Skip to article

Topul celor mai sanatoase alimente - Partea a III-a

Topul celor mai sanatoase alimente - Partea a III-a
Iata ultima parte a topului mancarurilor sanatoase constand in 26 de alimente care iti vor oferi cel mai mare aport nutritional si te vor ajuta sa te mentii sanatoasa.

18. Macris

Contine phenethyl isocianate care, impreuna cu beta-carotenul si vitaminele C si E, poate ajuta la stoparea celuleor canceroase. O ceasca are 4 kcal, 0g grasimi si 1g fibre. Nu le gati, in schimb, foloseste-le in sandvisuri sau in salate.

19. Usturoi

Compusii de sulf care ii dau usturoiului acea aroma specifica pot deasemenea sa scada colesterolul rau, presiunea sangelui si sa reduca riscul de cancer de colon si stomac. Un catel de usturoi are 4 calorii, 0 grasimi, 0 fibre. Il poti pune in aproape orice fel de mancaruri dandu-le o aroma deosebita.

21. Quinoa

O jumatate de ceasca de quinoa gatita are 5g proteine, mai mult decat oricare alte grane, plus fier, roboflavina si magnesiu. O jumatate de ceasca are 318 kcal, 5g grasimi si 5g fier. Adaug-o in supe dar clateste-o intai sau mancarea va avea gust amar.

Topul celor mai sanatoase alimente - Partea a III-a

21. Grau incoltit

O lingura iti ofera aproximativ 7% din necesarul zilnic de magneziu, prevenind crampele musculare. Este de asemenea o importanta sursa de vitamina E. O lingura are 27 kcal, 1g grasime si 1g fibre. Presara-l peste iaurt, fructe sau cereale.

22. Linte

Contine isoflavone care inhiba cancerul mamar cauzat de estrogeni, plus fibre pentru sanatatea inimii si 9g de proteine pe jumatate de ceasca. O jumatate de ceasca (gatita) are 115 kcal, 0g grasimi si 8g fibre. Isoflavone rezista si in timpul procesarii asa ca poti cumpara linte la conserva, uscata sau deja in supa. Ia conservele cu tine la munca si vei avea un pranz plin de proteine.

23. Alune

Studiile arata ca alunele, sau alte nuci (care contin in marea majoritate grasimi nesaturate "bune") pot scadea riscul de boli de inima cu peste 20%. 100g alune contin 582 kcal, 49g grasimi, si 7g fibre. Tine un pachet in geanta pentru o gustare delicioasa care iti va tine de foame pana la cina.

24. Fasolea pestrita

O jumatate de ceasca are mai mult de 25% din doza zilnica recomandata de folati, care protejeaza impotriva bolilor de inima si reduce riscul de complicatii la nastere. O jumatate de ceasca (din conserva) are 103 calorii, 1g grasimi si 6g fibre. Scurge o conserva de zeama, clateste fasolea si caleste-o intr-o tigaie cu chilli vegetarian.

25. Iaurtul degresat

Bacteria din iaurt ajuta in prevenirea infectiilor urinare iar calciul intareste oasele. O ceasca are 155 kcal, 4g grasimi si 0g fibre. Daca iti place iaurtul cu fructe, ia mai bine unul simplu si amesteca inauntru fructe proaspete pentru a mentine caloriile si zaharul la nivel scazut.

26. Lapte degresat

Riboflavina (vitamina B2) este importanta pentru vedere si impreuna cu vitamina A ajuta la ameliorarea eczemelor si a alergiilor. In plus, primesti calciu si vitamina D. O ceasca are 86 calorii, 0g grasimi si 0g fibre. Daca esti obisnuita cu laptele foarte gras, le poti amesteca pe cele doua impreuna intai, pana te obisnuiesti. Intr-o sapt sau doua nu-I vei duce lipsa.

Citeste si partea I si partea a II-a a topului alimentelor sanatoase.

Articole recomandate

Dieta cu muraturi! Cum slabesti rapid toamna Dieta cu muraturi! Cum slabesti rapid toamna
Toamna este anotimpul perfect pentru a scapa de cateva kilograme in plus! Muraturile, pe care numeroase gospodine le pregatesc, pot ajuta la pierderea kilogramelor.  Pe langa faptul ca sunt bogate in vitamine, muraturile au foarte putine calorii. Un castravete murat de aproximativ 140 de
Barbia dubla: 7 exercitii pentru a scapa de ea Barbia dubla: 7 exercitii pentru a scapa de ea
Barbia dubla este un element estetic deranjant pentru multe dintre femei. Desi pare greu sa scapi de ea, exista cateva exercitii care te pot ajuta sa recapeti fermitatea pielii de sub barbie. Iata 7 exercitii simple pentru a scapa de barbia dubla. 1. Ridica barbia Stai dreapta, cu umerii impinsi
Cum poti slabi cu comprese cu ghimbir Cum poti slabi cu comprese cu ghimbir
Ghimbirul poate fi un aliat de nadejde un lupta cu kilogramele in plus. Este un  puternic antioxidant, cu proprietati anti-inflamatorii, care ajuta la eliminarea toxinelor din organism.  Aplicat pe zonele cu probleme, ghimbirul poate ajuta la eliminarea grasimii. Iti poti face la tine
Greseli frecvente care te impiedica sa slabesti Greseli frecvente care te impiedica sa slabesti
Ai incercat sa tii diete, insa nu ai obtinut rezultatele dorite si nu ai reusit sa slabesti? Nutritionistii atrag atentia ca foarte multe persoane fac adesea greseli atunci cand incep un regim de slabire. Iata cateva dintre cele mai frecvente greseli care te pot impiedica sa slabesti:  Te
Dieta fulger cu lamaie: slabeste 1 kilogram pe zi Dieta fulger cu lamaie: slabeste 1 kilogram pe zi
Vrei sa slabesti usor si rapid? Poti apela la o dieta cu lamai. Aceste fructe sunt bogate in vitamina C si au numeroase beneficii pentru sanatate. Intaresc sistemul imunitar, stimuleaza tranzitul intestinal si ajuta la eliminarea toxinelor din corp, de aceea sunt recomandate adesea persoanelor care