Skip to article

Topul celor mai sanatoase alimente - Partea I

Topul celor mai sanatoase alimente - Partea I
Ceea ce urmeaza este o lista a mancarurilor sanatoase constand in 29 de alimente care iti vor oferi cel mai mare aport nutritional precum si o micsorare a riscului de boli mortale precum cancerul, diabetul si bolile de inima.

Alaturi de descriere gasesti si sugestii despre cum poti incorpora aceste alimente in dieta ta zilnica.

1. Caisele

Puterea lor: Beta-carotenul care te ajuta sa previi daunele provocate de radicalii liberi si iti protejeaza ochii. De asemenea, corpul transforma beta-carotenul in vitamina A, ceea ce te ajuta sa previi cancerul, mai ales cel de piele. O caisa are 17 calorii, 0 grasimi, 1g de fibre. Le poti manca uscate sau proaspete, dar atunci cat sunt inca ferme. Cand se inmoaie isi pierd din nutrienti.

2. Avocado

Contine acid oleic, o grasime nesaturata care te ajuta sa reduci colesterolul din organism si sa maresti nivelul de HDL. O felie are 81 de calorii, 8g grasime si 3g fibra. Incearca cateva felii de avocado in loc de maioneza ca dressing la hamburger.

Topul celor mai sanatoase alimente - Partea I

3. Zmeura

Contine acid elagic care stopeaza avansarea cancerului. Contin deasemenea multa vitamina C si fubre, ajutand la prevenirea cresterii colesterolului si a bolilor de inima. O ceasca are numai 60 de calorii, 1g grasime si 8g fibre. Serveste-le cu iaurt degresat sau fulgi de ovaz (un alt aliment bogat in fibre).

4. Mango

Un mango de dimensiunimedii contine aproximativ 57mg de vitamina C, aproape intreaga doza zilnica recomandata. Acest antioxidant ajuta l aprevenirea artritei si grabeste vindecarea ranilor intarind sistemul imunitar. Un mango are 135 kcal, 1g grasimi si 4g fibre. Serveste-l proaspat simplu sau il poti adauga in salate.

5. Pepene galben

Vitamina C (117mg in jumatate de pepene, aproape de doua ori DZR) si beta-carotenul - amandoua puternici antioxidanti care te ajuta sa protejezi celulele de radicalii liberi. In plus, jumatate de pepene are 853mg de potasiu - aproape de doua ori mai mult decat o banana, ajutand presiunea sangelui. Jumatate de pepene are 97 kcal, 1g grasimi si 2g fibre. Taie-l in bucatele si congeleaza-l, apoi il poti adaiga in salate de fructe, prajituri si inghetate.

6. Sucul de merisor

Ajuta impotriva infectiilor vezicii prevenind dezvoltarea bacteriilor daunatoare. O ceasca are 144 kcal, 0g grasimi si 0g fibre. Cumparat concentrat 100% si bea-l cu apa zilnic fara a adauga apa.

7. Rosii

Licopenul, unul din cei mai puternici carotenoizi, actioneaza ca un antioxidant. Cercetarile arata ca rosiile pot micsora la jumate riscul de cancer de vezica, stomac si colon daca sunt consumate zilnic. O tomata are 26 kcal, 0g grasimi si 1g fibre. Taie felii si presara putin ulei de masline pentru ca licopenul este cel mai bine absorbit cand este consumat cu putina grasime.

8. Stafide

Sunt o sursa extraordinara de fier, care ajuta sangele sa transporte oxigenul. Anemia de fier este printre cele mai frecvente in randul femeilor. O jumatate de ceasca are 218kcal, 0g grasimi si 3g fibre. Presara stafide in cerealele tale dimineata sau in salate.

Articole recomandate

Andreea Marin, reteta de pizza care nu ingrasa. Se prepara super usor! Andreea Marin, reteta de pizza care nu ingrasa. Se prepara super usor!
Andreea Marin le-a pus gand rau kilogramelor pe care le-a acumulat in perioada sarbatorilor. De cateva zile, prezentatoarea TV isi incanta fanii de pe retelele de socializare cu retete dietetice, foarte gustoase, cu putine calorii.  In weekend, ea a prezentat o reteta de pizza, delicioasa,
Lidia Buble, dieta stricta de sarbatori Lidia Buble, dieta stricta de sarbatori
Lidia Buble face orice ca sa isi mentina silueta. De sarbatori, artista a facut mai mult foamea. Ea nu mananca carne, asa ca nu a putut sa se rasfete cu preparatele traditionale de Craciun.  ”Eu de Sărbători nu am mâncat aproape nimic, la modul că acasă la mine
Colagenul si cele 10 alimente minune pentru un organism sanatos Colagenul si cele 10 alimente minune pentru un organism sanatos
Păr mătăsos, unghii sănătoase, un ten catifelat și fără riduri sunt doar câteva dintre dezideratele femeilor, iar pentru a le obține nu trebuie să apelezi neapărat la suplimente alimentare, operații sau injecții, ci trebuie
Cum a reusit Minodora sa slabeasca 40 de kilograme Cum a reusit Minodora sa slabeasca 40 de kilograme
Cantareata Minodora este de nerecunoscut dupa ce a reusit sa slabeasca 40 de kilograme. Artista a dus o lupta grea ani la rand cu kilogramele in plus. In sfarsit, a reusit sa slabeasca cu ajutorul unei operatii de micsorare a stomacului, insa la scurt timp s-a ingrasat la loc.  Minodora a
Fructe si legume fara pesticide, adevarata alimentatie sanatoasa Fructe si legume fara pesticide, adevarata alimentatie sanatoasa
Sanatatea copiilor este pe primul loc pentru orice parinte, mai ales in aceasta perioada de pandemie. Stim ca pentru a-i proteja si a le intari imunitatea si organismul este bine sa le dam zilnic sa manance fructe si legume proaspete, crescute cat mai natural. Insa te-ai gandit cate dintre acestea