Skip to article

Topul celor mai sanatoase alimente - Partea a III-a

Topul celor mai sanatoase alimente - Partea a III-a
Iata ultima parte a topului mancarurilor sanatoase constand in 26 de alimente care iti vor oferi cel mai mare aport nutritional si te vor ajuta sa te mentii sanatoasa.

18. Macris

Contine phenethyl isocianate care, impreuna cu beta-carotenul si vitaminele C si E, poate ajuta la stoparea celuleor canceroase. O ceasca are 4 kcal, 0g grasimi si 1g fibre. Nu le gati, in schimb, foloseste-le in sandvisuri sau in salate.

19. Usturoi

Compusii de sulf care ii dau usturoiului acea aroma specifica pot deasemenea sa scada colesterolul rau, presiunea sangelui si sa reduca riscul de cancer de colon si stomac. Un catel de usturoi are 4 calorii, 0 grasimi, 0 fibre. Il poti pune in aproape orice fel de mancaruri dandu-le o aroma deosebita.

21. Quinoa

O jumatate de ceasca de quinoa gatita are 5g proteine, mai mult decat oricare alte grane, plus fier, roboflavina si magnesiu. O jumatate de ceasca are 318 kcal, 5g grasimi si 5g fier. Adaug-o in supe dar clateste-o intai sau mancarea va avea gust amar.

Topul celor mai sanatoase alimente - Partea a III-a

21. Grau incoltit

O lingura iti ofera aproximativ 7% din necesarul zilnic de magneziu, prevenind crampele musculare. Este de asemenea o importanta sursa de vitamina E. O lingura are 27 kcal, 1g grasime si 1g fibre. Presara-l peste iaurt, fructe sau cereale.

22. Linte

Contine isoflavone care inhiba cancerul mamar cauzat de estrogeni, plus fibre pentru sanatatea inimii si 9g de proteine pe jumatate de ceasca. O jumatate de ceasca (gatita) are 115 kcal, 0g grasimi si 8g fibre. Isoflavone rezista si in timpul procesarii asa ca poti cumpara linte la conserva, uscata sau deja in supa. Ia conservele cu tine la munca si vei avea un pranz plin de proteine.

23. Alune

Studiile arata ca alunele, sau alte nuci (care contin in marea majoritate grasimi nesaturate "bune") pot scadea riscul de boli de inima cu peste 20%. 100g alune contin 582 kcal, 49g grasimi, si 7g fibre. Tine un pachet in geanta pentru o gustare delicioasa care iti va tine de foame pana la cina.

24. Fasolea pestrita

O jumatate de ceasca are mai mult de 25% din doza zilnica recomandata de folati, care protejeaza impotriva bolilor de inima si reduce riscul de complicatii la nastere. O jumatate de ceasca (din conserva) are 103 calorii, 1g grasimi si 6g fibre. Scurge o conserva de zeama, clateste fasolea si caleste-o intr-o tigaie cu chilli vegetarian.

25. Iaurtul degresat

Bacteria din iaurt ajuta in prevenirea infectiilor urinare iar calciul intareste oasele. O ceasca are 155 kcal, 4g grasimi si 0g fibre. Daca iti place iaurtul cu fructe, ia mai bine unul simplu si amesteca inauntru fructe proaspete pentru a mentine caloriile si zaharul la nivel scazut.

26. Lapte degresat

Riboflavina (vitamina B2) este importanta pentru vedere si impreuna cu vitamina A ajuta la ameliorarea eczemelor si a alergiilor. In plus, primesti calciu si vitamina D. O ceasca are 86 calorii, 0g grasimi si 0g fibre. Daca esti obisnuita cu laptele foarte gras, le poti amesteca pe cele doua impreuna intai, pana te obisnuiesti. Intr-o sapt sau doua nu-I vei duce lipsa.

Citeste si partea I si partea a II-a a topului alimentelor sanatoase.

Articole recomandate

Dieta de urgenta dupa sarbatori. Slabesti rapid, fara sa renunti la ciocolata Dieta de urgenta dupa sarbatori. Slabesti rapid, fara sa renunti la ciocolata
Te-ai ingrasat cateva kilograme de sarbatori si vrei sa slabesti repede, fara sa faci insa prea multe eforturi si fara sa renunti la dulce? Iti propunem o dieta simpla si rapida, care te va ajuta sa scapi usor de kilogramele nedorite, fara sa te infometezi. In cateva zile, vei da jos cu siguranta
Secretul pentru a controla foamea, dezvaluit de un nutritionist Secretul pentru a controla foamea, dezvaluit de un nutritionist
Nutriționistul Cristian Mărgărit a dezvăluit care este secretul pentru a controla foamea. Nu este vorba despre niste reguli stricte, ci despre niste masuri mult mai simple, la care cu siguranta nu te-ai fi gandit ca au un efect atat de important in organismul tau. 
Mare atentie la aceste alimente de post. Ce nu este bine sa mananci Mare atentie la aceste alimente de post. Ce nu este bine sa mananci
Nutritionistul Mihaela Bilic atrage atentia asupra unor anumite alimente de post. Unele pot fi foarte periculoase pentru sanatate, asadar este important sa fim foarte atenti atunci cand incepem sa tinem post.  ”A început Postul Crăciunului, haideți să vedem care sunt
Mancarurile pe care nu trebuie sa le reincalzesti niciodata. Devin toxice si periculoase pentru sanatate Mancarurile pe care nu trebuie sa le reincalzesti niciodata. Devin toxice si periculoase pentru sanatate
Foarte multi romani fac o greseala majora, fara sa isi dea seama. Reincalzesc diverse mancaruri fara sa stie ca multe dintre alimente pot deveni toxice in timpul acestui proces.  Astfel, de acum inainte ar trebui sa te gandesti de doua ori inainte de a reincalzi anumite preparate la cuptorul
Paine alba sau neagra? Care ingrasa mai putin. Raspunsul nutritionistului Mihaela Bilic Paine alba sau neagra? Care ingrasa mai putin. Raspunsul nutritionistului Mihaela Bilic
Foarte multe persoane nu pot renunta la paine si de multe ori consuma acest aliment in exces. Cum pe piata exista numeroase produse de panificatie, multi se intreaba care paine este mai sanatoasa sau care ingrasa mai putin.  Nutritionistul Mihaela Bilic a explicat recent, intr-o postare pe