Skip to article

Topul celor mai sanatoase alimente - Partea I

Topul celor mai sanatoase alimente - Partea I
Ceea ce urmeaza este o lista a mancarurilor sanatoase constand in 29 de alimente care iti vor oferi cel mai mare aport nutritional precum si o micsorare a riscului de boli mortale precum cancerul, diabetul si bolile de inima.

Alaturi de descriere gasesti si sugestii despre cum poti incorpora aceste alimente in dieta ta zilnica.

1. Caisele

Puterea lor: Beta-carotenul care te ajuta sa previi daunele provocate de radicalii liberi si iti protejeaza ochii. De asemenea, corpul transforma beta-carotenul in vitamina A, ceea ce te ajuta sa previi cancerul, mai ales cel de piele. O caisa are 17 calorii, 0 grasimi, 1g de fibre. Le poti manca uscate sau proaspete, dar atunci cat sunt inca ferme. Cand se inmoaie isi pierd din nutrienti.

2. Avocado

Contine acid oleic, o grasime nesaturata care te ajuta sa reduci colesterolul din organism si sa maresti nivelul de HDL. O felie are 81 de calorii, 8g grasime si 3g fibra. Incearca cateva felii de avocado in loc de maioneza ca dressing la hamburger.

Topul celor mai sanatoase alimente - Partea I

3. Zmeura

Contine acid elagic care stopeaza avansarea cancerului. Contin deasemenea multa vitamina C si fubre, ajutand la prevenirea cresterii colesterolului si a bolilor de inima. O ceasca are numai 60 de calorii, 1g grasime si 8g fibre. Serveste-le cu iaurt degresat sau fulgi de ovaz (un alt aliment bogat in fibre).

4. Mango

Un mango de dimensiunimedii contine aproximativ 57mg de vitamina C, aproape intreaga doza zilnica recomandata. Acest antioxidant ajuta l aprevenirea artritei si grabeste vindecarea ranilor intarind sistemul imunitar. Un mango are 135 kcal, 1g grasimi si 4g fibre. Serveste-l proaspat simplu sau il poti adauga in salate.

5. Pepene galben

Vitamina C (117mg in jumatate de pepene, aproape de doua ori DZR) si beta-carotenul - amandoua puternici antioxidanti care te ajuta sa protejezi celulele de radicalii liberi. In plus, jumatate de pepene are 853mg de potasiu - aproape de doua ori mai mult decat o banana, ajutand presiunea sangelui. Jumatate de pepene are 97 kcal, 1g grasimi si 2g fibre. Taie-l in bucatele si congeleaza-l, apoi il poti adaiga in salate de fructe, prajituri si inghetate.

6. Sucul de merisor

Ajuta impotriva infectiilor vezicii prevenind dezvoltarea bacteriilor daunatoare. O ceasca are 144 kcal, 0g grasimi si 0g fibre. Cumparat concentrat 100% si bea-l cu apa zilnic fara a adauga apa.

7. Rosii

Licopenul, unul din cei mai puternici carotenoizi, actioneaza ca un antioxidant. Cercetarile arata ca rosiile pot micsora la jumate riscul de cancer de vezica, stomac si colon daca sunt consumate zilnic. O tomata are 26 kcal, 0g grasimi si 1g fibre. Taie felii si presara putin ulei de masline pentru ca licopenul este cel mai bine absorbit cand este consumat cu putina grasime.

8. Stafide

Sunt o sursa extraordinara de fier, care ajuta sangele sa transporte oxigenul. Anemia de fier este printre cele mai frecvente in randul femeilor. O jumatate de ceasca are 218kcal, 0g grasimi si 3g fibre. Presara stafide in cerealele tale dimineata sau in salate.

Articole recomandate

Barbia dubla: 7 exercitii pentru a scapa de ea Barbia dubla: 7 exercitii pentru a scapa de ea
Barbia dubla este un element estetic deranjant pentru multe dintre femei. Desi pare greu sa scapi de ea, exista cateva exercitii care te pot ajuta sa recapeti fermitatea pielii de sub barbie. Iata 7 exercitii simple pentru a scapa de barbia dubla. 1. Ridica barbia Stai dreapta, cu umerii impinsi
Cum poti slabi cu comprese cu ghimbir Cum poti slabi cu comprese cu ghimbir
Ghimbirul poate fi un aliat de nadejde un lupta cu kilogramele in plus. Este un  puternic antioxidant, cu proprietati anti-inflamatorii, care ajuta la eliminarea toxinelor din organism.  Aplicat pe zonele cu probleme, ghimbirul poate ajuta la eliminarea grasimii. Iti poti face la tine
Greseli frecvente care te impiedica sa slabesti Greseli frecvente care te impiedica sa slabesti
Ai incercat sa tii diete, insa nu ai obtinut rezultatele dorite si nu ai reusit sa slabesti? Nutritionistii atrag atentia ca foarte multe persoane fac adesea greseli atunci cand incep un regim de slabire. Iata cateva dintre cele mai frecvente greseli care te pot impiedica sa slabesti:  Te
Dieta fulger cu lamaie: slabeste 1 kilogram pe zi Dieta fulger cu lamaie: slabeste 1 kilogram pe zi
Vrei sa slabesti usor si rapid? Poti apela la o dieta cu lamai. Aceste fructe sunt bogate in vitamina C si au numeroase beneficii pentru sanatate. Intaresc sistemul imunitar, stimuleaza tranzitul intestinal si ajuta la eliminarea toxinelor din corp, de aceea sunt recomandate adesea persoanelor care
Corina Caragea s-a ingrasat 5 kilograme in timpul pandemiei. Ce dieta a tinut ca sa scape de ele Corina Caragea s-a ingrasat 5 kilograme in timpul pandemiei. Ce dieta a tinut ca sa scape de ele
Corina Caragea a avut de luptat cu cateva kilograme in plus pe care le-a acumulat in timpul pandemiei. Prezentatoarea TV a marturisit ca s-a ingrasat 5 kilograme in perioada in care a fost nevoita sa stea in casa. A invatat sa faca prajituri in timpul izolarii, iar miscare nu a mai putut sa