii dau usturoiului acea aroma specifica pot deasemenea sa scada colesterolul rau, presiunea sangelui si sa reduca riscul de cancer de colon si stomac. Un catel de usturoi are 4 calorii, 0 grasimi, 0 fibre. Il poti pune in aproape orice fel de mancaruri dandu-le o aroma deosebita.

21. Quinoa

O jumatate de ceasca de quinoa gatita are 5g proteine, mai mult decat oricare alte grane, plus fier, roboflavina si magnesiu. O jumatate de ceasca are 318 kcal, 5g grasimi si 5g fier. Adaug-o in supe dar clateste-o intai sau mancarea va avea gust amar.

Topul celor mai sanatoase alimente - Partea a III-a

21. Grau incoltit

O lingura iti ofera aproximativ 7% din necesarul zilnic de magneziu, prevenind crampele musculare. Este de asemenea o importanta sursa de vitamina E. O lingura are 27 kcal, 1g grasime si 1g fibre. Presara-l peste iaurt, fructe sau cereale.

22. Linte

Contine isoflavone care inhiba cancerul mamar cauzat de estrogeni, plus fibre pentru sanatatea inimii si 9g de proteine pe jumatate de ceasca. O jumatate de ceasca (gatita) are 115 kcal, 0g grasimi si 8g fibre. Isoflavone rezista si in timpul procesarii asa ca poti cumpara linte la conserva, uscata sau deja in supa. Ia conservele cu tine la munca si vei avea un pranz plin de proteine.

23. Alune

Studiile arata ca alunele, sau alte nuci (care contin in marea majoritate grasimi nesaturate "bune") pot scadea riscul de boli de inima cu peste 20%. 100g alune contin 582 kcal, 49g grasimi, si 7g fibre. Tine un pachet in geanta pentru o gustare delicioasa care iti va tine de foame pana la cina.

24. Fasolea pestrita

O jumatate de ceasca are mai mult de 25% din doza zilnica recomandata de folati, care protejeaza impotriva bolilor de inima si reduce riscul de complicatii la nastere. O jumatate de ceasca (din conserva) are 103 calorii, 1g grasimi si 6g fibre. Scurge o conserva de zeama, clateste fasolea si caleste-o intr-o tigaie cu chilli vegetarian.

25. Iaurtul degresat

Bacteria din iaurt ajuta in prevenirea infectiilor urinare iar calciul intareste oasele. O ceasca are 155 kcal, 4g grasimi si 0g fibre. Daca iti place iaurtul cu fructe, ia mai bine unul simplu si amesteca inauntru fructe proaspete pentru a mentine caloriile si zaharul la nivel scazut.

26. Lapte degresat

Riboflavina (vitamina B2) este importanta pentru vedere si impreuna cu vitamina A ajuta la ameliorarea eczemelor si a alergiilor. In plus, primesti calciu si vitamina D. O ceasca are 86 calorii, 0g grasimi si 0g fibre. Daca esti obisnuita cu laptele foarte gras, le poti amesteca pe cele doua impreuna intai, pana te obisnuiesti. Intr-o sapt sau doua nu-I vei duce lipsa.

Citeste si partea I si partea a II-a a topului alimentelor sanatoase.

Articole recomandate

Ce este Dieta salbatica? Ce este Dieta salbatica?
Dieta salbatica ofera mancaruri prietenoase care va vor ajuta sa va programati corpul pentru a arde grasimea in loc de zahar. Mii de oameni din intreaga lume si-au recuperat sanatatea si au pierdut 2, 5 sau chiar mai mult de 10 kilograme cu mancare reala in urma Dietei salbatice.Pentru mai multe
Dieta cu care Corina Danila a slabit 20 de kilograme Dieta cu care Corina Danila a slabit 20 de kilograme
Prezentatoarea TV Corina Danila a slabit 20 de kilograme. Vedeta a tinut o dieta prin care a dat restart metabolismului. Realizatoarea TV a eliminat din alimentatia sa toate alimentele nesanatoase.  Mai exact, a renuntat la zahar, paine, prajeli, covrigei, produse de patiserie, orez si
Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient Cum ajuta tehnologia sa te antrenezi corect ca sa slabesti sanatos si eficient
Promovarea intensa a unor aparate de sport, suplimente de slăbit, ceaiuri și diete care te slăbesc peste noapte ca prin minune, este o iluzie desarta pentru multe persoane care vor să slăbească. Atunci când te lupți cu
10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta 10 secrete ale femeilor care sunt slabe, dar nu tin niciodata dieta
Daca nu obtii niciodata rezultatele dorite cu ajutorul dietelor exista un motiv: "Dietele nu functioneaza, sau functioneaza pe termen scurt", spune Carla Heiser, nutritionist si specialist atestat in consiliul de medicina nutritionala si metabolica din Chicago.  Restrictionarea a ceea ce
Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut Oana Radu a slabit 90 de kilograma in mai multe etape. Ce dieta a tinut
Oana Radu ajunsese sa cantareasca peste 100 de kilograme. Cu multa vointa si cu ajutorul unei diete, artista a reusit sa slabeasca 90 de kilograme.  "Pot să va spun că eu am slăbit de două ori drastic în viață asta și treaba asta cu greutatea a