Skip to article

Topul celor mai sanatoase alimente - Partea II

Topul celor mai sanatoase alimente - Partea II
Sanatatea ta este importanta, iar un corp sanatos inseamna o viata echilibrata, exercitii fizice si o dieta bogata in alimente nutritive.

Iata cateva din cele mai sanatoase alimente pe care le poti consuma.

9. Smochine

O sursa insemnata de potasiu si fibre, smochinele contin deasemenea si vitamina B6, responsabila de producerea serotininei, scazand colesterolul si prevenind retentia lichidelor. Pilulele contraceptive seaca corpul de vitamina B6, deci daca le folosesti asigura-te ca organismul tau primeste suficient B6. O smochina are 37-48 kcal, 0 grasimi si 2g fibre. Smochinele proaspete merg foarte bine fierte alaturi de un file de porc iar cele uscate pot fi un snack excelent.

10. Lamai/Lime

Limonenul, furocumarina si vitamina C, toate ajuta la prevenirea cancerului. O felie are 2 calorii, 0 grasimi si 0 fibre. Cumpara cateva din fiecare sortiment si stoarce-le deasupra salatelor, a pestelui si legumelor pentru o aroma fara grasimi.

11. Ceapa

Quercetinul este unul din cei mai puternici flavonoizi (antioxidanti naturali ai plantelor). Studiile arata ca ajuta protectia impotriva cancerului. O ceasca (taiata si maruntita) are 61 kcal, 0 grasimi si 3g fibre. Marunteste ceapa pentru a beneficia din plin de nutrientii ei sau, daca nu iti place sa plangi, coace-le cu putin ulei de maslime si serveste-le cu orez sau alte legume.

Topul celor mai sanatoase alimente - Partea II

12. Anghinare

Aceste legume contin silimarina, un antioxidant care ajuta la prevenirea cancerului pielii si fibre care ajuta la controlul colesterolului. O anghinare de marime medie are 60 kcal, 0 grasimi si 7g fibre. Fierbe-le timp de 30-40 minute, stoarce zeama de lamaie desupra apoi smulge frunzele cu degetele si fioloseste-ti dintii pentru a coji pielita gustoasa. Cand ai ajuns la miez ai gasit cea mai buna parte.

13. Radacina de ghimbir

Ajuta la reducerea ametelilor, migrenelor si calmeaza durerile de artrita, blocand hormonii care cauzeaza imflamatiile. O lingura de radacina de ghimbir are numai 1 kcal, 0 grasimi si 0 fibre. Cojeste pielita bruna si taie-o felii sau o poti macina.

14. Broccoli

Sulforapanul protejeaza impotriva cancerului de san. In plus, contine multa vitamina C si beta-caroten. O ceasca (maruntit) are 25 kcal, 0 grasimi si 3g fibre. Nu gati excesiv broccoli-ul, in schimb incalzeste-l in in cuptorul cu microunde sau firbe-l putin pentru a pastra substantele nutritive. Stoarce o lamaie proaspata deasupra pentru gust, un plus de nutrienti si vitamina C.

15. Spanac

Contine luteina si zeaxantina, carotenoizi care ajuta la prevenirea degenerescentei maculare o cauza majora de orbire la oamenii in varsta. In plus, studiile arata ca aceasta fantana verde de tinerete poate ajuta in ameliorarea anumitor semne de batranete. O ceasca are 7 kcal, 0g grasimi si 1g fibre. Adauga frunze crude la salate sau gatesste-l sote cu putin ulei de masline si usturoi.

16. Varza chinezeasca

Contine brasinica, despre care unele cercetari sugereaza ca ajuta prevenirea tumorilor mamare, plus indole-3-carbinol care scade nivelul de estrogen, facand aceasta leguma o adevarata arma impotriva cancerului. O ceasca are 158mg Calciu (16% DZR) pentru a preveni osteoporoza. O ceasca (gatita) are 20 kcal, 0g grasimi si 3g fibre. Gateste-o sote precum spanacul sau sub forma de salata.

17. Dovleac

Are cantitati insemnate de Vitamina C si beta-caroten care protejeaza impotriva cancerului endometrial. O ceasca (gatit) are 80 kcal, 1g grasimi si 6g fibre. Taie-l in doua, scoate semintele si coace-l in cuptor pana se inmoaie apoi presara scortisoara deasupra.

Citeste si partea I a topului alimentelor sanatoase.

Articole recomandate

Barbia dubla: 7 exercitii pentru a scapa de ea Barbia dubla: 7 exercitii pentru a scapa de ea
Barbia dubla este un element estetic deranjant pentru multe dintre femei. Desi pare greu sa scapi de ea, exista cateva exercitii care te pot ajuta sa recapeti fermitatea pielii de sub barbie. Iata 7 exercitii simple pentru a scapa de barbia dubla. 1. Ridica barbia Stai dreapta, cu umerii impinsi
Cum poti slabi cu comprese cu ghimbir Cum poti slabi cu comprese cu ghimbir
Ghimbirul poate fi un aliat de nadejde un lupta cu kilogramele in plus. Este un  puternic antioxidant, cu proprietati anti-inflamatorii, care ajuta la eliminarea toxinelor din organism.  Aplicat pe zonele cu probleme, ghimbirul poate ajuta la eliminarea grasimii. Iti poti face la tine
Greseli frecvente care te impiedica sa slabesti Greseli frecvente care te impiedica sa slabesti
Ai incercat sa tii diete, insa nu ai obtinut rezultatele dorite si nu ai reusit sa slabesti? Nutritionistii atrag atentia ca foarte multe persoane fac adesea greseli atunci cand incep un regim de slabire. Iata cateva dintre cele mai frecvente greseli care te pot impiedica sa slabesti:  Te
Dieta fulger cu lamaie: slabeste 1 kilogram pe zi Dieta fulger cu lamaie: slabeste 1 kilogram pe zi
Vrei sa slabesti usor si rapid? Poti apela la o dieta cu lamai. Aceste fructe sunt bogate in vitamina C si au numeroase beneficii pentru sanatate. Intaresc sistemul imunitar, stimuleaza tranzitul intestinal si ajuta la eliminarea toxinelor din corp, de aceea sunt recomandate adesea persoanelor care
Corina Caragea s-a ingrasat 5 kilograme in timpul pandemiei. Ce dieta a tinut ca sa scape de ele Corina Caragea s-a ingrasat 5 kilograme in timpul pandemiei. Ce dieta a tinut ca sa scape de ele
Corina Caragea a avut de luptat cu cateva kilograme in plus pe care le-a acumulat in timpul pandemiei. Prezentatoarea TV a marturisit ca s-a ingrasat 5 kilograme in perioada in care a fost nevoita sa stea in casa. A invatat sa faca prajituri in timpul izolarii, iar miscare nu a mai putut sa