Skip to article

Topul celor mai sanatoase alimente - Partea II

Topul celor mai sanatoase alimente - Partea II
Sanatatea ta este importanta, iar un corp sanatos inseamna o viata echilibrata, exercitii fizice si o dieta bogata in alimente nutritive.

Iata cateva din cele mai sanatoase alimente pe care le poti consuma.

9. Smochine

O sursa insemnata de potasiu si fibre, smochinele contin deasemenea si vitamina B6, responsabila de producerea serotininei, scazand colesterolul si prevenind retentia lichidelor. Pilulele contraceptive seaca corpul de vitamina B6, deci daca le folosesti asigura-te ca organismul tau primeste suficient B6. O smochina are 37-48 kcal, 0 grasimi si 2g fibre. Smochinele proaspete merg foarte bine fierte alaturi de un file de porc iar cele uscate pot fi un snack excelent.

10. Lamai/Lime

Limonenul, furocumarina si vitamina C, toate ajuta la prevenirea cancerului. O felie are 2 calorii, 0 grasimi si 0 fibre. Cumpara cateva din fiecare sortiment si stoarce-le deasupra salatelor, a pestelui si legumelor pentru o aroma fara grasimi.

11. Ceapa

Quercetinul este unul din cei mai puternici flavonoizi (antioxidanti naturali ai plantelor). Studiile arata ca ajuta protectia impotriva cancerului. O ceasca (taiata si maruntita) are 61 kcal, 0 grasimi si 3g fibre. Marunteste ceapa pentru a beneficia din plin de nutrientii ei sau, daca nu iti place sa plangi, coace-le cu putin ulei de maslime si serveste-le cu orez sau alte legume.

Topul celor mai sanatoase alimente - Partea II

12. Anghinare

Aceste legume contin silimarina, un antioxidant care ajuta la prevenirea cancerului pielii si fibre care ajuta la controlul colesterolului. O anghinare de marime medie are 60 kcal, 0 grasimi si 7g fibre. Fierbe-le timp de 30-40 minute, stoarce zeama de lamaie desupra apoi smulge frunzele cu degetele si fioloseste-ti dintii pentru a coji pielita gustoasa. Cand ai ajuns la miez ai gasit cea mai buna parte.

13. Radacina de ghimbir

Ajuta la reducerea ametelilor, migrenelor si calmeaza durerile de artrita, blocand hormonii care cauzeaza imflamatiile. O lingura de radacina de ghimbir are numai 1 kcal, 0 grasimi si 0 fibre. Cojeste pielita bruna si taie-o felii sau o poti macina.

14. Broccoli

Sulforapanul protejeaza impotriva cancerului de san. In plus, contine multa vitamina C si beta-caroten. O ceasca (maruntit) are 25 kcal, 0 grasimi si 3g fibre. Nu gati excesiv broccoli-ul, in schimb incalzeste-l in in cuptorul cu microunde sau firbe-l putin pentru a pastra substantele nutritive. Stoarce o lamaie proaspata deasupra pentru gust, un plus de nutrienti si vitamina C.

15. Spanac

Contine luteina si zeaxantina, carotenoizi care ajuta la prevenirea degenerescentei maculare o cauza majora de orbire la oamenii in varsta. In plus, studiile arata ca aceasta fantana verde de tinerete poate ajuta in ameliorarea anumitor semne de batranete. O ceasca are 7 kcal, 0g grasimi si 1g fibre. Adauga frunze crude la salate sau gatesste-l sote cu putin ulei de masline si usturoi.

16. Varza chinezeasca

Contine brasinica, despre care unele cercetari sugereaza ca ajuta prevenirea tumorilor mamare, plus indole-3-carbinol care scade nivelul de estrogen, facand aceasta leguma o adevarata arma impotriva cancerului. O ceasca are 158mg Calciu (16% DZR) pentru a preveni osteoporoza. O ceasca (gatita) are 20 kcal, 0g grasimi si 3g fibre. Gateste-o sote precum spanacul sau sub forma de salata.

17. Dovleac

Are cantitati insemnate de Vitamina C si beta-caroten care protejeaza impotriva cancerului endometrial. O ceasca (gatit) are 80 kcal, 1g grasimi si 6g fibre. Taie-l in doua, scoate semintele si coace-l in cuptor pana se inmoaie apoi presara scortisoara deasupra.

Citeste si partea I a topului alimentelor sanatoase.

Articole recomandate

Andreea Marin, reteta de pizza care nu ingrasa. Se prepara super usor! Andreea Marin, reteta de pizza care nu ingrasa. Se prepara super usor!
Andreea Marin le-a pus gand rau kilogramelor pe care le-a acumulat in perioada sarbatorilor. De cateva zile, prezentatoarea TV isi incanta fanii de pe retelele de socializare cu retete dietetice, foarte gustoase, cu putine calorii.  In weekend, ea a prezentat o reteta de pizza, delicioasa,
Lidia Buble, dieta stricta de sarbatori Lidia Buble, dieta stricta de sarbatori
Lidia Buble face orice ca sa isi mentina silueta. De sarbatori, artista a facut mai mult foamea. Ea nu mananca carne, asa ca nu a putut sa se rasfete cu preparatele traditionale de Craciun.  ”Eu de Sărbători nu am mâncat aproape nimic, la modul că acasă la mine
Colagenul si cele 10 alimente minune pentru un organism sanatos Colagenul si cele 10 alimente minune pentru un organism sanatos
Păr mătăsos, unghii sănătoase, un ten catifelat și fără riduri sunt doar câteva dintre dezideratele femeilor, iar pentru a le obține nu trebuie să apelezi neapărat la suplimente alimentare, operații sau injecții, ci trebuie
Cum a reusit Minodora sa slabeasca 40 de kilograme Cum a reusit Minodora sa slabeasca 40 de kilograme
Cantareata Minodora este de nerecunoscut dupa ce a reusit sa slabeasca 40 de kilograme. Artista a dus o lupta grea ani la rand cu kilogramele in plus. In sfarsit, a reusit sa slabeasca cu ajutorul unei operatii de micsorare a stomacului, insa la scurt timp s-a ingrasat la loc.  Minodora a
Fructe si legume fara pesticide, adevarata alimentatie sanatoasa Fructe si legume fara pesticide, adevarata alimentatie sanatoasa
Sanatatea copiilor este pe primul loc pentru orice parinte, mai ales in aceasta perioada de pandemie. Stim ca pentru a-i proteja si a le intari imunitatea si organismul este bine sa le dam zilnic sa manance fructe si legume proaspete, crescute cat mai natural. Insa te-ai gandit cate dintre acestea